تاریخ : یکشنبه, ۲۹ تیر , ۱۴۰۴

اخبار لحظه

نحوه جبران خسارت منوط به تصمیمات دولت و مجلس نیم ساعت اول زمان طلایی در سکته مغزی ساخت چهار مخزن برای نگهداری آثار موزه‌ای در تهران ایران در فهرست ۲۰ مقصد برتر گردشگری جهان افزایش قیمت نان پیش از تصویب رسمی ضرورت جایگزینی کارگران افغان با نیروی کار داخلی اعلام زمان شارژ کالابرگ‌ها افزایش شدید مصرف برق در کشور هوافضای سپاه عزت و افتخار نظام اسلامی ضرورت حفظ انسجام و وحدت ملی کم آبی عامل آسیب به بافت‌ها و اندام‌های بدن پیش بینی وزش باد شدید در تهران تداوم روند واردات اتوبوس‌های برقی از چین به تهران ضرورت ساخت پناهگاه در تهران تخریب در کمین خانه اقبالیان همدان واریز مابه التفاوت افزایش حقوق فروردین بازنشستگان شرط و شروط جدید صادرات بازار اجاره مسکن در آرامش اقتصاد ایران در چالش تامین اعتبار کالابرگ دهک‌های درآمدی ۴ تا ۷ حذف جریمه‌های طرح ترافیک تهران تاکید بر تسریع روند نوسازی و حمایت از آسیب‌دیدگان افتتاج اولین فاز پروژه ستاری در آبان ماه اتمام بازسازی منازل آسیب دیده تا پایان تیرماه انتقاد از بروکراسی سخت و کاغذبازی در ادارات واردات برنج همزمان با تصویب قانون ممنوعیت واردات محدودیت شدید توزیع آب در صورت تداوم الگوی فعلی مصرف غذاهای فوق‌فرآوری‌شده از عوامل موثر بر شروع پارکینسون هشدار وقوع رگبار باران در تهران آغاز مرمت گنبد سلطانیه کاهش ۳۰ درصدی قیمت مسکن در۳ منطقه اول تهران ابهام در آغاز مرحله سوم طرح کالابرگ الکترونیکی افزایش همبستگی با اطلاع‌رسانی شفاف هشدار مصرف شدید انرژی در ایران افزایش قیمت نفت سنگین ایران در ژوئن جزئیات طرح مقابله با نفوذ سرویس‌های جاسوسی

7

تمدید اعتبار گواهینامه سیستم مدیریت زیست محیطی ذوب آهن اصفهان

  • کد خبر : 129012
  • 03 مرداد 1402 - 13:30
تمدید اعتبار گواهینامه سیستم مدیریت زیست محیطی ذوب آهن اصفهان
دومین دور ممیزی مراقبتی خارجی گواهینامه سیستم مدیریت زیست محیطی ذوب آهن اصفهان مطابق با استاندارد ISO۱۴۰۰۱ ویرایش سال ۲۰۱۵ توسط موسسه بین المللی گواهی دهنده SGS اول و دوم مرداد ماه با موفقیت انجام و تمدید اعتبار این گواهینامه در ذوب آهن اصفهان تایید و اعلام گردید .

به گزارش افق تهران، سید فریدون کورنگی، معاون مدیر راه آهن و ترابری شرکت گفت : خطوط راه آهن از شریان های اصلی تولید می باشند و بدلیل شرایط خاص حمل و نقل داخل شرکت (جابجایی چدن و سرباره با استفاده از پاتیل) در بین خطوط راه آهن کشور، بیشترین بار محوری وسایل نقلیه ریل رو، با ۴۰ تن بار محوری را دارا هستند. این عدد در سایر خطوط ریلی کشور حداکثر ۲۲ و نیم تن می باشد لذا جهت بهره برداری بهینه لازم است عملیات نوسازی و بازسازی آنها در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه خطوط ریلی شرکت متحمل فشار زیادی هستند و لذا نگهداری، تعمیرات و نوسازی آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است، ادامه داد : برای اولین بار از زمان راه اندازی خطوط کارخانه (از سال ۱۳۴۶ ) نوسازی خطوط با هزینه ای بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت و بدین منظور خطوط ۲۲ و ۲۳ سرباره انتخاب گردید.

معاون مدیر راه آهن و ترابری شرکت تصریح کرد : این پروژه شامل نوسازی کامل خطوط راه آهن به طول ۵۸۰۰ متر است که اقدامات انجام شده برای آن عبارتند از : دمونتاژ کامل خطوط ریلی و برداشت پلاک های فرسوده، جمع آوری بستر زیر ریل و انتقال به خارج از کارگاه شامل حجم زیادی از خاک و بالاست (حدود ۲۸۰۰۰ متر مکعب)، زیرسازی اولیه، تسطیح طول عملیات به عرض ۸ متر ، مونتاژ ریل و تراورس ، زیرکوبی و استحکام خطوط، بهره برداری آزمایشی ،اصلاح مجدد و برطرف نمودن عیوب احتمالی.

سعید نصیری، سرپرست حرکت در مدیریت راه آهن و ترابری شرکت نیز اضافه کرد : خطوط ریلی ۲۲ و ۲۳ از خطوط استراتژیک و حساس کارخانه می باشند که ارتباط بین کوره بلند ۱ و ۲ و دانه بندی و تل سرباره را برقرار می سازند لذا در فرآیند تولید و کارکرد کوره بلند ها، نقش کلیدی دارند.

وی افزود : در دستورالعمل و پاسپورت اجرائی به صورتی برنامه ریزی شده که قطارهای حامل پاتیل های سرباره از خط ۲۲ به تل سرباره اعزام و از خط ۲۳ باز می گردند، در مدت نوسازی بدلیل مسدود شدن یکی از خطوط، تمامی مراحل اعزام و بازگشت قطارها از یک خط انجام می گیرد که مستلزم برنامه ریزی، کنترل، دقت و تلاش بیشتر پرسنل حرکت، ضمن هماهنگی با مدیریت های مرتبط می باشد، در همین زمینه دو دستگاه لکوموتیو با کادر کامل حرکت جهت انجام فعالیت های مرتبط با تعمیرات و انجام مانورهای برنامه ریزی نشده، پیش بینی گردید.

یونس رجبی،کارشناس مسئول تعمیرات خط نیز خاطرنشان کرد : در طی ۵۵ سال بهره برداری از این خطوط کنترل، تعمیرات، نگهداری و تعویض آنها در مواقع اضطراری به صورت مستمر انجام می گرفت اما بدلیل استفاده مداوم ، نوسازی آنها و همچنین تعویض ۵ دستگاه سوزن تغییر خطوط ریلی در دستور کار قرار گرفت، تعویض خطوط در چند فاز برنامه ریزی گردید که فاز اول به طول ۵۰۰ متر و به مدت ۲۰ روز شروع گردید.

وی بیان کرد : خطوط قبلی از نوع کاستیلی بوده و خطوط جدید با تیپ K تماماً با استفاده از ریل( UIC ۶۰) محصول تولید داخلی شرکت ذوب آهن به متراژ حدود ۱۲۰۰۰ متر انجام می گردد.

محمد روشن ضمیری، فورمن کارگاه سرباره کوره بلند، نیز گفت : در خصوص تعویض این خطوط چندین جلسه کارشناسی با همکاران مدیریت راه آهن جهت حفظ روند تولید گرفته شد و نهایتاً مقرر گردید، گود ضلع غربی سرباره شماره ۳ آماده بهره برداری گردد که با همکاری مدیریت های تولید توزیع برق، نت راه و ساختمان، راهبری ماشین آلات و خودروهای سنگین، آبرسانی و نسوز این کار انجام شد تا درصورت حوادث احتمالی در خط ۲۳ و جلوگیری از اختلال در تولید چدن، امکان تخلیه سرباره کوره بلند ۱و ۲ در گود ضلع غربی فراهم شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=129012
  • 113 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.