تاریخ : پنجشنبه, ۱۵ آذر , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

صنعت در تنگنای انرژی افزایش نرخ عوارض جابه‌جایی بار معدنی از جاده افزایش شدید عدم‌النفع صنایع به دلیل قطعی برق در تابستان مخالفت عضو شورای شهر با ۷ساله‌شدن دوره فعالیت شورای ششم تداوم افزایش آلودگی هوای تهران تا روز جمعه اعلام برنامه‌های هفته پژوهش کتابخانه و موزه ملی ملک تنوع‌بخشی به سبد سوخت با هدف تأمین پایدار خوراک پتروشیمی کمبود واگن در ناوگان حمل و نقل شرکت بهره‌برداری متروی پایتخت آغاز بهره‌برداری از پردیس جدید شرق از شنبه آینده طرح «من شهردارم» افتخار مدیریت شهری‌ وضعیت نامطلوب معیشت مردم اجازه مجلس به دولت جهت اخذ حق بیمه از مشترکان گاز و برق ضرورت مناسب‌سازی شهر برای حرکت معلولان افزایش دمای هوای تهران ایجاد هاب حمل و نقلی برای کاهش ترافیک بیماری‌های کبدی از عوارض کاهش وزن سریع کشف محوطه باستانی تولید آهن در جنوب دریاچه ارومیه ۱۶ علامت ابتلا به کبد چرب پرسپولیس به دنبال یک لژیونر ملی پوش استراحت موسیمانه به بازیکنان استقلال مجوز مجلس به دولت برای واردات بنزین در سال آینده متوسط قیمت مسکن در تهران رشد ۱۳ درصدی معادن در صورت توسعه اکتشاف آغاز طرح تحقیق و تفحص از پتروشیمی‌ها مهار تورم و کاهش کسری بودجه با واگذاری زمین‌ به مردم استفاده از سوخت SNG با هدف کاهش ناترازی تشکیل کارگروه ویژه جمع‌آوری گاز‌های مشعل در صنعت پتروشیمی ضرورت مصوبه شورای شهر برای معاینه فنی رایگان موتورسیکلت‌ها ایران در بین ۱۲ کشور با بازدهی بالای نیروگاهی تعیین چگونگی جریمه‌ برای معوقات گازبها انتقال اتوبوس‌های برقی به پایتخت تا دو ماه آینده ارائه بودجه ۱۴۰۴ شهرداری تهران به شورای شهر تا پایان دی فعالیت آزمایشی تراموا در تهران ورود ۱۵۰ دستگاه اتوبوس و ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی به گمرک ایران سین‌کیانگ چین میزبان نمایشگاه شکوه ایران باستان امیدواری ایران برای ثبت جهانی «جشن مهرگان» و «ساز رباب»

4

نوسازی و بهره برداری از خطوط ریلی ۲۲ و ۲۳ سرباره کوره بلند ذوب آهن اصفهان

  • کد خبر : 129010
  • 04 مرداد 1402 - 13:20
نوسازی و بهره برداری از خطوط ریلی ۲۲ و ۲۳ سرباره کوره بلند ذوب آهن اصفهان
در راستای استفاده بهینه از خطوط ریلی ذوب آهن اصفهان، بازسازی و بهره برداری از خطوط ریلی ۲۲ و ۲۳ سرباره کوره بلند شرکت در حال انجام می باشد. بدین منظور با تنی چند از تلاشگران این عملیات گفتگویی انجام داده ایم که در ادامه می خوانید.

به گزارش افق تهران، سید فریدون کورنگی، معاون مدیر راه آهن و ترابری شرکت گفت : خطوط راه آهن از شریان های اصلی تولید می باشند و بدلیل شرایط خاص حمل و نقل داخل شرکت (جابجایی چدن و سرباره با استفاده از پاتیل) در بین خطوط راه آهن کشور، بیشترین بار محوری وسایل نقلیه ریل رو، با ۴۰ تن بار محوری را دارا هستند. این عدد در سایر خطوط ریلی کشور حداکثر ۲۲ و نیم تن می باشد لذا جهت بهره برداری بهینه لازم است عملیات نوسازی و بازسازی آنها در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه خطوط ریلی شرکت متحمل فشار زیادی هستند و لذا نگهداری، تعمیرات و نوسازی آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است، ادامه داد : برای اولین بار از زمان راه اندازی خطوط کارخانه (از سال ۱۳۴۶ ) نوسازی خطوط با هزینه ای بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت و بدین منظور خطوط ۲۲ و ۲۳ سرباره انتخاب گردید.

معاون مدیر راه آهن و ترابری شرکت تصریح کرد : این پروژه شامل نوسازی کامل خطوط راه آهن به طول ۵۸۰۰ متر است که اقدامات انجام شده برای آن عبارتند از : دمونتاژ کامل خطوط ریلی و برداشت پلاک های فرسوده، جمع آوری بستر زیر ریل و انتقال به خارج از کارگاه شامل حجم زیادی از خاک و بالاست (حدود ۲۸۰۰۰ متر مکعب)، زیرسازی اولیه، تسطیح طول عملیات به عرض ۸ متر ، مونتاژ ریل و تراورس ، زیرکوبی و استحکام خطوط، بهره برداری آزمایشی ،اصلاح مجدد و برطرف نمودن عیوب احتمالی.

سعید نصیری، سرپرست حرکت در مدیریت راه آهن و ترابری شرکت نیز اضافه کرد : خطوط ریلی ۲۲ و ۲۳ از خطوط استراتژیک و حساس کارخانه می باشند که ارتباط بین کوره بلند ۱ و ۲ و دانه بندی و تل سرباره را برقرار می سازند لذا در فرآیند تولید و کارکرد کوره بلند ها، نقش کلیدی دارند.

وی افزود : در دستورالعمل و پاسپورت اجرائی به صورتی برنامه ریزی شده که قطارهای حامل پاتیل های سرباره از خط ۲۲ به تل سرباره اعزام و از خط ۲۳ باز می گردند، در مدت نوسازی بدلیل مسدود شدن یکی از خطوط، تمامی مراحل اعزام و بازگشت قطارها از یک خط انجام می گیرد که مستلزم برنامه ریزی، کنترل، دقت و تلاش بیشتر پرسنل حرکت، ضمن هماهنگی با مدیریت های مرتبط می باشد، در همین زمینه دو دستگاه لکوموتیو با کادر کامل حرکت جهت انجام فعالیت های مرتبط با تعمیرات و انجام مانورهای برنامه ریزی نشده، پیش بینی گردید.

یونس رجبی،کارشناس مسئول تعمیرات خط نیز خاطرنشان کرد : در طی ۵۵ سال بهره برداری از این خطوط کنترل، تعمیرات، نگهداری و تعویض آنها در مواقع اضطراری به صورت مستمر انجام می گرفت اما بدلیل استفاده مداوم ، نوسازی آنها و همچنین تعویض ۵ دستگاه سوزن تغییر خطوط ریلی در دستور کار قرار گرفت، تعویض خطوط در چند فاز برنامه ریزی گردید که فاز اول به طول ۵۰۰ متر و به مدت ۲۰ روز شروع گردید.

وی بیان کرد : خطوط قبلی از نوع کاستیلی بوده و خطوط جدید با تیپ K تماماً با استفاده از ریل( UIC ۶۰) محصول تولید داخلی شرکت ذوب آهن به متراژ حدود ۱۲۰۰۰ متر انجام می گردد.

محمد روشن ضمیری، فورمن کارگاه سرباره کوره بلند، نیز گفت : در خصوص تعویض این خطوط چندین جلسه کارشناسی با همکاران مدیریت راه آهن جهت حفظ روند تولید گرفته شد و نهایتاً مقرر گردید، گود ضلع غربی سرباره شماره ۳ آماده بهره برداری گردد که با همکاری مدیریت های تولید توزیع برق، نت راه و ساختمان، راهبری ماشین آلات و خودروهای سنگین، آبرسانی و نسوز این کار انجام شد تا درصورت حوادث احتمالی در خط ۲۳ و جلوگیری از اختلال در تولید چدن، امکان تخلیه سرباره کوره بلند ۱و ۲ در گود ضلع غربی فراهم شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=129010
  • 121 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی