تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

6

تکنیک‌هایی برای کاهش اضطراب

  • کد خبر : 12576
  • 05 اسفند 1402 - 10:00
تکنیک‌هایی برای کاهش اضطراب
با برخی راهکارهای ساده و کاربردی می توان به کنترل استرس در افراد کمک کرد.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، افراد مضطرب اغلب احساس می کنند که هیچ روشی برای توقف آن وجود ندارد، علی رغم این که هیچ راهکار سریعی برای از بین بردن اضطراب وجود ندارد اما با برخی تکنیک‌های ساده می‌توان استرس را کنترل کرد.

صحبت با شخص مورد اعتماد

سعی کنید در خصوص دلایل اضطراب خود صحبت کنید، بهتر است فردی که با او صحبت می‌کنید یکی از اعضای خانواده یا دوستی باشد که او را می‌شناسید یا فردی که می تواند به شما کمک کند.

استراحت کافی 

احتمال دارد تصور کنید نداشتن زمان کافی برای انجام کارهایتان بر اضطراب شما می‌افزاید و در چنین شرایطی خواب کافیتوجیه عقلانی ندارد اما خواب کافی در اصل برای حفظ سلامت روانی شما و تحت کنترل داشتن آن اهمیت بسیاری دارد.

کمبود خواب یکی از مهم‌ترین محرک‌های ایجاد استرس های شدید است، تحقیقات نشان می دهد خواب ناکافی می‌تواند باعث تقویت واکنش‌های مقدماتی مغز شده و سطوح اضطراب کلی را افزایش دهد.

 مراقب سلامتی خود باشید

توجه به رژیم غذایی و میزان ورزش نیز اهمیت زیادی دارد، وعده‌های غذایی منظم و ثبات قند خون می‌تواند به حفظ مناسب سطح خلق و خو و انرژی کمک کند،  همچنین ورزش نیز  می‌تواندموجب کاهش استرس و بهبود سلامت روانی شما شود.

کاهش مصرف کافئین 

کافئین برای اضطراب زیان آور است و با تأثیر بر خواب، موجب خستگی و بی‌حوصلگی شما می‌شوند، مصرف آب کافی نیز می‌تواند با سهولت تمرکز و تفکرِ روشن به بهبود خلق و خوی شما می انجامد.

انجام تمرینات تنفسی پایه 

تمرینات تنفسی می‌تواند در حفظ آرامش شما موثر باشد تا  کنترل بیشتری در شرایط استرس‌زا داشته باشید، تمرکز بر تنفس‌های عمیق، استفاده از تنفس‌های شدید عمدی و آگاهی از تنفس خود و دم و بازدم می‌تواند به آرامش ذهن کمک کند.

ثبت خاطرات

بهتر است اتفاقاتی را که برایتان رخ می‌دهد و باعث افزایش اضطراب شما می شوند را  یادداشت کنید تا الگوی اختلالات اضطرابی‌، محرک‌ها و تجربیات استرس زا در شما مشخص شود، این کار به شما کمک می‌کند تا علائم زود هنگام اضطراب را در ابتدا مشاهده کنید.

 هم‌چنین می‌توانید زمان‌هایی که همه چیز برای شما به شکل مثبتی پیش می‌رود را بنویسید، گاهی اضطراب می‌تواند به این دلیل باشد که شما زمان زیادی را صرف فکر کردن در خصوص  نکات منفی زندگی خود می کنید و از این رو نیاز است گاهی خود را تشویق کنید و به اتفاقات خوب زندگی‌تان توجه بیشتری داشته باشید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=12576
  • 122 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.