تاریخ : پنجشنبه, ۱۶ آذر , ۱۴۰۲

اخبار لحظه

جهانی سازی، رویکرد اصلی منطقه آزادماکو ضرورت بازنگری سیاست های تاثیرگذار در صادرات محصولات فولاد پرداخت عوارض معادن به نفع سازمان راهداری هدایت نقدینگی به سمت تولید از برنامه های مهم دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۳ حمایت مجلس از توجه لایحه بودجه ۱۴۰۳ به درآمدهای پایدار درآمد حاصل از صادرات مواد خام و نیمه خام معدنی مشمول مالیات برنامه‌های برج میلاد برای روز دانشجو کاهش میزان تولید ناخالص داخلی در برابر مصرف بالای انرژی آمادگی شهرداری تهران برای انتقال پلتفرم واگن ملی به شهرداری سایر کلانشهرهای کشور لزوم تدوین برنامه اجرایی قانون هوای پاک مزاحمت نمایشگاه بین المللی علیه شهروندان تهرانی افزایش سهم «شایستگی معلمی» برای قبولی در کنکور «تربیت معلم» تایید حداکثر ۲۴ سال سن برای ورود به دانشگاه فرهنگیان ثبت جهانی «جشن سده» در فهرست میراث ناملموس یونسکو تغییر رتبه جهانی ایران در ثبت میراث ناملموس تاثیر پیاده‌روی در کاهش وزن دمنوش‌های گیاهی تقویت کننده سیستم ایمنی بدن افزایش بی‌رویه حقوق دولتی‌ مانع توسعه بخش معدن موانع افزایش صادرات و ارزآوری معادن تولیدکنندگان درصدد خروج فولاد از بورس کالا رکوردشکنی صادرات فولاد ایران بازسازی پالایشگاه سینفوئگوس کوبا توسط ایران ضرورت واگذاری امور به حلقه های میانی تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران در صورت رفع مسائل بودجه غیرنقد پتانسیل بالای توسعه روابط ایران و قطر در حوزه انرژی ضرورت حل مشکلات ایمنی معابر پایتخت ضرورت همکاری دولت و مجلس اصلاح طرح حمایت از افشاگران فساد ممنوعیت فعالیت‌های خارج از ضوابط در مدارس غیردولتی بین‌الملل تاکید بر مازوت‌سوزی در ۱۴ نیروگاه در کشور در هنگام ناترازی دورکاری یک سومی کارکنان با اولویت گروههای حساس جزئیات ثبت جهانی «قلعه باستانی ایرج» مرمت اضطراری برج کاشانه بسطام تضمین سلامت قلب با مصرف ویتامین K علایم هشداردهنده تومور مغزی درخواست مهم باشگاه پرسپولیس از سازمان لیگ

4

تاثیر رژیم غذایی بر بی‌خوابی

  • کد خبر : 123189
  • 09 مهر 1402 - 8:06
تاثیر رژیم غذایی بر بی‌خوابی
نوع رژیم غذایی همانطور که بر وزن، طول عمر و خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی، دیابت و اختلالات متابولیک تاثیر دارد می تواند بر تشدید بی خوابی نیز تاثیر داشته باشد.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران؛ کارشناسان سلامت تاکید دارند که کمبود برخی مواد معدنی و ویتامین ها می تواند باعث بروز مشکل بی خوابی شود.

به تاثیر کمبود برخی ویتامین ها در بروز این مشکل اشاره شده است:

ویتامین C: ویتامین C که به وفور در مرکبات یافت می شود، سرشار از آنتی اکسیدان است که به دلیل تاثیر مثبت بر مقابله با التهاب، تقویت سیستم ایمنی، استخوان و دندان ها شناخته شده است. همچنین تاثیر دیگر این ویتامین کنترل بهتر عارضه آپنه خواب است. طبق مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۹ انجام گرفت مشخص شد مصرف ۱۰۰ میلی‌گرم ویتامین C به همراه ۴۰۰ واحد بین‌المللی ویتامین E موجب می شود احتمال بروز آپنه خواب کمتر اتفاق افتد. پرتقال، انواع توت ها، فلفل، کلم بروکلی و لیمو از جمله مواد خوراکی حاوی این ویتامین هستند.

ویتامین B۶: بدن برای خواب سالم به ملاتونین و سروتونین نیاز دارد. اگر فردی دچار کمبود ویتامین B۶ باشد، بدن نمی تواند هورمون های خواب را به درستی تولید کند و در نتیجه باعث بیخوابی می شود. برای غلبه بر کمبود ویتامین B۶ میتوان خوراکی هایی مانند موز، بادام زمینی، جو دوسر، گوشت مرغ، ماهی و بوقلمون را در رژیم غذایی گنجاند.

ویتامین E: کارشناسان همواره بر اهمیت ویتامین E برای حفظ سلامت پوست و مو تاکید می‌کنند. با این حال، به ندرت بر تاثیر این ماده مغذی بر الگوی خواب تاکید می شود. علاوه بر این، این ماده مغذی به جلوگیری از تحلیل رفتن حافظه مرتبط با کم خوابی کمک و از زوال شناختی در دراز مدت جلوگیری می کند. خوراکی هایی مانند بادام، روغن آفتابگردان و دانه‌ها، کدو تنبل، اسفناج و فلفل دلمه‌ای قرمز از خوراکیهای سرشار از این ویتامین هستند.

ویتامین D: ویتامین D به عنوان ماده مغذی شناخته می شود که به استحکام استخوان ها کمک می کند، اما بسیاری از این موضوع آگاهی ندارند که چگونه این ویتامین می تواند به بهبود خلق و خو و جلوگیری از التهاب کمک کند. بعلاوه تحقیقاتی انجام گرفته که نشان می دهد چگونه این ماده مغذی می تواند به الگوهای خواب کمک کند.

طبق نتایج یک مطالعه، کمبود ویتامین D با کاهش طول مدت خواب مرتبط است. کمبود این ماده مغذی را می توان به طور طبیعی با قرار گرفتن در معرض آفتاب، مصرف قارچ، ماهی سالمون، ساردین، زرده تخم مرغ و غذاهای غنی شده جبران کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=123189
  • 8 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.