تاریخ : سه شنبه, ۵ تیر , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

بهره‌برداری از ۱۷ طرح نفتی با سرمایه ۴ میلیارد دلاری خطر تعطیلی معادن بخش خصوصی با مصوبات دولت قوانین دست و پاگیر چالش بزرگ معادن واریز افزایش حقوق بازنشستگان با همسان سازی طهارت اقتصادی از ابتدایی‌ترین شرایط نامزد‌های انتخابات آغاز فعالیت‌های تابستانه گردشگری شهرداری تهران پیشگیری از سکته قلبی با پیاده‌روی روزانه اشتغال‌زایی ۱۵ هزار نفری در صنعت نفت تکیه بر توان داخل در طرح‌های پتروشیمی ورود اتوبوس‌های جدید به اتوبوسرانی تهران پیگیری برنامه‌ها راه حل معضلات پایتخت سبزیجات و میوه‌های مفید برای مبتلایان به چربی خون بالا تعطیلی کارخانه‌ها سرانجام صادرات با ارز نیمایی مشارکت مردم در انتخابات جلوه‌ای از مردم سالاری دینی هشدار هواشناسی به تهرانی‌ها برای روزهای آینده بررسی رشد اقتصادی در سایه سیاست خارجی خدمات رسانی رایگان مترو در روز عید شایع‌ترین عللِ ابتلا به پارکینسون ایران هفتمین تولید کننده برتر فولاد خام جهان فرصت‌ها و تهدید‌ها در مسیر تولید فولاد سبز تخفیف ۱۷ درصدی خوراک مایع پتروشیمی‌ها خدمات حمل و نقلی و تمهیدات ترافیکی ویژه عید غدیر افزایش تولید نفت به ۴ میلیون بشکه در روز جهش سرمایه گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم اجرای قانون بودجه معطل مصوبات هیئت دولت ضرورت ایجاد زیرساخت‌های خدمات دولت الکترونیک و دولت هوشمند خرید میوه از میادین تره بار ۳۶ درصد ارزان‌تر از سطح شهر میهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر منجر به شور و نشاط اجتماعی تأمین زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی اولویت دولت چهاردهم ضرورت حذف مصرف غذاهای پُرچرب در تابستان ضرورت رعایت توصیه‌های رهبری در موضوعات انتخاباتی ضرورت تبدیل روستاها به مقاصد گردشگری با حداقل آسیب تداوم نرخ بهره بین بانکی مقاوم سازی پل فلزی کالج بر اساس شاخص‌های فنی ضرورت همگرایی برای تامین پایدار خوراک پتروشیمی‌ها افزایش ظرفیت سالانه تولید محصولات پتروشیمی ایران

11

عادت های تاثیر گذار برای سلامت استخوان

  • کد خبر : 1169
  • 29 مرداد 1397 - 12:09
عادت های تاثیر  گذار برای سلامت استخوان

میوه جات و سبزیجات حاوی برخی از مهم‌ترین مواد مغذی برای سلامت انسان هستند، اما افراد بسیاری به میزان کافی از آنها استفاده نمی کنند به گزارش سرویس سلامت افق تهران، استخوان‌های ما زنده هستند و هر چه بیشتر از آن‌ها استفاده کنیم قوی‌تر خواهند شد؛ اما اگر آن‌ها را به کار نکشیم تقریباً نابودشان […]

میوه جات و سبزیجات حاوی برخی از مهم‌ترین مواد مغذی برای سلامت انسان هستند، اما افراد بسیاری به میزان کافی از آنها استفاده نمی کنند

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، استخوان‌های ما زنده هستند و هر چه بیشتر از آن‌ها استفاده کنیم قوی‌تر خواهند شد؛ اما اگر آن‌ها را به کار نکشیم تقریباً نابودشان خواهیم کرد! تمرین‌هایی که با وزنه و مقاومت انجام می‌شوند، حتی پیاده‌روی ساده همگی برای سلامت استخوان‌ها مهم هستند.

بیش از حد گوشت می‌خورید
خوردن پروتئین زیاد می‌تواند باعث شود کلیه‌ها کلسیم بیشتری پالایش کنند که می‌تواند منجر به کاهش تراکم استخوان و در نتیجه پوکی استخوان شود. از طرفی برخی مطالعات نشان داده پروتئین سبب می‌شود بدن، کلسیم بیشتری جذب کند؛ بنابراین وقتی پای سلامتی در میان است درست مانند هر چیز دیگری بهترین کار این است که در مصرف گوشت حد اعتدال را رعایت کنیم.

اسنک‌های شور می‌خورید
مطالعه‌ای در ژاپن نشان داد زنان یائسه‌ای که زیاد نمک مصرف می‌کنند چهار برابر بیشتر در معرض شکستگی استخوان هستند. زیرا با پالایش سدیم توسط کلیه‌ها، کلسیم از جریان خون تخلیه می‌شود.

از نور آفتاب فرار می‌کنید
بزرگسالان زیر ۵۰ سال روزانه به ۴۰۰ تا ۸۰۰ واحد ویتامین D و افراد ۵۰ سال به بالا به ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ واحد ویتامین D در روز نیاز دارند. اگر شما به طور طبیعی ویتامین D کافی از خورشید دریافت نمی‌کنید، باید مکمل آن را مصرف کنید. در مورد نیازتان به ویتامین D با پزشک مشورت کنید و غذاهای ویتامین D دار بخورید.

کاهش وزن زیاد داشته‌اید
رسیدن به وزن سالم بسیار خوب است اما کاهش وزن بسیار زیاد در عرض مدت کوتاه می‌تواند به استخوان‌ها آسیب جدی وارد کند و شاخص توده بدنی کمتر از ۱۸٫۵، ریسک فاکتوری برای پوکی استخوان محسوب می‌شود. طبق مطالعه‌ای از دانشگاه هاروارد، تنها یک واحد افزایش در شاخص توده بدنی (تقریباً معادل پنج تا هشت پوند)، ریسک پوکی استخوان را به میزان ۱۲ درصد کاهش می‌دهد.

در هوای آلوده زندگی می‌کنید
محققان بین سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۱۰، اطلاعات پزشکی مربوط به ۹٫۲ میلیون نفر در آمریکای شمالی و مرکزی را جمع آوری کردند و دریافتند حتی یک افزایش اندکی در سطح آلودگی هوا می‌تواند باعث افزایش احتمال پوکی و شکستگی استخوان در افراد سنین بالاتر شود. اگر در محیطی پُر از دود و آلودگی زندگی می‌کنید در خانه از تصفیه کننده‌ی هوا یا فیلتر هوا استفاده کنید و از ورزش کردن در هوای آزاد اجتناب کنید و وقتی کیفیت هوا بسیار پایین است از منزل خارج نشوید.

 

انتهای پیام/

سلامت نیوز

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=1169
  • 85 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.