تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

3

مهلت ۱۰ روزه برای رفع نواقص رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری

  • کد خبر : 114185
  • 28 اسفند 1401 - 8:23
مهلت ۱۰ روزه برای رفع نواقص رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری
اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی اعلام کرد: تعداد ۳۰۰ پایگاه دارای نقص مدارک هستند که تا ۸ فروردین مهلت دارند نسبت به رفع آن اقدام کنند.

به گزارش سرویس اجتماعی افق تهران؛ دومین دوره ارزیابی پایگاه‌های خبری بر اساس فرمهای خوداظهاری و نظر کارشناسی کمیته هفت‌نفره رتبه‌بندی متشکل از اساتید ارتباطات و نمایندگان منتخب مدیران مسئول پایگاه‌های خبری اعلام شد.

فرم خوداظهاری رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری در نیمه اول سال ٩۴، پس از شش جلسه بررسی به تصویب مدیران مسئول پایگاههای خبری رسید؛ بر اساس شیوه‌نامه و شاخصهای رتبه‌بندی، پایگاههای خبری به‌صورت داوطلبانه اقدام به ارسال فرم خوداظهاری به کمیته رتبه‌بندی کردند.

شاخصهای خوداظهاری براساس عملکرد پایگاه‌های خبری در پائیز سال ۹۵ مورد ارزیابی قرار گرفت.

خوداظهاری حدود ۲۰۰ پایگاه خبری که فرم مستندات رتبه‌بندی را براساس شیوه‌نامه اعلامی ارسال کرده بودند، در مرحله اول بررسی و ارزیابی شد که از این تعداد ۲۷ پایگاه خبری به‌دلیل رعایت نکردن ماده ۱۸ قانون مطبوعات از روند بررسی خارج شدند. این اقدام براساس شیوه‌نامه اعلامی انجام شده است.

کمیته رتبه‌بندی پس از ارزیابی و راستی‌آزمایی خوداظهاریها نتایج اولیه را در قالب جدول امتیازات برای مدیران مسئول پایگاههای خبری که در طرح رتبه‌بندی شرکت کرده بودند، ارسال کرد.

پس از ارسال نتایج اولیه رتبه‌بندی پایگاههای خبری برای مدیران مسؤل ۴٨ پایگاه خبری به نتایج اولیه رتبه‌بندی اعتراض داشتند و مستندات خود را تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه ١٨ اسفند به دبیرخانه ارسال کردند.

از ۴٨ اعتراض ارسالی ٣۶ پرونده براساس مستندات ارسالی بازبینی و بررسی شد و مدیران مسؤل ١٢ پایگاه خبری نیز در زمان مقرر شده در جلسه بررسی اعتراض حضور یافتند و مستندات خود را به اطلاع اعضای کمیته رتبه‌بندی رساندند.

دوره بعدی رتبه‌بندی پایگاههای خبری پس از اصلاحات لازم شاخصها و در صورت تأیید مدیران مسئول در پائیز ۹۶ اجرا خواهد شد.

کمیته رتبه‌بندی پایگاههای خبری از ترکیب دو استاد ارتباطات به‌انتخاب مجمع رؤسای دانشکده‌ها و گروه‌های ارتباطات دانشگاه‌های تهران، دو مدیرمسئول پایگاه‌های خبری عمومی و یک مدیر مسئول پایگاه خبری تخصصی و یک سردبیر پایگاه خبری تشکیل شده که همگی به‌انتخاب مدیران مسئول خبرگزاریها و مدیرکل مطبوعات و خبرگزاریهای داخلی است.

در این دوره به‌ترتیب حمید ضیائی‌پرور و رها خرازی آذر، محمد صادق عرب‌لو (تابناک)، مسعود فاتح (سیتنا)، محمد نوین (فرارو)، حبیب عباسی (شفقنا) و حسن محرابی اعضای این کمیته بوده‌اند.

لیست اسامی پایگاه‌های خبری رتبه‌بندی شده در بخش عمومی در این لینک و پایگاه‌های خبری دارای رتبه در بخش تخصصی نیز در این لینک موجود است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=114185
  • 17 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.