تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳ فعالیت شبانه‌روزی خطوط بی‌آرتی پایتخت ثبت سه اثر تاریخی در فهرست آثار ملی پایتخت جزئیات افزایش وام ودیعه مسکن مخصوص کارگران رسیدگی به افزایش تعطیلات پایان هفته پس از بازگشایی مجدد مجلس افزایش ۳۰ میلیون لیتری تولید بنزین و نفت‌گاز تا پایان ۱۴۰۵ درمان اضطراب عامل کاهش خطرات قلبی شایع‌ترین علائم حمله قلبی ضرورت رفع موانع حضور مردم در فعالیت‌های اقتصادی تاکید بر تصویب طرح ساماندهی نیروهای قراردادی و شرکتی افزایش ۵ برابری بودجه سال آینده شهرداری تهران گروه‌های مشمول بلیت رایگان و نیم‌بها موزه‌ها طلسم‌شکنی ایران در ترکمنستان با طعم صعود تمرین پرسپولیسی‌ها باز هم بدون سرمربی مضرات نوشیدن آب یخ در افطار جزئیات آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک نفت و گاز عامل اصلی رشد اقتصادی کشور در سال ۱۴۰۲ رُشد تولید فولاد خام ایران سوخت جایگزین راه حلی برای کاهش مصرف بنزین اجاره خانه‌های اشتراکی در تهران جزئیات طرح تشدید مجازات همکاری با کشورهای متخاصم سودجویی از رقابت در فروش نفت ایران بارش باران و وزش باد شدید در تهران استقبال ورود گردشگران از در کوچه تکیه دولت ممنوعیت اتراق در بوستان‌ها به دلیل هشدار هواشناسی ضرورت تخصیص بودجه برای مرمت آثار فرهنگی تهران

1

ریزش ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس

  • کد خبر : 109975
  • 08 بهمن 1401 - 10:21
ریزش ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند نوسانی و رو به کاهش قرار گرفت و ۱۱ هزار واحد ریزش کرد.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران؛ شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند نوسانی و رو به کاهش قرار گرفت، به گونه‌ای که در پایان معاملات با افت ۱۱۸۷۵ واحد به رقم یک میلیون و ۶۰۰ هزار و ۸۰ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن امروز با کاهش ۸ هزار و ۲۹۰ واحد به رقم ۵۰۴ هزار و ۲۰۰ واحد رسید. ارزش روز بازار که متشکل از ارزش شرکت‌های حاضر در بورس است به بیش از ۵ میلیون و ۸۸۸ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۱۱٫۵ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۵۶۷ هزار فقره معامله و به ارزش ۶ هزار و ۲۹۲ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز قرمز شدند بگونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی نسبت به روز قبل ۰٫۷۴ درصد افت کردند.این دو شاخص با معیار هموزن ۱٫۶ درصد کاهش یافتند.

شاخص آزاد شناور ۰٫۶۷ درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس ۰٫۷۵ درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس ۰٫۷۲ درصد کاهش یافت.

امروز نماد شرکت‌های بانک ملت، بانک پاسارگاد، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، کشتیرانی، گل‌گهر، فولاد خوزستان و بانک تجارت به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.

در فرابورس ایران هم امروز اوضاع تعریفی نداشته و شاخص کل در پایان معاملات با ۱۵۲ واحد کاهش به رقم ۲۰ هزار و ۸۲۷ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۱۳۷ هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس هم ۴۰۴ هزار میلیارد تومان  شد.

معامله‌گران امروز بیش از ۷٫۱ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۶۹ هزار فقره معامله و به ارزش ۱۳ هزار و ۹ میلیارد تومان داد و ستد کردند.با این حساب ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس به بیش از ۱۹٫۳ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز نمادهای پتروشیمی زاگرس، فولاد هرمزگان جنوب و مدیریت انرژی امیدتابان حور، به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای بیمه پاسارگاد، صنعتی مینو، نیروی برق دماوند و سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشتند.

بازار سرمایه از بازارهای شفاف به شمار می‌رود و اگر دولت از این بازار حمایت کند، شرکت‌ها و افرادی که وارد این بازار می‌شوند فعالیت شفاف اقتصادی خواهند داشت و دولت به راحتی می‌تواند مالیات واقعی از فعالان این بازار دریافت کند.

بازار سرمایه به عنوان یکی از سه رکن بازارهای اقتصاد باید حداقل سهم ۳۰ تا ۴۰ درصدی از تأمین مالی اقتصاد داشته باشد در حالی که عمده تأمین مالی اقتصاد کشور بانک‌پایه است و سهم بازار سرمایه از تأمین مالی در حد ۱۰ تا ۱۲ درصد است.

عرضه‌های اولیه در بورس و فرابورس کم کم آغاز شده است و یکی از روش‌های تأمین مالی شرکت‌ها عرضه اولیه است و همچنین از طریق صرف سهام و گذشتن از حق‌تقدم سهام است که می‌تواند به تأمین مالی شرکت‌ها کمک کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=109975
  • 35 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.