تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳ فعالیت شبانه‌روزی خطوط بی‌آرتی پایتخت ثبت سه اثر تاریخی در فهرست آثار ملی پایتخت جزئیات افزایش وام ودیعه مسکن مخصوص کارگران رسیدگی به افزایش تعطیلات پایان هفته پس از بازگشایی مجدد مجلس افزایش ۳۰ میلیون لیتری تولید بنزین و نفت‌گاز تا پایان ۱۴۰۵ درمان اضطراب عامل کاهش خطرات قلبی شایع‌ترین علائم حمله قلبی ضرورت رفع موانع حضور مردم در فعالیت‌های اقتصادی تاکید بر تصویب طرح ساماندهی نیروهای قراردادی و شرکتی افزایش ۵ برابری بودجه سال آینده شهرداری تهران گروه‌های مشمول بلیت رایگان و نیم‌بها موزه‌ها طلسم‌شکنی ایران در ترکمنستان با طعم صعود تمرین پرسپولیسی‌ها باز هم بدون سرمربی مضرات نوشیدن آب یخ در افطار جزئیات آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک نفت و گاز عامل اصلی رشد اقتصادی کشور در سال ۱۴۰۲ رُشد تولید فولاد خام ایران سوخت جایگزین راه حلی برای کاهش مصرف بنزین اجاره خانه‌های اشتراکی در تهران جزئیات طرح تشدید مجازات همکاری با کشورهای متخاصم سودجویی از رقابت در فروش نفت ایران بارش باران و وزش باد شدید در تهران استقبال ورود گردشگران از در کوچه تکیه دولت ممنوعیت اتراق در بوستان‌ها به دلیل هشدار هواشناسی ضرورت تخصیص بودجه برای مرمت آثار فرهنگی تهران

6

تبدیل منزل مرحوم شیبانی به خانه مفاخر

  • کد خبر : 109686
  • 04 بهمن 1401 - 12:22
تبدیل منزل مرحوم شیبانی به خانه مفاخر
همزمان با یکصد و بیست و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران طرح الزام شهرداری تهران به تملک خانه مرحوم دکتر عباس شیبانی و تبدیل آن به خانه مفاخر» با ۲۰ رأی موافق از ۲۰ رأی ماخوذه به تصویب رسید.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران؛ در ادامه این جلسه یک فوریت ارائه مجوز انجام معاملات مربوط به ساختمان اطلاعات و ساختمان کوهک مورد بررسی قرار گرفت.

لطف الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در جریان بررسی این یک فوریت با بیان اینکه ملک موسوم به کوهک ظرفیت بالایی دارد، اظهار کرد: ۱۷ هکتار زمین و ۷۰ هزار متر ساختمان نیمه تمام در کوهک وجود دارد. 

وی افزود: ما با بنیاد مستضعفان مباحثی داریم که بر این اساس بنیاد، ساختمان روزنامه اطلاعات را می خواهد که ما در قبال آن ساختمان کوهک را می گیریم و ساختمان روزنامه اطلاعات و ملک را تحویل می دهیم.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان اینکه ۲۰۰ ساختمان بخش های مختلف شهرداری اعم از سازمان ها و شرکت ها پراکنده هستند، یادآور شد: این ساختمان ها می توانند در مرکز تجمیع شوند.

وی با اعلام اینکه شهرداری ۷۰ هزار متر مربع فضا نیاز دارد، گفت: کوهک در منطقه چهار و مرکز شهر واقع شده است. شورا در قانون برنامه حکم داده که ساختمان ها را تجمیع کنید و ما بر همین اساس، تجمیع را انجام می دهیم.

گفتنی است این فوریت با حداکثر آراء مخالف از دستور خارج شد.

در ادامه یک فوریت فروش ۶ ملک شهرداری نیز مورد بررسی قرار گرفت که فروزنده در این خصوص گفت: شورا تکلیف داده ما مطالبات را به بانک شهر پرداخت کنیم؛ اصل بدهی ۲۰ هزار میلیارد تومان بوده و به ۳۸ هزار میلیارد تومان رسیده است. اگر بخواهیم بخشی از بدهی به بانک شهر را تسویه کنیم باید مجوز شورا را داشته باشیم.

مهدی اقراریان، ناصر امانی، جعفر تشکری هاشمی و احمد صادقی اعضای شورا در ادامه این جلسه بر این موضوع تأکید کردند که با توجه به قرار گرفتن در ایام بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ عجله ای برای تصویب این یک فوریت وجود ندارد.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری بدهی های زیادی به بانک ها دارد؛ از طرفی املاک نیز موردنیاز شهرداری نیست و باید به فروش برسد.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در جریان بررسی این یک فوریت گفت: یکی از کارهایی که باید انجام دهیم این است که پرونده های گذشته را ببندیم و پروانه باز برای آینده نداشته باشیم؛ یکی از این پرونده ها دیون است و بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد تومان به بانک ها بدهکاریم و سال قبل بسیار کمتر بود و هر سال افزایش پیدا می کند.

وی افزود: حدود هشت همت به پیمانکاران نیز بدهکاریم که به سالهای متمادی باز می گردد؛ وقتی تعهد خود را انجام نمی دهیم، پیمانکار زیر چرخ دنده ها نابود می شود؛ لذا تلاش ما این است که بخش عمده ای از بدهی به پیمانکاران تا پایان سال تسویه شود، چرا که به نفع شهر و آینده شهر است.

زاکانی تأکید کرد: ماه ها کارشناسی صورت گرفته و قیمت ها مشخص شده تا به بانک شهر ارائه دهیم؛ ما به ازای تسویه بدهی ۵۰ درصد تسهیلات دریافت خواهیم کرد؛ بنابراین پیش از پایان سال، می تواند اثرات مثبتی داشته باشد.

گفتنی است این فوریت با ۱۹ رأی موافق به تصویب رسید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=109686
  • 18 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.