تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳ فعالیت شبانه‌روزی خطوط بی‌آرتی پایتخت ثبت سه اثر تاریخی در فهرست آثار ملی پایتخت جزئیات افزایش وام ودیعه مسکن مخصوص کارگران رسیدگی به افزایش تعطیلات پایان هفته پس از بازگشایی مجدد مجلس افزایش ۳۰ میلیون لیتری تولید بنزین و نفت‌گاز تا پایان ۱۴۰۵ درمان اضطراب عامل کاهش خطرات قلبی شایع‌ترین علائم حمله قلبی ضرورت رفع موانع حضور مردم در فعالیت‌های اقتصادی تاکید بر تصویب طرح ساماندهی نیروهای قراردادی و شرکتی افزایش ۵ برابری بودجه سال آینده شهرداری تهران گروه‌های مشمول بلیت رایگان و نیم‌بها موزه‌ها طلسم‌شکنی ایران در ترکمنستان با طعم صعود تمرین پرسپولیسی‌ها باز هم بدون سرمربی مضرات نوشیدن آب یخ در افطار جزئیات آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک نفت و گاز عامل اصلی رشد اقتصادی کشور در سال ۱۴۰۲ رُشد تولید فولاد خام ایران سوخت جایگزین راه حلی برای کاهش مصرف بنزین اجاره خانه‌های اشتراکی در تهران جزئیات طرح تشدید مجازات همکاری با کشورهای متخاصم سودجویی از رقابت در فروش نفت ایران بارش باران و وزش باد شدید در تهران استقبال ورود گردشگران از در کوچه تکیه دولت

9

بهتر است دولت پاسخ نامه قالیباف را بدهد

  • کد خبر : 1090
  • 27 مرداد 1397 - 15:10
بهتر است دولت پاسخ نامه قالیباف را بدهد

حسین کنعانی مقدم گفت: بی پاسخ گذاشتن نامه هایی همچون نامه آقای قالیباف که ازطرف دلسوزان نظام است، می تواند نوعی ناهنجاری را در فضای سیاسی کشور ایجاد نماید.” به گزارش سرویس سیاسی افق تهران، حسین کنعانی‌مقدم، فعال سیاسی در رابطه با انتشار نامه دکتر قالیباف و ضرورت توجه دولت به آن گفت: درمیان سیاسیون این […]

حسین کنعانی مقدم گفت: بی پاسخ گذاشتن نامه هایی همچون نامه آقای قالیباف که ازطرف دلسوزان نظام است، می تواند نوعی ناهنجاری را در فضای سیاسی کشور ایجاد نماید.”

به گزارش سرویس سیاسی افق تهران، حسین کنعانی‌مقدم، فعال سیاسی در رابطه با انتشار نامه دکتر قالیباف و ضرورت توجه دولت به آن گفت: درمیان سیاسیون این مسئله رسم شده که کسانی که قبلاً در صحنه سیاسی و انتخاباتی و مناظرات شرکت داشتند، هرازچند گاهی با نامه، توصیه و بیانیه مواضع خود را بیان کنند و آن را مجدداً تکرار نمایند. اگر دولتی با شعارهایی سرکار آمده باشد و به آن شعارها عمل نکرده باشد، آن سیاسیون متذکردولت می‌شوند. آقای قالیباف نیز در همین رابطه جایگاهی را در موضع سیاسی کشور دارد و هم به‌عنوان یکی از مدیران باسابقهشهرداری تهران و هم فردی که سابقع خدمت در دفاع مقدس را دارد، مسلما حرف‌هایی برای گفتن دارند.

کنعانی مقدم در رابطه با میزان تأثیرگذاری نامه و توجه دولت به آن گفت: اینکه این نامه تاچه حدی تآثیرگذار باشد، به‌نظر می‌رسد که قاعدتاً باید دید که آیا رییس جمهور به این نامه پاسخ می‌دهند و یا خیر. اگر رییس جمهور پاسخی به نامه داشتند، نشان می‌دهد که این نامه اثرگذار بوده و رییس جمهور به آن توجه کرده است که می‌تواند نامه راه‌کارهایی را هم برای برون‌رفت از این وضع موجود و بحران داشته باشد. اما اگر رییس جمهور توجهی به نامه نداشت و پاسخ نداد، حداقل این است‌که آقای قالیباف دیدگاه خود را به هوادارانش که در انتخابات گذشته حضور داشتند، اعلام کرده است و این مسئله خود به بقای سیاسی آقای قالیباف در صحنه سیاسی کمک می‌کند. اما اینکه راه‌کارهایی که بیان می‌شود، دیگران به آن عمل می‌کنند و یا خیر، به‌نظر می‌رسد که برخی راه‌کارها زمانی قابلیت اجرایی دارند که کسی که طراح آن بوده در مسند قدرت باشد و خودش آنها را عملی نماید.

این فعال سیاسی در رابطه با علت انتشار این نامه از سوی دکتر قالیباف اظهار داشت: آقای قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحتنظام هستند و درجریان تمام تصمیم‌گیری‌ها و مشکلات و مسائل هستند و مسلماً دغدغه‌هایی دارند که بارها هم آنها را بیان کردند. بیان این موضوع می‌تواند از روی دلسوزی و دغدغه‌هایی باشد که نیروهای انقلابی کشور نسبت ‌به حوادثی که در کشور اتفاق می‌افتد، باشد که بیان می‌کنند و یا اینکه می‌تواند بازتابی از مطالبات مردم و خواست‌های نیروهای انقلابی برای مدیریت بهترجامعه باشد و یا اینکه مقدمه‌ای برای جمع‌آوری نیروهای سیاسی برای انتخابات مجلس آینده و حتی ریاست جمهوری گردد.

کنعانی مقدم در پایان به علل ضرورت دولت به نامه نیز اشاره کرد و گفت: به‌نظر می‌رسد که دولت هم بهتر است به این نامه پاسخ دهند. زیرا بی‌پاسخ گذاشتن اینچنین نامه‌هایی که ازطرف دلسوزان نظام است، می‌تواند نوعی ناهنجاری را در فضای سیاسی کشور ایجاد نماید. به‌طوری که دولت پاسخگو نیست و این به‌ ضرر دولت خواهد بود. دولت باید در عمل پاسخگو نیز باشد و هم اینکه وقتی می‌بیند کسانی هستند که در نظام می‌توانند اثرگذار باشند و توصیه‌هایی به دولت می‌کنند و مطالبی را بیان می‌کنند بهتر است اقای روحانی به آن پاسخ دهد و نگذارد که این نوع نامه‌ها در بایگانی نهاد ریاست جمهوری باقی بمانند.

 

انتهای پیام

افکار نیوز

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=1090
  • 43 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.