تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

3

رشد ۵ برابری شاخص هم وزن نسبت به شاخص کل

  • کد خبر : 106412
  • 17 آذر 1401 - 11:23
رشد ۵ برابری شاخص هم وزن نسبت به شاخص کل
شاخص کل بورس در هفته جاری با افت اندک ۱.۰۳ درصدی به کار خود خاتمه داد.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران؛ در هفته گذشته با وجود این که نماد‌های خودروسازی سروصدای زیادی به پا کردند و نقدینگی زیادی را به طرف خود جذب کردند و حجم معاملات را نیز به شدت افزایش دادند، اما نتوانستند شاخص کل را از افت نجات دهند.

البته بازدهی شاخص کل بازار سهام در یک ماه گذشته نزدیک به یک درصد می‌رسد. همچنین بازدهی یک سال گذشته شاخص کل بورس به ۵ درصد نزدیک شد. این موضوع نشان می‌دهد که شاخص کل بورس از میزان تورم بسیار عقب است، این در حالی است که در یک سال گذشته بازدهی شرکت‌های بورسی و همچنین به طور متوسط تولید و فروش شرکت‌های بورسی افزایش چشم‌گیری داشته است.

منظور از بازه یک هفته از تاریخ ۱۲ تا ۱۶ آذر ماه است و بازه یک ماه از تاریخ ۱۶ آبان تا ۱۶ آذر است و بازه سالیانه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ تا ۱۶ آذر سال جاری است.

اگر شاخص کل بورس را با تورم مقایسه کنیم (البته افزایش سوداوری این شرکت‌ها را به محاسبات خود اضافه نکرده ایم) از هم اکنون شاخص کل بورس می‌تواند ۴۰ درصد رشد کند.

بازدهی یک هفته گذشته گروه خودرو از ۸ درصد عبور کرده است و همچنین بازدهی یک ماه گذشته شاخص خودرو از ۱۷ درصد عبور می‌کند و همچنین بازدهی سه ماه گروه خودرو به ۲۲ درصد می‌رسد. با خبر‌های خودرویی که هر روزه می‌شنویم، پیش بینی می‌شود که بازدهی گروه خودرو همچنان روند صعودی را در پیش گیرد و نقدینگی بسیاری را جذب خود کند.

با وجود این که شاخص کل بورس در هفته گذشته ۱.۰۳ درصد عقب نشست، اما شاخص هم وزن نزدیک به یک درصد تقویت شد. بازدهی شاخص هم وزن در بازه یک ماه نیز از ۶ درصد عبور کرد؛ بنابراین بازده شاخص هم وزن به ۵ برابر شاخص کل بورس می‌رسد.

شاخص کل فرابورس نیز در بازه هفتگی و ماهانه روند حرکتی همچون شاخص کل بورس در پیش گرفته است و بازده هفتگی شاخص کل فرابورس به منفی ۰.۶۸ درصد می‌رسد. این شاخص در بازه ماهیانه به رشد ۱.۸۲ درصدی رضایت داده است.

التبه بازده شاخص کل فرابورس در یک سال گذشته به منفی ۲.۳۸ درصد می‌رسد، بنابراین شاخص کل فرابورس دریک سال گذشته حتی از شاخص کل نیز عقب‌تر ایستاده است.

از نظر تکنیکالی شاخص کل بورس در کانال یک میلیون و ۳۹۳ هزار واحدی خط حمایت قوی دارد و احتمالا شاخص کل پس از رسیدن به این کانال مجددا رشد خود را شروع خواهد کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=106412
  • 16 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.