تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

جزئیات فروش آنلاین میوه در میادین و میوه و تره‌بار تهران شیوه‏‏‌های معدن‌کاری با مسئولیت اجتماعی تغییر سقف برداشت از حساب بانکی افزایش تعطیلی‌ها مخالف تحقق شعار سال بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس تاثیر تحریم‌های تازه بر نفت ایران ۵۸ ‌درصد عرضه شمش فولادی بدون مشتری ریزش دیوار دومین بنای خشتی و گلی ایران تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا ورود ۵۰۰۰ اتوبوس جدید تا پایان سال به تهران آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز ضرورت ارائه لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران انتقاد از عملکرد شهرداری در توجه به معماری ایرانی- اسلامی انتقاد از نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها اعلام زمان شارژ کالابرگ اردیبهشت ماه ابلاغ دستورالعمل واردات ماشین‌آلات معدنی تصویب فوریت طرح برخی معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دولتی قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن تشکیل کمیته تحقق شعار سال در شهرداری تهران رکوردشکنی تولید فولاد و پتروشیمی در شرایط تحریم چالش‌های صادرات گاز ایران به پاکستان نقش مشارکت‌های مردمی در جهش تولید پیشرفت ۱۰۰ درصدی در اجرای پروژه‌های پایتخت ایجاد سازمان گردشگری شهر تهران در اولویت شورا کاهش شفافیت با ارز نیمایی در بازار فولاد ضرورت ساماندهی کارکنان شرکت‌ها و ادارات افزایش دستمزد کارگران در مقایسه با کارمندان برنامه شرکت متروی تهران برای خط ۷ در سال جاری اوتیسم بیماری بدون درمان ابلاغ تعرفه‌های خدمات دارویی فاصله شدید پرسپولیس و استقلال در رنکینگ جهانی فرصت تاریخی پرسپولیس برای عبور از استقلال اعلام زمان متناسب سازی حقوق بازنشستگان تاثیر تحریم بر صادرات نفت ایران به چین تخریب ساختمان مجاور تماشاخانه سنگلج

1

توسعه حمل و نقل ریلی از اولویت های شهرداری تهران

  • کد خبر : 105813
  • 10 آذر 1401 - 12:57
توسعه حمل و نقل ریلی از اولویت های شهرداری تهران
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بیان کرد: با توجه به تراکم ترافیک و آلودگی هوا و سایر مسائل و مشکلاتی که بر رویِ زمین و کف خیابان‌ها داریم، توسعه حمل و نقل ریلی و زیرزمینی در اولویت برنامه‌های مدیریت شهری قرار دارد.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران؛ هشتاد و هشتمین جلسه کمیته پژوهشی حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به ریاست جلال بهرامی، معاون شهردار و با حضور اعضاء و کارشناسان این کمیته از مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، سازمان حمل و نقل و ترافیک، شرکت مترو، شرکت واحد اتوبوسرانی و سازمان تاکسیرانی برگزار شد.

جلال بهرامی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این جلسه با تأکید بر اینکه علم و مطالعه باید برای حل مشکل باشد، نه ایجاد مشکل، گفت: در بسیاری از مطالعات و پژوهش‌ها به دلیل طولانی شدن فرآیند آنها، عنصر «زمان» و «هزینه» نادیده گرفته می‌شود و به همین دلیل، به جای اینکه این نوع مطالعات، راهگشا باشند بر حجم مشکلات می‌افزایند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام اینکه دو عنصر «زمان» و «سرعت عمل» در اجرای پروژه‌ها، مهم‌ترین عواملی است که باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: اگر هر پروژه‌ای در زمان پیش‌بینی شده خود به انجام نرسد، علاوه بر ورود خسارات زیاد به دلیل تأخیر، خاصیت و اهمیت خود را از دست می‌دهد و نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای روز باشد چرا که خواسته‌ها در کوتاه‌مدت تغییر می‌کنند.

او با اشاره به اینکه حمل و نقل عمومی تا حد امکان باید به زیرِ زمین منتقل شود، اظهار کرد: با توجه به تراکم ترافیک و آلودگی هوا و سایر مسائل و مشکلاتی که بر رویِ زمین و کف خیابان‌ها داریم، توسعه حمل و نقل ریلی و زیرزمینی در اولویت برنامه‌های مدیریت شهری قرار دارد.

بهرامی با بیان اینکه برای پیشبرد امور حمل و نقلی از جمله توسعه شبکه حمل و نقل همگانی، دستگاه‌های مختلف درگیر هستند؛ اما شهروندان، شهرداری را به‌ عنوان متولی همه امور شهر می‌دانند، تصریح کرد: اگر هوا آلوده باشد یا زباله‌ای روی زمین باشد، مردم از شهرداری انتظار دارند که این‌ها را مدیریت کند در صورتی که طبق قوانین و ضوابط، سایر نهادها در دولت باید مسیر را برای حل این مسائل و مشکلات هموار کنند.

وی برای نمونه، اجرای طرح تفصیلی شهر تهران یا توسعه خطوط متروی پایتخت را مثال زد و گفت: وزارت کشور در این دو مورد، تکالیف زیادی بر عهده دارد و باید شهرداری را یاری کند اما برخی از ضوابط و مقررات دست و پاگیر، مانع اجرا و توسعه پروژه‌های مهمی مثل مترو شده‌اند.

بهرامی با اشاره به اینکه پیشبرد امور با بروکراسی فعلی، بسیار مشکل است و برای تسهیل امور، باید گام‌های اساسی برداشته شود، اظهار کرد: مسائل و مشکلات موجود در زمینه نوسازی وسایل حمل و نقل عمومی، ورود تاکسی‌ها و اتوبوس‌های نو به ناوگان‌های تاکسیرانی و اتوبوسرانی تهران را با موانعی روبه‌رو کرده و از این رو، از دولت انتظار داریم تا با همراهی و همکاری بیش از پیش، امکان خدمات‌رسانی شایسته به شهروندان را فراهم نماید.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه بزرگراه‌های شهید شوشتری، شهید صیاد شیرازی و یادگار امام (ره) نیمه کاره رها شده‌اند، تصریح کرد: این موضوع، حجم زیادی از جریان ترافیک را به خیابان‌های فرعی وارد می‌کند و لذا لازم است که هر چه زودتر نسبت به مطالعات مربوط به توسعه و تکمیل این بزرگراه‌ها اقدام شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=105813
  • 19 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.