تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

3

لزوم اختصاص بودجه برای بهره برداری مترو و اتوبوسرانی

  • کد خبر : 105588
  • 06 آذر 1401 - 15:31
لزوم اختصاص بودجه برای بهره برداری مترو و اتوبوسرانی
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران بر توجه بیشتر و جبران عقب ماندگی در حوزه حمل و نقل عمومی با تخصیص اعتبارات در نظر گرفته شده، تاکید کرد.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران؛ سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، در جلسه یکصد و نهم شورای شهر، با استناد به گزارش نظارتی ۶ ماهه پروژه‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران توسط کمیسیون برنامه و بودجه شورا، تذکر داد: روند کار ساخت و ساز در مترو با توجه به منابع در اختیار، در حد قابل قبول بوده و امیدواریم در شش ماهه دوم با تزریق نقدینگی مورد نیاز، کارها سرعت بیشتری بگیرد.

او با اعلام اینکه نقدینگی اختصاص داده شده به ساخت و ساز مترو، بسیار کمتر از میزان پیش‌بینی شده و ناچیز بوده و بیشتر پیمانکاران از منابع خود هزینه‌های لازم را تأمین می‌کنند تا کارگاه‌ها تعطیل نشود، افزود: به هر حال، در بخش ساخت و ساز، تلاش‌های قابل تقدیری انجام شده و مشکل چندانی نداشته‌ایم، اما در بخش بهره‌برداری مترو و اتوبوسرانی با مشکلات زیادی روبه‌رو هستیم.

وی با اشاره به اینکه با وجود اعلام آمادگی شهرداری تهران برای پرداخت دو هزار میلیارد تومان به شرکت بهره‌برداری مترو، تنها ۹۰۰ میلیارد تومان به آن شرکت پرداخت شده است، اظهار کرد: اگر وعده داده شده به طور کامل در اختیار شرکت بهره‌برداری مترو قرار می‌گرفت، روند کارها سریع‌تر پیش می‌رفت.

تشکری هاشمی با بیان اینکه مترو در مقایسه با دیگر بخش‌ها، از وضعیت عمومی بهتر و پیشرفت کار بالاتری برخوردار است، تصریح کرد: تا الآن، ۶۱۱ میلیارد تومان از اوراق مشارکت و بودجه عمومی مترو پرداخت شده که نشان‌دهنده این است که روند کار در شش ماه اول به خوبی پیش رفته است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع در موضوع مترو، روند نه چندان ایده‌آل اما خوب پیش می‌رود، اظهار کرد: در اتوبوسرانی با بدترین وضعیت روبه‌رو هستیم و در این دوره مدیریت شهری، مجموعاً ۱۴۵ دستگاه اتوبوس با تخفیف ۸۰ درصدی از طریق دولت و ۱۷۵ دستگاه اتوبوس نیز از محل قراردادهای قبلی تحویل گرفته‌ایم و به جز این اتوبوس‌ها، هیچ اتوبوس دیگری تحویل نگرفته‌ایم.

تشکری هاشمی با بیان اینکه در حال حاضر، مجموعاً ۱۴۰۰ دستگاه اتوبوس فعال به مردم تهران خدمات می‌دهند در صورتی که طبق برنامه، تهران به ۷ هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد، تصریح کرد: واقعیت این است که برای رسیدن به ۷ هزار دستگاه اتوبوس مورد نیاز، هیچ برنامه مشخصی وجود ندارد و هیچ افق روشنی دیده نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر، باید منتظر بمانیم و ببینیم دولت چه تعداد از اتوبوس‌هایی را که از خودروسازان دریافت می‌کند به تهران اختصاص می‌دهد، اظهار کرد: متأسفانه برنامه بازسازی اتوبوس‌ها نیز به شکل درستی پیش نمی‌رود و با وجود اینکه گفته شده ۵۵۰ دستگاه اتوبوس، اورهال شده‌اند اما آنچه که اتفاق افتاده، پرداخت مبالغی به شرکت‌های خصوصی برای رنگ‌کاری و نقاشی اتوبوس‌های‌شان بوده است.

۲ هزار دستگاه اتوبوس در تعمیرگاه‌ها خاک می‌خورند

تشکری هاشمی با بیان اینکه قرار بود اتوبوس‌هایی که در توقفگاه‌ها و تعمیرگاه‌ها خوابیده بودند، بازسازی شده و وارد چرخه خدمات‌رسانی شوند، تصریح کرد: به جز یک شرکت که با آن قرارداد بسته شده اما جاری نشده ، هیچ شرکت دیگری با شرکت واحد قرارداد ندارد.

وی با اشاره به اینکه ۷۰۰ دستگاه اتوبوس دوکابین و ۱۳۰۰ دستگاه اتوبوس تک‌کابین در توقفگاه‌ها و تعمیرگاه‌های شرکت واحد خاک می‌خورند، اظهار کرد: این در شرایطی است که مردم ساعت‌ها در ایستگاه‌ها منتظر اتوبوس می‌مانند و لذا ۲ هزار دستگاه اتوبوس تک‌کابین و دوکابین متوقف شده باید به فوریت بازسازی شوند و به موازات آن، نسبت به خریداری اتوبوس‌های جدید نیز اقدام شود.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر با تأکید بر اینکه توسعه حمل و نقل عمومی، اولویت اصلی مدیریت شهری است و از این رو، ضعف و عقب‌ماندگی ناوگان اتوبوسرانی باید هر چه سریع‌تر جبران شود، خاطرنشان کرد: قرار بود نسبت به اختصاص ۸۰۰ میلیارد تومان برای خرید قطعات مترو از طریق بانک شهر و نیز بازسازی ۱۳ رام قطار مترو در سه بخش ناوگان، مرکز فرمان و تجهیزات ثابت اقدام شود که لازم است در هر دو مورد نتایج اقدامات انجام شده اعلام شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=105588
  • 39 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.