تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳ فعالیت شبانه‌روزی خطوط بی‌آرتی پایتخت ثبت سه اثر تاریخی در فهرست آثار ملی پایتخت جزئیات افزایش وام ودیعه مسکن مخصوص کارگران رسیدگی به افزایش تعطیلات پایان هفته پس از بازگشایی مجدد مجلس افزایش ۳۰ میلیون لیتری تولید بنزین و نفت‌گاز تا پایان ۱۴۰۵ درمان اضطراب عامل کاهش خطرات قلبی شایع‌ترین علائم حمله قلبی ضرورت رفع موانع حضور مردم در فعالیت‌های اقتصادی تاکید بر تصویب طرح ساماندهی نیروهای قراردادی و شرکتی افزایش ۵ برابری بودجه سال آینده شهرداری تهران گروه‌های مشمول بلیت رایگان و نیم‌بها موزه‌ها طلسم‌شکنی ایران در ترکمنستان با طعم صعود تمرین پرسپولیسی‌ها باز هم بدون سرمربی مضرات نوشیدن آب یخ در افطار جزئیات آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک نفت و گاز عامل اصلی رشد اقتصادی کشور در سال ۱۴۰۲ رُشد تولید فولاد خام ایران سوخت جایگزین راه حلی برای کاهش مصرف بنزین اجاره خانه‌های اشتراکی در تهران جزئیات طرح تشدید مجازات همکاری با کشورهای متخاصم سودجویی از رقابت در فروش نفت ایران بارش باران و وزش باد شدید در تهران استقبال ورود گردشگران از در کوچه تکیه دولت ممنوعیت اتراق در بوستان‌ها به دلیل هشدار هواشناسی ضرورت تخصیص بودجه برای مرمت آثار فرهنگی تهران

3

شکست برابر یکی از مدعیان اصلی جام

  • کد خبر : 105134
  • 30 آبان 1401 - 18:53
شکست برابر یکی از مدعیان اصلی جام
تیم ملی ایران در اولین دیدار خود در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با نتیجه‌ای سنگین مقابل انگلیس شکست خورد.

به گزارش سرویس ورزشی افق تهران؛ تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدار خود در گروه B جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، از ساعت ۱۶:۳۰ امروز (دوشنبه) در ورزشگاه بین‌المللی الخلیفه شهر دوحه به مصاف تیم انگلیس رفت که این بازی با شکست سنگین ۶ بر ۲ تیم کشورمان خاتمه یافت تا شاگردان کی‌روش کار خود در جام جهانی را با یک شکست سنگین آغاز کنند.

جود بلینگهام در دقیقه ۳۵، باکایو ساکا در دقایق ۴۳ و ۶۲، رحیم استرلینگ در دقیقه ۱+۴۵، مارکوس رشفورد در دقیقه ۷۱ و جک گریلیش در دقیقه ۹۰ گل‌های انگلیس در این بازی را به ثمر رساندند و مهدی طارمی نیز در دقایق ۶۵ و ۱۳+۹۰ (از روی نقطه پنالتی) گل‌های ایران را در این بازی وارد دروازه حریف کرد.

شاگردان کی‌روش در دومین دیدار خود از ساعت ۱۳:۳۰ روز جمعه به مصاف ولز خواهند رفت.

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند (۲۰ – سیدحسین حسینی)، صادق محرمی، مرتضی پورعلی‌گنجی، احسان حاجی‌صفی، میلاد محمدی (۶۳ – مهدی ترابی)، مجید حسینی، علی کریمی (۴۶ – سعید عزت‌الهی)، احمد نورالهی (۷۷ – سردار آزمون)، روزبه چشمی (۴۶ – حسین کنعانی‌زادگان)، علیرضا جهانبخش (۴۶ – علی قلی‌زاده) و مهدی طارمی.

ترکیب انگلیس: جردن پیکفورد، کیران تریپیه، جان استونز، هری مگوایر (۷۰ – اریک دایر)، لوک شاو، دکلان رایس، جود بلینگهام، میسون ماونت (۷۰ – جک گریلیش)، باکایو ساکا (۷۰ – مارکوس رشفورد)، رحیم استرلینگ (۷۰ – فیل فودن) و هری کین (۷۶ – ویلسون).

داور: رافائل کلاوس از کشور برزیل

نیمه اول

دقیقه ۲: اولین دفع توپ بازیکنان ایران در داخل محوطه جریمه صورت گرفت.

دقیقه ۳: روی کرنر ارسالی تیم انگلیس صحنه‌ای مشکوک در داخل محوطه جریمه طی برخورد روزبه‌ چشمی و مگوایر رخ داد که داور برزیلی این بازی اعتقادی به پنالتی نداشت و دستور به ادامه بازی داد.

دقیقه ۸: شروع غافلگیرکننده بازیکنان انگلیس و ارسال تند و تیز هری کین از جناح راست به شکلی خطرناک از مقابل دروازه بیرانوند عبور کرد و ضربه مگوایر هم با اختلاف اندک به تور کناری دروازه برخورد کرد.

دقیقه ۱۷: برخورد شدید علیرضا بیرانوند با مجید حسینی منجر به مصدومیت شدید دروازه‌بان کشورمان شد که به همین دلیل سیدحسین حسینی به جای او وارد زمین شد.

دقیقه ۲۲: ضربه ایستگاهی اعلام شده به سود ایران از جناح چپ با ارسال ضعیف جهانبخش از دست رفت و ساکا این توپ را از محوطه جریمه سه‌شیر دور کرد.

دقیقه ۲۵: علیرضا جهانبخش به دلیل خطای بی‌دلیل روی مدافع انگلیس اولین کارت زرد بازی را دریافت کرد.

دقیقه ۳۰: حرکت ترکیبی و خوب انگلیسی‌ها با پاس در عرض ساکا یک موقعیت جدی برای سفیدپوشان انگلیس خلق کرد که ضربه میسون ماونت از روی خط شش قدم به شکلی خطرناک از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۳۲: ضربه سر بسیار خطرناک هری مگوایر روی کرنر ارسالی انگلیسی‌ها خطرناک‌ترین موقعیت بازی تا به این لحظه را خلق کرد که این توپ پس از برخورد به تیر افقی دروازه توسط مدافعان ایران دور شد.

دقیقه ۳۵: ارسال متعدد شاگردان ساوت گیت از کناره‌ها این بار جواب داد و سانتر دقیق لوک شاو را بلینگهام با یک ضربه سر دقیق به گنج دروازه حسینی فرستاد تا تیم انگلیس با یک گل از ایران پیش بیفتد.

دقیقه ۴۳: بازهم روی یک کرنر تیم انگلیس خطرساز شد و این بار باکایو ساکا با یک شوت دقیق توپ را به زیر طاق دروازه ایران فرستاد تا فاصله به دو گل افزایش یابد.

دقیقه ۱+۴۵: فرار تند و تیز بازیکنان انگلیس گل سوم را نیز برای این تیم به همراه داشت. در این صحنه هری کین با یک پاس در عرض توپ را روی پای استرلینگ قرار داد تا این بازیکن با یک ضربه دقیق گل سوم تیمش را نیز به ثمر برساند.

دقیقه ۱۱+۴۵: علیرضا جهانبخش روی معدود موقعیت‌های ایران در نیمه اول در داخل محوطه جریمه انگلیس صاحب یک موقعیت خطرناک شد که ضربه عجیب و بی‌دقت این بازیکن با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

نیمه دوم

دقیقه ۴۸: پورعلی‌گنجی به دلیل خطا روی هری کین دومین کارت زرد ایران را دریافت کرد.

دقیقه ۶۱: شوت سعید عزت‌اللهی از راه دور با اختلاف زیاد از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۲: حرکت تیمی خوب انگلیسی‌ها و سرعت ساکا بار دیگر برای ایران دردسرساز شد و باکایو ساکا دوباره با یک حرکت در عرض و یک ضربه دقیق گل چهارم تیمش را وارد دروازه ایران کرد.

دقیقه ۶۵: اولین حرکت خوب ایرانی‌ها به یک گل زیبا تبدیل شد و مهدی طارمی روی پاس در عمق قلی‌زاده با یک شوت تک ضرب و دقیق توپ را به زیر طاق دروازه انگلیس فرستاد تا دوباره اختلاف به سه گل کاهش یابد.

دقیقه ۷۱: مارکوس رشفورد بلافاصله پس از ورود به زمین گل پنجم تیمش را وارد دروازه ایران کرد و با یک فرار روی غفلت مدافعان ایران، در موقعیت تک به تک با سید حسین حسینی با یک ضربه بقل پا توپ را وارد دروازه ایران کرد.

دقیقه ۷۷: فرار مهدی طارمی و شوت این بازیکن با اختلاف زیاد از بالای دروازه انگلیس به بیرون رفت.

دقیقه ۸۴: حرکت انفرادی رشفورد و شوت این بازیکن را مدافعان ایران دور کردند.

دقیقه ۹۰: فرار تند و تیز رشفورد پشت مدافعان ایران و پاس در عرض این بازیکن به گریلیش گل ششم انگلیسی‌ها را هم وارد دروازه ایران کرد تا شکست شاگردان کی‌روش سنگین‌تر شود.

دقیقه ۸+۹۰: آزمون بهترین فرصت را داشت تا حداقل گل دوم ایران در این بازی را به ثمر برساند، اما ضربه آزمون در موقعیت تک به تک با پیکفورد پس از برخورد به دست دروازه‌بان انگلیس به تیر دروازه برخورد کرد تا این موقعیت هم برای ایران از دست برود.

دقیقه ۹+۹۰: جان استونز روی یک ضربه ایستگاهی پیراهن پورعلی‌گنجی را کشید تا داور پس از بررسی VAR یک ضربه پنالتی به سود ایران اعلام کند.

دقیقه ۱۳+۹۰: مهدی طارمی ضربه پنالتی اعلام شده به سود ایران را بر خلاف جهت حرکت پیکفورد وارد دروازه انگلیس کرد.

برنامه دو دیدار دیگر تیم ایران در گروه B جام جهانی به شرح زیر است:

* ولز – ایران، جمعه ۴ آذر ماه/ ساعت ۱۳:۳۰، ورزشگاه احمد بن علی

* ایران – آمریکا، سه‌شنبه ۸ آذر ماه/ ساعت ۲۲:۳۰، ورزشگاه الثمامه.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=105134
  • 14 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.