تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

1

کاهش تورم از اولویت های مهم مجلس

  • کد خبر : 104508
  • 23 آبان 1401 - 11:57
کاهش تورم از اولویت های مهم مجلس
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: مهم ترین اولویت ما در مجلس این است تورم را کاهش دهیم زیرا این موضوع به ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم آسیب جدی می زند.

به گزارش سرویس سیاسی افق تهران؛ دکتر محمدرضا پور ابراهیمی در جمع کتابداران و مسئولان کتابخانه های شهر کرمان با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی و تقدیر از فعالان این حوزه اظهار کرد: بخش عمده ای از مشکلات جامعه ناشی از عدم اشراف اطلاعاتی و عدم اطلاع از مبانی علمی است و اگر شما حتی یک نفر را با این عرصه آشنا کنید، اقدام ارزنده ای انجام داده اید.

وی افزود: یکی از نگرانی های جدی ما، کودکان بازمانده از تحصیل هستند و اداره کل کتابخانه ها نیز باید در این زمینه اقدامی را که می تواند، انجام بدهد و افراد بازمانده از تحصیل شناسائی شوند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس تصریح کرد: هر کودکی که در این سرزمین نتواند درس بخواند، تبدیل به یک بمب ساعتی برای جامعه می شود و کسی که از دانش دور باشد، به بلاهای مختلف دچار شده و بقیه را گرفتار می کند.

وی بیان کرد: عرصه علم، دانش و کتاب برای جامعه ای که می خواهد پیشرفت کند ضروری است و باید به این عرصه کمک کنیم و نباید حتی یک نفر بیسواد داشته باشیم.

پورابراهیمی در بخش دیگری از سخنانش درباره افزایش حقوق برای کارکنان دولت بیان کرد: افزایش حقوق در بودجه امسال به صورت پلکانی است و میانگین بین ۱۵ تا ۲۰ درصد برای حقوق های پائین و کمتر از ۱۰ درصد برای حقوق های بالا اجرائی شد و مصوبه اخیر نیز به تائید شورای نگهبان رسید و مابه التفات از مهرماه پرداخت خواهد شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه اظهار کرد: تلاش ما در مجلس این است به جای افزایش حقوق، قدرت خرید مردم را افزایش بدهیم و این از طریق کاهش تورم امکانپذیر است و بالا رفتن قدرت خرید مردم موجب رضایتمندی می شود.

وی اظهار کرد: مهم ترین اولویت این است دور موتور تورم را کند کنیم زیرا اکنون شتاب زیادی دارد و به ارزش پول ملی، قدرت خرید مردم و آسیب می زند.

پورابراهیمی افزود: یکی از دلایلی که به افزایش قیمت ها دامن می زند، خود تورم است. هرچند تحریم، مسائل نفتی، رد و بدل کردن پول و در تورم تاثیر دارند اما تورم خودش تبدیل به تهدید می شود و در زمان تورم، ارزش پول ما در مقابل دلار و ارزهای دیگر کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه یکی از ریشه های تورم، وضعیت درآمدهای پایدار بودجه است و باید درآمد پایدار ایجاد کنیم، اظهار کرد: در سال های گذشته دولت ها به جای تلاش و کار، استقراض کردند و اثر آن تورم و ناترازی شده و تمام تلاش ما و دولت فعلی این است که این مسئله را به حداقل برسانیم و در برخی موارد توانستیم.

پورابراهیمی تصریح کرد: ارزیابی بنده از تیم اقتصادی دولت سیزدهم متوسط است و حرکت دولت در بخش اقتصادی رو به رشد است و این اقدامات نشان می دهد می توانیم ناترازی ها را در بخش هایی کاهش بدهیم.

وی بیان کرد: به شدت نگران خروج پزشکان از کشور هستیم زیرا پرداخت ها به این قشر در خارج از کشور زیاد است و باید قدرت خرید جامعه را با رویکرد کاهش تورم انجام بدهیم و روی عوامل کاهش تورم دست گذاشته ایم و داریم پیگیری می کنیم و جهت گیری دولت مثبت است و اثرات را در معیشت مردم در یکی دو سال آینده می بینیم.

گفتنی است: در این نشست مسائل و مشکلات کتابخانه های شهرستان های کرمان و راور مطرح و راهکارهای رفع مشکلات ارائه و جمع بندی شد و دکتر پورابراهیمی بیان کرد: در زمینه تکمیل، تعمیر و تجهیز کتابخانه ها آماده همکاری هستیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=104508
  • 37 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.