تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

7

ذوب آهن اصفهان در مصرف بهینه آب موفق عمل کرده است

  • کد خبر : 104044
  • 15 آبان 1401 - 12:51
ذوب آهن اصفهان در مصرف بهینه آب موفق عمل کرده است
منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری ،حسن ساسانی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان اصفهان و جمعی از مسئولین این شرکت، شنبه ۱۴ آبان ماه با حضور در ذوب آهن اصفهان با مدیرعامل و دیگر مسئولین این مجتمع عظیم صنعتی پیرامون روش های مصرف بهینه آب گفتگو کردند .

به گزارش افق تهران، مدیرکل مدیریت بحران استانداری ، ذوب آهن اصفهان را یک شرکت پیشرو و موفق در اجرای مسئولیت های اجتماعی و مشارکت در حل مسائل جامعه دانست و افزود : این شرکت جهت حمایت از راهپیمایی اربعین ، مقابله با بحران شیوع بیماری کرونا ، کمک به مردم آسیب دیده از سیل و زلزله در نقاط مختلف و مواردی از این دست مشارکت فعال داشته که قابل تقدیر می باشد .

وی به اشاره به کمبود آب در استان گفت : مردم اصفهان در صرفه جویی مصرف آب بسیار خوب عمل کردند و سرانه مصرف آب در این استان از تمام استان های کشور کمتر است ضمن اینکه صنایع نیز در کاهش مصرف آب خوب عمل کرده اند .

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اظهار داشت : خشکی زاینده رود ، موجب ایجاد مشکلات بسیاری در تامین آب استان شده است و سال گذشته ۱۰۰ هزار متر از اراضی مستعد کشاورزی در اطراف زاینده رود زیر کشت نرفت .

شیشه فروش گفت : احیای زاینده رود خواست جدی مسئولین و مردم اصفهان است که نقشه راه آن تدوین شده و باید توسط وزارت نیرو دنبال شود .

وی افزود : در این شرایط همه بخش های مصرف کننده باید بسته مصرف بهینه داشته باشند و روش های مصرف بهینه آب را عملیاتی کنند که جلسه امروز نیز با همین هدف برگزار شد.

مهندس ایرج رخصتی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به وسعت عملکرد این مجمع عظیم صنعتی گفت : فعالیت های ذوب آهن به تولید چدن ، فولاد و مقاطع ساختمانی محدود نمی شود و این شرکت از نیروگاه ، واحد تولید آهک ، تولید نسوز و … برخوردار است. در واقع می توان گفت چند کارخانه در ذوب آهن وجود دارد و در کنار آنها شرکت فولاد سبا قرار دارد.

وی افزود : با وجود اینکه ذوب آهن اصفهان طبق اسناد رسمی دارای حق آبه است ، اما پروژه های توسعه این شرکت از گذشته دارای پیوست زیست محیطی و پیوست بهینه سازی مصرف آب است که این نشان دهنده اولویت این موضوعات در این مجتمع عظیم صنعتی می باشد .

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان افزود : این شرکت با وجود افزایش تولید که در سال جاری منجر به ثبت بالاترین میزان تولید از ابتدای تاسیس شد ، طی ۱۰ سال گذشته ۵۰ درصد مصرف آب خود را کاهش داده است و طبق برنامه تلاش می کند سال آینده با انجام پروژه استفاده از پساب شهرهای اطراف ، برداشت آب از زاینده رود را به حداقل برساند.

مهندس رخصتی با اشاره به اینکه ، مدیریت بحران تا کنون به خوبی انجام شده است ، گفت : خوشبختانه تولید بدون مشکل خاصی در حال انجام است و امیدوارم با همدلی همه تلاشگران شرکت به اهداف تولیدی امسال دست پیدا کنیم .

وی افزود : در قیمت گذاری آب و سایر حامل های انرژی نیز باید به این امر توجه شود که ذوب آهن اصفهان از یارانه انرژی برخوردار نیست و قیمت تمام شده محصولات این شرکت به دلیل عدم برخورداری از این یارانه ، بیشتر از سایر شرکت های فولادی می باشد .

حسن ساسانی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان اصفهان نیز گفت : یکی از اولویت های اصلی تامین آب ، مربوط به صنایع است که تا کنون با همکاری مسئولین و این صنایع ، مشکل خاصی در تولید به وجود نیامده است .

وی افزود : بسیاری از امکانات و تجهیزات مربوط به تامین آب در این منطقه از جمله سدها ، با هدف تامین آب ذوب آهن اصفهان ایجاد شده است و امروز هم وظیفه داریم ، برای تامین آب بخش صنعت تلاش کنیم .

شایان ذکر است در این جلسه در خصوص شیوه های مصرف بهینه و قیمت گذاری آب توافقاتی انجام شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=104044
  • 13 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.