تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳ فعالیت شبانه‌روزی خطوط بی‌آرتی پایتخت ثبت سه اثر تاریخی در فهرست آثار ملی پایتخت جزئیات افزایش وام ودیعه مسکن مخصوص کارگران رسیدگی به افزایش تعطیلات پایان هفته پس از بازگشایی مجدد مجلس افزایش ۳۰ میلیون لیتری تولید بنزین و نفت‌گاز تا پایان ۱۴۰۵ درمان اضطراب عامل کاهش خطرات قلبی شایع‌ترین علائم حمله قلبی ضرورت رفع موانع حضور مردم در فعالیت‌های اقتصادی تاکید بر تصویب طرح ساماندهی نیروهای قراردادی و شرکتی افزایش ۵ برابری بودجه سال آینده شهرداری تهران گروه‌های مشمول بلیت رایگان و نیم‌بها موزه‌ها

4

تغییر نگاه مدیریت شهری به بوستان‌های شهر

  • کد خبر : 103730
  • 09 آبان 1401 - 13:06
تغییر نگاه مدیریت شهری به بوستان‌های شهر
شهردار تهران در حاشیه افتتاح بوستان ایرانیان اظهار کرد: به دنبال این هستیم که منطقه را از ارتقاء فوق العاده بالایی برخوردار کنیم چراکه مردم از شأنی بیش از این برخوردارند.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران؛ علیرضا زاکانی  در حاشیه افتتاح بوستان ایرانیان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ما مفتخر هستیم دو هزار و سیصد و چهل و ششمین پارک تهران را افتتاح کنیم، اظهار کرد: این بوستان ۱۶.۵ هکتار است و ده‌ها هکتار نیز به آن اضافه خواهد شد.

شهردار تهران با اعلام اینکه تهران قبل از انقلاب تا سال ۵۷ تعداد ۷۵ پارک داشت، خاطرنشان کرد: تهران پیش از انقلاب چهار هزار و ۲۰۰ هکتار فضای سبز داشت و امروز این عدد به ۵۹ هزار هکتار فضای سبز شامل ۴۵ هزار هکتار فضای پیرامونی و ۱۴ هزار هکتار فضای  داخل شهر رسیده است.

امسال نیز یک هزار و ۵۰۰ هکتار به این فضا اضافه خواهد شد و میزان آن به ۶۰ هزار و ۵۰۰ هکتار می رسد.

وی مناطق ۱۸ و ۱۹ را دارای تهدیدات متعدد عنوان کرد و افزود: ۲۳ کوره‌ آجرپزخانه در این منطقه وجود دارد که تبدیل به نقطه بی‌دفاع شهری شده اند. طراحی ما جهت نوسازی شهری، این مناطق را به الگو و پیشرو تغییر و تحول شهر تهران تبدیل می‌کند. برای ۲۲ منطقه نقشه راه تغییر و تحول و ارتقاء داریم که شتاب آن در منطقه ۱۸ و ۱۹ و مناطقی از این دست بسیار بیشتر است.

زاکانی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با موقوفه مروی در منطقه ۱۹، تصریح کرد: بر اساس آن می توانیم جنبه خدماتی، اقتصادی را نیز داشته باشیم به طوری که در خلازیر وجهه اقتصادی و در بوستان ایرانیان وجهه خدماتی دنبال خواهد شد و به دنبال این هستیم که این روند را در سایر نقاط  نیز داشته باشیم.

شهردار تهران با بیان اینکه می خواهیم نوسازی مسکونی را در پیرامون این فضا داشته باشیم، تأکید کرد: به دنبال این هستیم که منطقه را از ارتقاء فوق العاده بالایی برخوردار کنیم چراکه مردم این منطقه از شأنی بیش از این برخوردارند.

وی با اعلام اینکه این پارک گام اول ماست، یادآور شد: ساماندهی منطقه خلازیر به عنوان نقطه اقتصادی هدف گذاری شده و با مجتمع سازی‌ها که جنبه تجاری دارد به الگوی اقتصادی تبدیل می‌شود.

زاکانی با بیان اینکه زمانی به بوستان‌ها به عنوان تفرجگاه نگاه می‌شد و دور آن بسته بود که ایمنی شهروندان رعایت شود، گفت: درآن زمان خدماتی نیز به صورت حداقلی ارائه می شد؛ به طور مثال کتابخانه‌های کوچکی در پارک‌ها احداث شده بود و مدیریت شهری در دهه ۷۰ این بوستان ها را توسعه داد و حصارش را باز کرد. اما داخل آن، یک رسوخ عناصری رخ داد که بهره مندی از آن را مخاطره‌آمیز کرد و سطح آن را پایین آورد.

وی اضافه کرد: ما به توسعه تفرجگاه در محیط پارک‌ها توجه داریم و دقت ما بر این است که نیاز مردم را داخل پارک تعریف کنیم که هم پارک حفظ شود و هم مردم با مراجعه به این مناطق بتوانند خدمات دریافت کرده و این خدمات افزایش پیدا کند. برای مثال هماهنگ شده که ظرفیت‌هایی در بوستان‌ها ایجاد شود که دست فروشان که محل عبور و مرور را مسدود می کردند، در این اماکن مستقر شوند و تأکید می‌کنیم که در بخشی از پارک ها که این اقتضا را دارد، فضا برای دست‌فروشان ایجاد خواهد شد. در فضایی دیگر، خدماتی را در بوستان های مادر و کودک ارائه خواهیم داد.

زاکانی با اعلام اینکه بوستان ایرانیان در آینده به ۴۳ هکتار تبدیل خواهد شد، خاطرنشان کرد: وقتی فضای سبز رها شده باشد سطحی از خدمات را ارائه می دهد اما وقتی فضای سبز زنده ای باشد نیازهای مردم را برآورده می کند. اگر بوستان‌ها محیط ورزشی، اقتصادی و خدماتی داشته باشند، آسایش و ایمنی ایجاد خواهد شد و مردم به آن رجوع خواهند کرد.

وی با اشاره به آماده کردن بسته ای به عنوان سیاست کلان که شهر را به یک‌باره ارتقاء خواهد داد، یادآور شد: در حوزه سلامت، خدمات بهداشتی تهران در پایین ترین سطح خود قرار دارد که با اقدام ساده ای از سوی مدیریت شهری می توان امکانی را در اختیار نظام سلامت قرار داد که یک‌باره خدمات بهداشتی را از سطح پایین به سطح درجه یک کشور تبدیل کند؛ لذا اعلام کرده ایم که مدیریت ما مشارکتی خواهد بود و در همین راستا پارک های ما به موجودی زنده تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=103730
  • 38 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.