تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

جزئیات فروش آنلاین میوه در میادین و میوه و تره‌بار تهران شیوه‏‏‌های معدن‌کاری با مسئولیت اجتماعی تغییر سقف برداشت از حساب بانکی افزایش تعطیلی‌ها مخالف تحقق شعار سال بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس تاثیر تحریم‌های تازه بر نفت ایران ۵۸ ‌درصد عرضه شمش فولادی بدون مشتری ریزش دیوار دومین بنای خشتی و گلی ایران تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا ورود ۵۰۰۰ اتوبوس جدید تا پایان سال به تهران آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز ضرورت ارائه لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران انتقاد از عملکرد شهرداری در توجه به معماری ایرانی- اسلامی انتقاد از نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها اعلام زمان شارژ کالابرگ اردیبهشت ماه ابلاغ دستورالعمل واردات ماشین‌آلات معدنی تصویب فوریت طرح برخی معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دولتی قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن تشکیل کمیته تحقق شعار سال در شهرداری تهران رکوردشکنی تولید فولاد و پتروشیمی در شرایط تحریم چالش‌های صادرات گاز ایران به پاکستان نقش مشارکت‌های مردمی در جهش تولید پیشرفت ۱۰۰ درصدی در اجرای پروژه‌های پایتخت ایجاد سازمان گردشگری شهر تهران در اولویت شورا کاهش شفافیت با ارز نیمایی در بازار فولاد ضرورت ساماندهی کارکنان شرکت‌ها و ادارات افزایش دستمزد کارگران در مقایسه با کارمندان برنامه شرکت متروی تهران برای خط ۷ در سال جاری اوتیسم بیماری بدون درمان ابلاغ تعرفه‌های خدمات دارویی فاصله شدید پرسپولیس و استقلال در رنکینگ جهانی فرصت تاریخی پرسپولیس برای عبور از استقلال اعلام زمان متناسب سازی حقوق بازنشستگان تاثیر تحریم بر صادرات نفت ایران به چین تخریب ساختمان مجاور تماشاخانه سنگلج

3

بهسازی خط‌۵ متروی تهران ۶۰۰ میلیارد سرمایه نیاز دارد

  • کد خبر : 102966
  • 27 مهر 1401 - 11:35
بهسازی خط‌۵ متروی تهران ۶۰۰ میلیارد سرمایه نیاز دارد
سرپرست شرکت بهره‌برداری مترو تهران بیان کرد: هزینه های بهسازی و تعمیرات خط5 متروی تهران سرسام آور بوده و حداقل به 600 ملیارد سرمایه نیاز دارد

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران؛ عباس نامی سرپرست شرکت بهره‌برداری مترو تهران با بیان اینکه حداقل برای تکمیل و بهسازی خط‌۵ متروی تهران تهران به حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان در سالجاری نیازمندیم که چنین اعتباری به یکباره مهیا نمی‌شود و بر همین اساس مجبوریم پروژه را در فاز بندی های مشخص اجرایی کنیم، به همین علت تعمیرات زمانبر خواهد بود اما سعی ما این است که بهسازی و اورهال بگونه ای باشد که اختلالی در سفرهای مسافران ایجاد نکند که البته فعلا ناچاریم حرکت قطار در ساعت ۵ صبح را حذف کنیم.

وی با بیان اینکه بعد از حادثه سال گذشته در خط ۵ مترو نیاز به بازنگری در حوزه بهره برداری احساس شد تا حرکت‌ها، ایمن سازی شود و بر همین اساس نیز تغییراتی در خط ۵ متروی تهران ایجاد شد، ادامه داد: مشخصا از آنجایی که شب‌ها عملیات تعمیر و نگهداری را انجام می دهیم تا در ایام هفته فعالیت خط تعطیل نشود، مجبوریم زمان تعمیرات را در شبها متمرکز کنیم و این مسئله سبب شده که حرکت ۵ صبح از برنامه خارج شده تا زمان بیشتری برای انجام عملیات داشته باشیم.

عباسی نامی افزود: امیدواریم با رسیدن به شرایط پایدار در خط ۵، حرکت ساعت ۵ صبح قطارهای متروی تهران- کرج و بالعکس از سر گرفته شود. همچنین با برنامه ریزی‌ از ابتدای فصل زمستان به شرط فراهم شدن شرایط فنی، ساعت حرکت ۵ صبح نیز مجددا برقرار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه فرایند بهسازی خط‌۵ متروی تهران به زودی تمام نمی‌شود؛ اما درنظر داریم، شرایط را به سمتی پیش ببریم که حداقل حرکت ساعت ۵ قطارهای مترو از سر گرفته شود، گفت: از آنجایی که برخی از تعمیرات را در فصل زمستان نمی توان انجام داد پس در صورت تامین اعتبار حرکت ساعت ۵ صبح دایر می شود.

وی در مورد ایمنی خط ۵ نیز با بیان اینکه ایمنی اولین شرط بهره برداری مترو است، در مورد وضعیت قطارهای خط ۵ ادامه داد: در خط ۵ متروی تهران به دلیل وقفه ای که در برنامه ریزی اورهال و تامین قطعات داشتیم، کار مقداری عقب افتاده است اما در نظر داریم قطارهایی را که مشکل پیچیده ندارد و تنها از نظر چرخ واگن‌ها دارای مشکلاتی هستند را هرچه سریعتر مشکلاتشان را حل کنیم؛ البته چرخ ها تامین شده، اما ظرفیت های تعمیرگاهی محدود است چراکه شاهد انباشت واگن های تعمیراتی هستیم و این ترافیک تعمیرگاهی سبب بروز مشکلاتی می شود.

عباسی نامی با بیان اینکه در شبکه متروی تهران روزانه ۵۴ هزار کیلومتر تردد توسط قطارها انجام می‌شود، گفت: به عبارتی دیگر قطارهای متروی تهران روزانه ۵۴ هزار کیلومتر مسیر را طی می‌کنند که این عدد بزرگی است و به همین دلیل باید نگهداشت و تعمیرات قطارها نیز با سرعت و دقت زیاد انجام شود؛ اما متاسفانه یک وقفه چندماهه در روند عادی تعمیرات قطارهای خط ۵ رخ داده است که امیدواریم در تیم مدیریت جدید با کمک و حمایت مدیریت شهری، بودجه و اعتبارات تامین شود و قطعات یدکی به موقع برسد تا این وقفه جبران شود، البته نگاه ما در مترو ایمنی است و سعی می‌کنیم که مسافران ما ضعفی در ظرفیت مسافربری و قطارها احساس نکنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=102966
  • 45 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.