تاریخ : جمعه, ۲۰ مهر , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

خطر جدی استرس شغلی برای سلامتی انرژی‌های تجدیدپذیر راهکار کلیدی مقابله با بحران‌های زیست‌محیطی ضرورت برخورد قاطع با اتوبوسران‌های متخلف تهران نوسان ۵ درصدی ارز در اوج تنش‌های سیاسی سامانه خودنویس مهم‌ترین راهکار کنترل تورم مسکن انتقاد از شهرداری درخصوص وضعیت فعالیت ناوگان ون تاکسی احیا حوض‌های موزه فرش بعد از ١۵ سال اعلام زمان به کارگیری اتوبوس ۱۲ متری برقی در تهران افزایش فضای سبز تهران طی ۳ سال اخیر پیش‌بینی قیمت مسکن در روزهای آینده عوامل اصلی خطر برای کارگران معدن انتقاد از واگذاری ون‌های شهرداری به شرکت‌های فاقد صلاحیت ضرورت توانمندسازی پالایشگاه‌ها برای تأمین فرآورده‌های نفتی ضرورت افزایش حقوق مطابق با نرخ تورم بدهی ۱۶۲همتی دولت به پالایشگاه‌ها وجود ۳۰۰ اثر تاریخی در محدوده بازار تهران درخواست دو میلیون دلاری مربی ایتالیایی از استقلال تخفیف‌۵۰‌ درصدی بلیت‌های بازدید از برج‌ میلاد تا پایان مهرماه بازگشت ملی پوشان جوان به تمرینات پرسپولیس مواد شیمیایی موجب اختلال در خواب ضرورت تاسیس سازمان گردشگری شهرداری تهران تا دو ماه آینده عوارض مصرف روزانه مسکن بر بدن آمارسازی عامل معضلات جدی در بازار مسکن بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی برای پرسنل فراجا قیمت انواع میوه و سبزیجات در بازارهای میوه و تره بار بهره‌برداری از فاز نخست اکوپارک فرحزاد به‌زودی داخلی‌سازی قطعات ماشین آلات سنگین در کشور بررسی روش‌های تولید فولاد سبز در جهان افزایش ۳ برابری صادرات فولاد شرط لازم برای جایگزینی نفت ضرورت اختصاص سوخت نیروگاه‌ها بر اساس راندمان حضور ایران در بین ۵ کشور دارنده نانوکاتالیست تولید بنزین توزیع نامناسب نقدینگی باعث ایجاد تورم ضرورت اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تاکید شهردار تهران برشفافیت قرارداد با چین تخفیف ۵۰ درصدی بلیت مترو و اتوبوس برای دانش آموزان و دانشجویان ایرادات قانونی ۱۰ پروژه سرمایه‌گذاری شهری تهران

2

ایران خودرو، هم‌سو با استانداردهای بین المللی

  • کد خبر : 102705
  • 23 مهر 1401 - 9:58
ایران خودرو، هم‌سو با استانداردهای بین المللی
تمامی محصولات ایران‌خودرو، مطابق با مصوبه هیات دولت در خصوص شاخص آلایندگی و براساس استاندارد یورو ۵ تولید می‌شوند.

به گزارش سرویس صنعت افق تهران؛ تا سال ۱۳۸۱در کشور هیچگونه ضابطه و استاندارد ملی جهت ارزیـابی ایمنـی و عملکـرد خودروهـای تولیـدی وجـود نداشت. لذا خودروهای تولیدی بدون کنترل از لحاظ انطباق با استانداردها و رعایت الزامات ایمنی و عملکردی وارد بازار داخلـی می‌شدند. در سال ۱۳۸۱برای اولین بار به پیشنهاد صاحبنظران صنعت خودرو استانداردهای EECاروپایی (European Economic Community) به جهت برخورداری از حـداکثر انطبـاق شـرایط کشور ایران، با شرایط کشورهای اروپایی به عنوان استانداردهای مرجع انتخاب و تدوین آنهـا آغـاز گردیـد

همواره این سوال در ذهن بسیاری از علاقمندان به صنعت خودرو و مشتریان وجود دارد که استاندارد چه تاثیری در افزایش یا کاهش ایمنی دارد؟ پاسخ این سوال در اینجاست که مهم‌ترین عامل ایمنی در خودرو رعایت استانداردها است. البته لازم است که بدانید سیستم‌های ایمنی خودرو به دو گروه اصلی ایمنی فعال (Active Safety) و ایمنی غیرفعال (Passive Safety) تقسیم بندی می‌شوند. منظور از ایمنی فعال، سیستم‌هایی است که از وقوع تصادف جلوگیری می‌کنند. از جمله این سیستم‌ها می‌توان به سیستم ترمز و سیستم هشدار انحراف از مسیر اشاره نمود. اما منظور از سیستم ایمنی غیرفعال، سیستم‌هایی است که بعد از وقوع تصادف، قرار است تا حد امکان خسارات وارده را کاهش دهند. در موضوع کاهش خسارت، هم سرنشینان مهم هستند و هم حفاظت از عابرین مهم است. به طور مثال کمربند ایمنی برای کاهش خسارت سرنشینان طراحی شده است و حفاظ‌های جانبی و جلو در خودروهای سنگین تجاری برای کاهش خسارت به عابرین که به خودرو برخورد می‌نمایند، طراحی شده است.

هر یک از این استانداردها به الزامات مربوط به این سیستم‌ها پرداخته است و استفاده از آنها را برای خودروها اجباری نموده است. همان‌طور که گفتیم بیشتر این استانداردها در ارتباط با مسائل ایمنی هستند. فقط در حدود پانزده استاندارد مربوط به انواع چراغ‌های خودرو و الزامات آنها است. با توجه به نقش انواع چراغ‌ها در جلوگیری از وقوع تصادف، چراغ‌ها جز سیستم‌های ایمنی فعال خودرو محسوب می‌شود. همچنین استانداردهایی که در مورد دامنه دید جلو، آینه‌ها، برف پاک‌کن، برفک‌زدا و مه‌زدا وجود دارد، چون در جلوگیری از تصادف موثر هستند نیز جزء ایمنی‌های فعال خودرو محسوب می‌شود. علاوه بر استانداردهای ایمنی استانداردهای زیست محیطی نیز از اهمیت بسیار بالای برخوردار هستند. از مهمترین استانداردهایی که در این زمینه وجود دارد، می‌توان به استاندارد آلایندگی و استاندارد مصرف سوخت و استانداردهای موتور اشاره نمود.

در خصوص استانداردهای الزامی خودرو که در مورد ایمنی خودرو و مسائل زیست محیطی است، سطح استانداردهای آنها نیز در همین حد مهم است. اکثرخودروسازان معروف جهانی در خصوص رعایت مسائل کیفی دارای یک سری استانداردهای کارخانه‌ای دیگر هستند که باعث گردیده است کیفیت آنها در سطح بالاتری قرار داشته باشد.

ایران خودرو در مسیر توسعه

شرکت صنعتی ایران خودرو توانسته است با دریافت استاندارد کشورهای حوزه خلیج فارس (GSO) برای محصولات رانا و دنا مجوزهای لازم جهت ورود به بازار حوزه خلیج فارس را دریافت کند و امکان صادرات این خودرو به کشور عمان و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس را فراهم کند.

کیانوش پورمجیب قائم مقام توسعه و تولید ایران خودرو با بیان این‌که با توجه به برنامه صادرات ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو طی سه سال آینده، توسعه محصولات از جایگاه ویژه ای در راهبردهای ایران خودرو برخوردار است،عنوان نمود: حدود پنج سال است که به کشور آذربایجان محصولات مختلفی صادر کرده‌ایم و طی دو سال گذشته، بالاترین فروش خودرو را نسبت به سایر رقبا در بازار این کشور داشته‌ایم.

پورمجیب ادامه داد: میزان صادرات خودروهای ایران خودرو به بازار آذربایجان نشان از توان رقابت با سایر محصولات بازار این کشور دارد و مصمم هستیم که کیفیت و امکانات محصولات خود را ارتقا دهیم.

وی از برنامه تولید محصول جدید «ری را» در سال آینده خبر داد و گفت: این خودرو از نظر کیفیت، امکانات و طراحی قابلیت رقابت با رقبا در کشورهای هدف صادراتی ما به ویژه جمهوری آذربایجان، روسیه، عمان و عراق را دارد، افزون بر این کشوری نظیر سنگال نیز جزء بازارهای هدف صادراتی اصلی ایران خودرو بوده و امیدواریم طی شش ماه آینده صادرات به روسیه تقویت شده و بتوانیم این محصول را در بازار روسیه توسعه دهیم.

پیشتر سهراب برفروشان معاون کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو از افزایش رضایت مشتریان در حوزه فروش محصولات این شرکت براساس ارزیابی‌های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران خبر داد و گفت: طبق نتایج اعلامی شرکت بازرسی و استاندارد ایران، شاخص رضایت مشتریان از فرآیند فروش در تیرماه ۱۴۰۱ به عدد ۸۱.۷ درصد رسیده که بیانگر بهبود ۷.۸ درصدی این شاخص در مقایسه با نتایج اردیبهشت امسال است. این شاخص براساس زمان تحویل و تحویل خودروی بدون ایراد به مشتریان بوده و در قالب طرح پی گیری تحویل خودروی بدون ایراد به مشتریان ارزش‌یابی می شود.

برفروشان افزود: پایش نتایج شاخص میزان مراجعات مشتریان به شبکه خدمات پس از فروش در سه ماه ابتدایی سال نشان می دهد خودروهای تولید شده در فروردین ماه امسال نیز نسبت به میانگین مراجعات سه ماهه خودروهای تولید شده سال ۱۴۰۰، نشان‌دهنده بهبود ۱۸ درصدی در کاهش مراجعات به شبکه خدمات پس از فروش است. این شاخص بیانگر این است که سطح کیفی محصولات تولیدی امسال به نحوی بوده که در مقایسه با سطح کیفی محصولات سال ۱۴۰۰ لزوم مراجعات مشتریان به واسطه ایرادات کیفی را تقلیل داده است.

گفتنی است با تغییر دولت و روی کار آمدن مدیران جهادی در شرکت ایران خودرو، فعالیت ها و تولیدات همواره در جهت کاهش مشکلات و شفاف سازی پیش رفته که این تغییر از سمت مشتریان و دریافت کنندگان خدمات کاملا مشهود است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=102705
  • 62 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی