تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

4

واگذاری سهام عدالت تا قبل از پایان سال

  • کد خبر : 101990
  • 10 مهر 1401 - 13:03
سخنگوی دولت از تصویب واگذاری سهام عدالت به جاماندگان توسط هئیت دولت خبر داد.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران؛ بخشی از سهام دولت در بانک‌ها و شرکت‌های دولتی به افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و مجموعه ایثارگران در قالب سهام عدالت واگذار شود.

طبق اعلام سخنگوی دولت بخشی از سهام دولت در بانک‌های صادرات، ملت، تجارت، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس، قرار است در قالب سهام عدالت واگذار شود.

چه زمانی سهام عدالت به جاماندگان می‌رسد؟

هنوز زمان مشخصی برای واگذاری سهام عدالت به جاماندگان وجود ندارد. اما احتمال می‌رود که این تقسیم سهام عدالت تا پایان سال انجام شود. مبلغ سهام مورد واگذاری به هریک از مشمولان معادل ۱۰ میلیون تومان اعمال ۵۰ درصد تخفیف به صورت اقساط سالانه و به مدت ۱۰ سال خواهد بود.

چگونه سهام عدالت جدید ثبت‌نام کنیم؟

قرار بود تیر ماه امسال روند واگذاری سهام عدالت به جاماندگان آغاز شود تا به امروز خبری از واگذاری نیست و احتمالا تا پایان سال این واگذاری انجام شود. جاماندگان نیازی به ثبت‌نام ندارند و تنها مشمولانی که توسط دولت مشخص شده‌اند می‌توانند آن را دریافت کنند.

 

همچنین معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور چندی پیش اعلام کرده بود مشمولان جدید نیازی به ثبت‌نام و ارائه مدارک ندارند. لیست این افراد در سازمان بهزیستی کل کشور وجود دارد. قرار است این سازمان لیست همه افرادی که جزو مشمولان جدید هستند را در اختیار سازمان خصوصی‌سازی قرار دهد. به محض اینکه سازمان خصوصی‌سازی کارهای قانونی و اداری را انجام دهد مستقیما برای افراد جامانده سهام عدالت برقرار می‌شود.

این مقام مسئول تاکید کرده که مشمولان جدید به هیچ عنوان برای ثبت‌نام به جایی مراجعه نکنند و هیچ مدارک یا هزینه‌ای برای ثبت‌نام جدید نپردازند. کل این روند از طریق ارتباط بهزیستی با سازمان خصوصی‌سازی انجام می‌شود.

بر اساس آمارها،۲۰ میلیون جامانده در این حوزه وجود دارند و تنها افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و مجموعه ایثارگران سها عدالت دریافت خواهند کرد و در خصوص این بقیه این افراد صحبتی نشده است.

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=101990
  • 16 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.