تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

4

درخشش چپ پای تیم ملی ایران در اتریش

  • کد خبر : 101846
  • 07 مهر 1401 - 12:44
درخشش چپ پای تیم ملی ایران در اتریش
احسان حاج‌صفی بازیکنی که این اواخر، جایگاهش در تیم ملی را از دست داده بود، مقابل اروگوئه، نمایش خوبی داشت

به گزارش سرویس ورزشی افق تهران؛ احسان حاج‌صفی به گزینه اصلی پست مدافع چپ تیم ملی در جام جهانی قطر تبدیل شده است.

احسان حاج‌صفی بزرگترین برنده اردوی ایران در اتریش بود. بازیکنی که این اواخر، جایگاهش در تیم ملی را از دست داده بود، اما مقابل اروگوئه، نمایش خوبی داشت و بازی با سنگال با انتقال به پست دفاع چپ، توانست عملکردی درخشان داشته باشد. او حالا با این کیفیت، گزینه اصلی کارلوس کی‌روش برای سمت چپ خط دفاع تیم ملی محسوب می‌شود. رقبای او هم فعلا، زیاد روی فرم نیستند.

انتقال موفق

حاج‌صفی در اولین بازی دوستانه ایران با اروگوئه، به عنوان هافبک میانی وارد زمین شد. حدود دقیقه ۷۰، کارلوس کی‌روش ابوالفضل جلالی مدافع چپ ایران را بیرون کشید و حاج‌صفی، به سمت چپ رفت. ایران در همین دقایق، بازی بهتری به نمایش گذاشت و توانست تک گل بازی را به حریف بزند. در بازی ایران و سنگال، حاج‌صفی از ابتدای مسابقه مدافع چپ ایران بود. دقیقه ۵۴، او توانست با یک حرکت تماشایی توپ را از روی خط دروازه بیرون بکشد و جلوی گلزنی حریف را بگیرد. پس از گل سنگال، بیشتر نفوذ‌های ایران از سمت حاج‌صفی انجام شد. او دو بار، قدوس و آزمون را صاحب موقعیت کرد و سومین پاس طلایی او، روی سردار فرود آمد و ایران به گل مساوی رسید. همین کارنامه، فعلا معادلات سمت چپ تیم ملی را به نفع او تغییر داده است.

افت رقبا

بر خلاف حاج‌صفی، سایر گزینه‌های سمت چپ تیم ملی در روز‌های اوج‌شان به سر نمی‌برند. امید نورافکن که این فصل نتوانسته عملکرد خوب سال‌های گذشته را در سپاهان تکرار کند، با بدشانسی از اردوی اتریش جا ماند. فرصتی طلایی او، برای نشان دادن خودش به کارلوس کی‌روش از دست رفت و نورافکن، باید امیدوار باشد در آخرین اردوی ایران تا جام جهانی نظر سرمربی تیم ملی را جلب کند. میلاد محمدی که زمانی مدافع محبوب کی‌روش بود، در اردوی اتریش حتی یک دقیقه هم فرصت بازی پیدا نکرد. موضوعی که شانس او را برای بازی در جام جهانی کاهش می‌دهد. ابوالفضل جلالی، چهره غافلگیر کننده تیم ملی در این اردو بود و مقابل اروگوئه هم، بازی خوبی به نمایش گذاشت. با این حال، بعید است او بتواند به گزینه اول کی‌روش برای این پست تبدیل شود.

رقیب مخفی

امید نورافکن، تنها رقیب جدی حاج‌صفی برای پست دفاع چپ ایران در جام جهانی است. یک نام دیگر اما، می‌تواند برای این پست کاندیدا باشد. وحید امیری، یکی از بازیکنان محبوب کی‌روش به حساب می‌آید که با وجود مصدومیت، به اردوی اتریش دعوت شد و بازی هم کرد. جام جهانی قبل، کی‌روش در تصمیمی غافلگیر کننده امیری را به پست هافبک میانی فرستاد و از این تغییر نتیجه هم گرفت. اتفاقی که باعث شد مربیان بعدی ایران هم از امیری در همین پست استفاده کنند. با درخشش سامان قدوس، شاید کی‌روش تصمیم بگیرد امیری را به جای خط هافبک، در پستی تازه به میدان بفرستد. پستی مثل دفاع چپ، که امیری کارنامه خوبی در آن دارد و احتمالا، در هفته‌های آینده با پیراهن پرسپولیس در همین پست به میدان می‌رود. بازی‌های باقی مانده لیگ برتر تا جام جهانی، می‌تواند در تصمیم کی‌روش برای انتخاب مدافع چپ ایران، تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=101846
  • 37 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.