تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

3

بهترین درمان یبوست شدید

  • کد خبر : 101817
  • 16 دی 1401 - 8:16
بهترین درمان یبوست شدید
در صورت ابتلا به یبوست با مشورت پزشک می‌توانید بهترین داروها برای درمان ها را بسته به شرایطی که دارید، تهیه کنید.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران؛ بسیاری از افراد در ابتدا برای درمان یبوست به پزشک مراجعه نمی‌کنند و داروهای بدون نسخه را برای رفع یبوست خریداری می‌کنند. به‌طورکلی باید این نکته را در نظر داشته باشید که در صورت مشورت با پزشک می‌توانید بهترین داروها برای درمان یبوست شدید بسته به شرایطی که دارید، تهیه کنید.

مکمل‌های فیبر

این مکمل‌ها آب جذب می‌کنند تا مدفوع حجیم شود و روده‌ها کار کنند. باید آب زیادی همراه با فیبر بنوشید تا باعث انسداد روده نشود. گاهی مصرف این دارو ممکن است برای بعضی از افراد منجر به نفخ و درد شکم شود. از نمونه مکمل‌های فیبر می‌توان به چنین مواردی اشاره کرد:

کلسیم پلی کربوفیل (FiberCon)
فیبر متیل سلولز (Citrucel)
پسیلیوم (Konsyl، Metamucil)
دکسترین گندم (Benefiber)

اسموتیک

اسموتیک یکی از بهترین داروها برای درمان یبوست، به جذب آب در روده بزرگ کمک می‌کند؛ بنابراین مدفوع نرم‌تر خواهد شد. مصرف این دارو می‌تواند عوارضی از جمله اسهال و حالت تهوع به همراه داشته باشد. اگر فردی مسن هستید و بیماری قلبی یا کلیوی دارید، باید قبل از مصرف با پزشک مشورت داشته باشید. از نمونه اسموتیک‌ها می‌توان به چنین مواردی اشاره کرد:

سیترات منیزیم
منیزیم هیدروکسید
لاکتیتول
پلی اتیلن گلیکول

محرک‌ها

اگر یبوست شدید داشتید و سایر داروهای ذکر شده موثر نبود، بهتر است این موارد را که در ادامه خواهیم گفت، امتحان کنید. این داروها باعث انقباض روده‌ می‌شوند تا مدفوع حرکت کند. دو مورد از محرک‌ها که از بهترین داروها برای درمان یبوست شدید است:

بیزاکودیل (کورکتول و دولکولاکس)
سنوزیدها

نرم کننده‌های مدفوع؛ از بهترین داروها برای درمان یبوست

برای جلوگیری از زور زدن هنگام خارج شدن مدفوع، به‌طور مثال بعد از جراحی، ممکن است این داروها را دریافت کنید، استفاده از این داروها طی کوتاه مدت بسیار موثر است. در واقع نرم کننده‌های مدفوع با کشیدن آب از روده، به نرم شدن مدفوع کمک می‌کند. دوکوزات سدیم یکی از انواع بهترین داروهای درمان یبوست است که می‌توانید از داروخانه خریداری کنید.

علاوه بر قرص‌هایی که برای درمان یبوست نام برده شد، پزشک ممکن است شیاف یا تنقیه را نیز پیشنهاد کند که این موارد به شرح زیر است:

شیاف؛ از بهترین داروها برای درمان یبوست

زمانی که شیاف وارد رکتوم می‌شود، با فشار دادن روده به عملکرد بهتر آن کمک می‌کند. برخی از انواع دیگر شیاف، تنها به نرم شدن مدفوع کمک می‌کند. معمولا گلیسیرین و بیزاکودیل از بهترین داروهای درمان یبوست هستند.
تنقیه

با استفاده از تنقیه، مایع به‌طور مستقیم به داخل رکتوم برای پاکسازی وارد می‌شود. گاهی اوقات با استفاده از آب‌ ساده این فرایند را انجام می‌دهند؛ اما نوع بیزاکودیل و روغن معدنی نیز وجود دارد. با استفاده از این مایع مدفوع نرم می‌شود و حرکت مدفوع آسان‌تر خواهد شد.

ملین‌های روان کننده

مواد شل کننده مانند روغن مینرال حرکت مدفوع را در روده بزرگ آسان‌تر می‌کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=101817
  • 34 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.