تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳ فعالیت شبانه‌روزی خطوط بی‌آرتی پایتخت ثبت سه اثر تاریخی در فهرست آثار ملی پایتخت جزئیات افزایش وام ودیعه مسکن مخصوص کارگران رسیدگی به افزایش تعطیلات پایان هفته پس از بازگشایی مجدد مجلس افزایش ۳۰ میلیون لیتری تولید بنزین و نفت‌گاز تا پایان ۱۴۰۵ درمان اضطراب عامل کاهش خطرات قلبی شایع‌ترین علائم حمله قلبی ضرورت رفع موانع حضور مردم در فعالیت‌های اقتصادی تاکید بر تصویب طرح ساماندهی نیروهای قراردادی و شرکتی افزایش ۵ برابری بودجه سال آینده شهرداری تهران گروه‌های مشمول بلیت رایگان و نیم‌بها موزه‌ها طلسم‌شکنی ایران در ترکمنستان با طعم صعود تمرین پرسپولیسی‌ها باز هم بدون سرمربی مضرات نوشیدن آب یخ در افطار جزئیات آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک نفت و گاز عامل اصلی رشد اقتصادی کشور در سال ۱۴۰۲ رُشد تولید فولاد خام ایران سوخت جایگزین راه حلی برای کاهش مصرف بنزین اجاره خانه‌های اشتراکی در تهران جزئیات طرح تشدید مجازات همکاری با کشورهای متخاصم سودجویی از رقابت در فروش نفت ایران بارش باران و وزش باد شدید در تهران استقبال ورود گردشگران از در کوچه تکیه دولت ممنوعیت اتراق در بوستان‌ها به دلیل هشدار هواشناسی ضرورت تخصیص بودجه برای مرمت آثار فرهنگی تهران

1

بورس در هفته‌ای که گذشت

  • کد خبر : 97797
  • 20 مرداد 1401 - 12:33
بورس در هفته‌ای که گذشت
ارزش معاملات هفتگی بورس به ۷ هزار و ۳۲ میلیارد تومان رسید. بر همین اساس روز شنبه دو هزار و ۶۰۳ میلیارد تومان، سه‌شنبه دو هزار و ۴۳۴ میلیارد تومان و چهارشنبه هزار و ۹۹۵ میلیارد تومان ثبت شد.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران، بورس در هفته‌ای که گذشت رشد کمتر از یک درصدی داشت. شاخص کل بورس چهارشنبه هفته گذشته روی سطح یک میلیون و ۴۴۳ هزار واحدی بود و این هفته به سطح یک میلیون و ۴۴۸ هزار واحد رسید و رشد ۰٫۳۵ درصدی را ثبت کرد.

در هفته‌ای که گذشت شاخص هم‌وزن با رشد ۱٫۴ درصدی به محدوده ۳۸۹ واحدی رسید. از سوی دیگر شاخص فرابورس نیز افزایش ۱٫۵ درصدی را ثبت و به سطح ۱۹ هزار و ۱۵۱ واحدی رسید.

نکته اساسی اینجاست که بورس در این هفته تنها سه روز کاری داشت و اگر تعداد روزهای معاملاتی بیشتر بود، شاخص رشد خوبی را تجربه می‌کند.

چقدر پول از بازار خارج شد؟

روز شنبه به واسطه سیگنال برجام و مذاکرات هسته‌ای بورس سبز پررنگ بود و ورود ۱۸۰ میلیارد تومان پول حقیقی داشت. پس از دو روز تعطیلی وسط هفته روز سه‌شنبه شاخص کل مثبت شد اما ۲۴۵ میلیارد نقدینگی خارج و روز چهارشنبه با سرخ‌پوشی شاخص ۲۰۱ میلیارد تومان پول خروج پول از بازار ثبت شد.

برخلاف بازار معاملات، صندوق‌های سرمایه‌گذاری وضعیت نسبتا خوبی داشتند و این هفته شاهد ورود نقدینگی بودند.

ارزش معاملات هفتگی نیز به ۷ هزار و ۳۲ میلیارد تومان رسید. بر همین اساس روز شنبه دو هزار و ۶۰۳ میلیارد تومان، سه‌شنبه دو هزار و ۴۳۴ میلیارد تومان و چهارشنبه هزار و ۹۹۵ میلیارد تومان ثبت شد.

ارزش معاملات روزانه در ماه‌های اخیر به هفت میلیارد تومان می‌رسید و اکنون ارزش معاملات هفتگی در حدود هفت میلیارد تومان است.

اخبار مهم هفته برای بورس

یکی از مهم‌ترین اخبار در هفته اخیر مذاکرات وین بود که توانست بورس را در اولین روز مثبت کند. به واسطه این مثبت بودن نقدینگی وارد بازار شد و سهامداران نسبت به رشد امیدوار شدند. اما به واسطه نیمه تمام ماندن مذاکرات بورس نیز به مدار نزولی بازگشت و خروج نقدینگی از بازار تقویت شد.

از سوی دیگر نرخ بهره بین بانکی کاهش یافت که این موضوع یک سیگنال مثبت برای روز سبزپوشی معاملات شنبه بود. همچنین خودروسازان اعلام کردند که قرار است خودورهای بهتر و بیشتری وارد بورس کنند که این موضوع تاثیر بسزایی در مثبت شدن نمادها داشت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=97797
  • 24 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.