اخبار داغ

مظلوم | چرا جمهوری اسلامی مظلوم است؟ استقبال مردم تهران از آتش زدن پرچم! ریشه شعار زن زندگی آزادی از کجاست؟ وزارت میراث فرهنگی تعارف را با کارخانه سیمان کنار بگذارد نخستین تسویه معاملاتی با اوراق گام در بورس کالا کلید خورد رشد شاخص بازار سهام ایران علارغم بی‌ثباتی نرخ ارز بیانیه جعلی به اسم طلاب در رسانه‌های ضد انقلاب قرارگیری طلا در مرز حساس اعلام متوسط قیمت خانه در تهران واگذاری سهام عدالت تا قبل از پایان سال قیمت امروز انواع گوشی سامسونگ در بازار خبر خوش برای بازنشستگان بورس منفی ماند بیانیه‌ی تبیینی وزارت اطلاعات پیرامون حوادث اخیر کشور لزوم برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی؛ تبادل نظرات نسل امروز برای آینده ایران پیشروی قیمت دلار و یورو معاینه فنی رایگان برای تاکسیرانان پایتخت دو ستاره قطعی کی روش برای جام جهانی صدور احکام رتبه‌بندی برخی از معلمان در مهرماه انتشار فراخوان ثبت‌نام اهالی رسانه در جشنواره فیلم کوتاه تهران

1

تأمین منابع مالی مشکل اصلی اورهال قطارها

  • کد خبر : 97666
  • ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
تأمین منابع مالی مشکل اصلی اورهال قطارها
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه بیان کرد: برای اورهال برخی از قطارها نیاز به یک‌سری قطعات داریم، تا زمانی‌که این قطعات خریداری نشوند، امکان اورهال‌ قطارهای مذکور متصور نیست.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، مهدی شایسته اصل، درباره وضعیت اورهال (تعمیرات اساسی) قطارهای مترو تهران، اظهار داشت: ۵ رام قطار در خطوط درون شهری مترو، درحال اورهال هستند. پیش بینی می‌شود که اورهال قطارها به ۳۰ رام قطار برسد. البته نیاز مترو تهران بیش از این تعداد است. شرکت واگن سازی تهران اعلام آمادگی کرده تا ظرفیت کارخانه (ساخت واگن) خود را دراختیار شرکت بهره برداری مترو تهران قرار دهد تا بتوان برای اورهال و تعمیرات از این ظرفیت استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، تأمین منابع مالی را مشکل اصلی اورهال قطارها، اعلام کرد و افزود: برای اورهال بعضی از قطارها نیاز به یک‌سری قطعات داریم؛ تا زمانی‌که این قطعات خریداری نشوند، امکان اورهال‌ قطارهای مذکور متصور نیست. در مورد بعضی از قطارها نظیر قطارهای DC (قدیمی‌ترین قطارها در خطوط یک و ۲) هم پایه تکنولوژی تغییر کرده و برخی از این قطعات دیگر تولید نمی‌شوند.  راه حل این مشکل، ارتقاء قطارها یا از رده خارج کردن‌شان است. این موارد باید در سطح کلان و مدیریت شهری تصمیم گیری شود.

وی با بیان اینکه موارد مذکور توسط تیم متخصص و عملیاتی شرکت بهره برداری برای شهردار تهران و معاون حمل و نقل ارسال شده است، گفت: درحال رایزنی هستیم تا هرچه سریع‌تر به یک جمع بندی برسیم و تصمیم عاجلی درباره قطارهای DC اتخاذ شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در ادامه اعلام کرد: لوکوموتیو و واگن‌های سه رام قطار ۹ واگنه در خط پنج مترو تهران اورهال شده و به چرخه فعالیت برگشته‌اند. فرآیند اورهال و بازگشت تعدادی از قطارها به ناوگان آغاز شده است و درحال حاضر شاهد بازگشت تعدادی از قطارها به چرخه بهره برداری هستیم. اما چون اورهال معوقه زیاد است، هرکدام از این قطارها که وارد ناوگان می‌شوند، باید به سرعت قطار فرسوده دیگری از مدار خارج شود یا به تعریفی دیگر باید جابجایی سریع صورت گیرد تا باتوجه به بازگشایی مراکز آموزشی در ماه مهر، آمادگی لازم برای سرویس رسانی را داشته باشیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://ofoghtehran.ir/?p=97666

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی