تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

1

تأمین منابع مالی مشکل اصلی اورهال قطارها

  • کد خبر : 97666
  • 19 مرداد 1401 - 10:00
تأمین منابع مالی مشکل اصلی اورهال قطارها
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه بیان کرد: برای اورهال برخی از قطارها نیاز به یک‌سری قطعات داریم، تا زمانی‌که این قطعات خریداری نشوند، امکان اورهال‌ قطارهای مذکور متصور نیست.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، مهدی شایسته اصل، درباره وضعیت اورهال (تعمیرات اساسی) قطارهای مترو تهران، اظهار داشت: ۵ رام قطار در خطوط درون شهری مترو، درحال اورهال هستند. پیش بینی می‌شود که اورهال قطارها به ۳۰ رام قطار برسد. البته نیاز مترو تهران بیش از این تعداد است. شرکت واگن سازی تهران اعلام آمادگی کرده تا ظرفیت کارخانه (ساخت واگن) خود را دراختیار شرکت بهره برداری مترو تهران قرار دهد تا بتوان برای اورهال و تعمیرات از این ظرفیت استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، تأمین منابع مالی را مشکل اصلی اورهال قطارها، اعلام کرد و افزود: برای اورهال بعضی از قطارها نیاز به یک‌سری قطعات داریم؛ تا زمانی‌که این قطعات خریداری نشوند، امکان اورهال‌ قطارهای مذکور متصور نیست. در مورد بعضی از قطارها نظیر قطارهای DC (قدیمی‌ترین قطارها در خطوط یک و ۲) هم پایه تکنولوژی تغییر کرده و برخی از این قطعات دیگر تولید نمی‌شوند.  راه حل این مشکل، ارتقاء قطارها یا از رده خارج کردن‌شان است. این موارد باید در سطح کلان و مدیریت شهری تصمیم گیری شود.

وی با بیان اینکه موارد مذکور توسط تیم متخصص و عملیاتی شرکت بهره برداری برای شهردار تهران و معاون حمل و نقل ارسال شده است، گفت: درحال رایزنی هستیم تا هرچه سریع‌تر به یک جمع بندی برسیم و تصمیم عاجلی درباره قطارهای DC اتخاذ شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در ادامه اعلام کرد: لوکوموتیو و واگن‌های سه رام قطار ۹ واگنه در خط پنج مترو تهران اورهال شده و به چرخه فعالیت برگشته‌اند. فرآیند اورهال و بازگشت تعدادی از قطارها به ناوگان آغاز شده است و درحال حاضر شاهد بازگشت تعدادی از قطارها به چرخه بهره برداری هستیم. اما چون اورهال معوقه زیاد است، هرکدام از این قطارها که وارد ناوگان می‌شوند، باید به سرعت قطار فرسوده دیگری از مدار خارج شود یا به تعریفی دیگر باید جابجایی سریع صورت گیرد تا باتوجه به بازگشایی مراکز آموزشی در ماه مهر، آمادگی لازم برای سرویس رسانی را داشته باشیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=97666
  • 36 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.