تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳ فعالیت شبانه‌روزی خطوط بی‌آرتی پایتخت ثبت سه اثر تاریخی در فهرست آثار ملی پایتخت جزئیات افزایش وام ودیعه مسکن مخصوص کارگران رسیدگی به افزایش تعطیلات پایان هفته پس از بازگشایی مجدد مجلس افزایش ۳۰ میلیون لیتری تولید بنزین و نفت‌گاز تا پایان ۱۴۰۵ درمان اضطراب عامل کاهش خطرات قلبی شایع‌ترین علائم حمله قلبی ضرورت رفع موانع حضور مردم در فعالیت‌های اقتصادی تاکید بر تصویب طرح ساماندهی نیروهای قراردادی و شرکتی افزایش ۵ برابری بودجه سال آینده شهرداری تهران گروه‌های مشمول بلیت رایگان و نیم‌بها موزه‌ها

8

“مردم” نقش اول گفت‌وگوی تلویزیونی رییس‌جمهور بودند

  • کد خبر : 969
  • 16 مرداد 1397 - 10:23
“مردم” نقش اول گفت‌وگوی تلویزیونی رییس‌جمهور بودند

مگر می شود خبر نداشته باشم؟» این پاسخ رییس‌جمهور به ابهامی است که گفته می‌شود او از مشکلات کشور و مردم خبر ندارد. شایعاتی که رییس دولت را به بی‌خبری از اوضاع کشور و بی‌عملی بی‌برنامه بودن در مقابل آنها خبر می‌داد. روحانی اما با سخنان دیشب خود و اشاره به جزییات اتفاقات ایران نشان […]

مگر می شود خبر نداشته باشم؟» این پاسخ رییس‌جمهور به ابهامی است که گفته می‌شود او از مشکلات کشور و مردم خبر ندارد. شایعاتی که رییس دولت را به بی‌خبری از اوضاع کشور و بی‌عملی بی‌برنامه بودن در مقابل آنها خبر می‌داد. روحانی اما با سخنان دیشب خود و اشاره به جزییات اتفاقات ایران نشان داد نه تنها بر اوضاع اشراف دارد بلکه تلاش می‌کند هرچه زودتر شرایط کشور را بسامان کند.

به گزارش سرویس سیاسی افق تهران، پس از مدتها شامگاه دوشنبه (۱۵ مرداد ۹۷) روبروی دوربین ها نشست و در گفت‌وگوی تلویزیونی زنده خود با مردم سخن گفت. مثل همیشه سوالات و صحبت ها دو بخش اصلی داخلی و خارجی داشتند. از سرنوشت برجام، مذاکره با آمریکا و وضعیت منطقه گرفته تا بسته جدید ارزی، مبارزه با فساد و تاکید بر اتحاد. رییس جمهور تلاش کرد مصداق بارز “أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم” باشد. او در مقابل تهدیدات آمریکا و در سیاست خارجی باصلابت سخن گفت و در قبال مردم ایران و مسائل داخلی خاضع بود. “مردم” کلیدواژه رییس جمهور در این گفت‌وگو به حساب می آمد. روحانی بیش از هر واژه ای بر “مردم” تکیه داشت و بیش از هر زمانی تلاش کرد با آرامش ظاهری و نشان دادن آسودگی از اقدامات دولتش، امید را دوباره به جامعه ایرانی پمپاژ کند.

در بخش سیاست خارجی و رفتاری که دولت می خواهد در قبال ایالات متحده در پیش بگیرد رییس جمهور تلاش کرد علاوه بر نشان دادن صلابت و اقتدار جمهوری اسلامی و تسلیم نشدن در برابر زور، باب مذاکره را هم باز بگذارد تا شاید اگر دونالد ترامپ بر سر عقل آمد بتوان به توافقی عزتمندانه دست یافت.

روحانی در پاسخ به پرسشی درباره ارائه پیشنهاد مذاکره بدون پیش شرط از سوی رییس‌جمهوری آمریکا، اظهار کرد: «کسی که ادعا می‌کند و می‌گوید من تمایل به مذاکره دارم باید بداند مذاکره مبنایی دارد و اولین آن صداقت است که دو طرف باید به صداقت باور داشته باشند، دومین مبنای مذاکره به نتیجه رسیدن مذاکره است. کسی که امروز ادعای مذاکره می‌کند کسی است که بدون مذاکره از تعهدات بین‌المللی از معاهده پاریس گرفته تا دیگر معاهدات تجاری خارج شده است.»

وی ادامه داد: «مخاطب این حرف‌ها دولت ایران نیست که بخواهد به این پیشنهاد جواب دهد. آنها نیز به ما در این مذاکره خطاب نمی‌کنند به دلیل اینکه آنها از نتیجه مذاکره خارج شدند و کسی که ادعای مذاکره می‌کند باید نشان دهد که واقعا می‌خواهد با مذاکره مساله حل شود؛ همزمان با تحریم، مذاکره چه معنایی می‌خواهد داشته باشد.»

رییس جمهور با بیان اینکه “همزمان با تحریم، مذاکره چه معنایی می‌خواهد داشته باشد”، گفت: «اگر کسی در برابر فردی که رقیب یا دشمن‌اش است، از چاقو استفاده می‌کند و چاقو را به بازوی طرف فرو می‌برد و می‌گوید ما می‌خواهیم با هم مذاکره کنیم و حرف بزنیم پاسخ آن این است که ابتدا چاقویش را در بیاورد و کنار بگذارد و سر میز مذاکره و منطق مذاکره بیاید.»

وی در ادامه خاطرنشان کرد: «به نظر من مخاطب آنها این است که بخواهند در جنگ روانی، مردم ایران را دچار تردید بکنند و از آن برای انتخابات کنگره در ماه‌های آینده استفاده کنند. بنابراین حرف‌های ترامپ برای بهره‌برداری داخلی برای انتخابات کنگره یا برای جنگ روانی با مردم ایران است والا حتی در دولت جدید هم با آمریکا مذاکره کردیم در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، ۱+۵ با وزیر خارجه ما مذاکره کردند و وزیر خارجه آمریکا آقای تیلرسون هم مذاکره کردند و بعد هم در اروپا مذاکره کردند، کسی که از مذاکره خارج شده و به مذاکره پشت کرده، ترامپ و دولت ترامپ است و کاری هم که انجام می‌دهد، کاری است که علیه ملت ایران و منافع ملی ایران است، بنابراین اگر صداقت باشد، ایران همواره از  مذاکره استقبال کرده است.»

روحانی همچنین با یادآوری اقدامات ضدایرانی آمریکایی ها از کودتای ۲۸ مرداد گرفته تا تحریم های ظالمانه، “آمریکا را بدهکار دولت ایران دانست” و “زمان پایان فشارها را در دست خود مردم ایران عنوان کرد” و با بیان اینکه “زمان تحریم دست ماست و این زمان را مردم و دولت با دست به دست هم دادن کوتاه‌تر می‌کنند”، تاکید کرد: «البته تحریم‌ها به ما فشار می‌آورد و تاثیرگذار هم خواهد بود اما فوایدی هم دارد که به آنان اشاره خواهم کرد اما معتقدم که ما می‌توانیم به سلامت از این مرحله عبور کنیم و اگر متحد باشیم این تحریم‌ها هر چه زودتر شکسته می‌شود.»

وی درباره احتمال توافق با آمریکا که این روزها در برخی محافل شنیده می شود و حتی زمزمه های دیدار روحانی و ترامپ در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل بالا گرفته تصریح کرد: «ما اگر با دنیا خوب کار کنیم آمریکا می‌فهمد که تحریم‌هایش اثرگذار نیست و زودتر دست از آن بر می‌دارد. ما شاهدیم که ترامپ یک قدم برگشته است و سخنان تندی که علیه ملت ایران می‌زد را اندکی کنار گذاشته است. ترامپ باید چند قدم به عقب و دوران پیش از خودش برگردد تا حداقل بتوان به شرایط مناسبی رسید که منافع ایران، آمریکا و جهان تضمین شود.»

این سخنان رییس جمهور را می توان به عنوان باز گذاشتن باب مذاکره و احتمال گفت و گو در صورت عقب نشینی ترامپ و پذیرش شروط ایران تعبیر کرد. روحانی حمایت اروپایی ها از ایران و برجام را در مقابل آمریکا یک پیروزی بزرگ و مشکل آنها را شرکت هایی که از تحریم می ترسند دانست و از طرفی چین را به عنوان بزرگترین شریک تجاری ایران معرفی کرد. وی سیاست خارجی جمهوری اسلامی را مثل همیشه صلح آمیز عنوان و درباره روابط با همسایگان خاطرنشان کرد: «ما با همسایگان مان روابط بسیار خوبی داریم و اگر با یکی دو تا از همسایگان روابط خوب نیست، آماده‌ایم این روابط را به یک روابط مناسب و مساعد برگردانیم و از طرف ما مانعی وجود ندارد.»

او درباره آینده منطقه و احتمال جنگ بیان کرد: «منطقه ما جنگ‌هایی را داشته و دارد. امروز در یمن و سوریه مشکلات جنگ وجود دارد و نیروی خارجی در سوریه هستند؛ اما روند منطقه ما به سمت امن‌تر شدن است. مسلماً شرایط ماه‌های آینده سوریه بهتر از امروز خواهد شد. تروریست‌ها قدم به قدم در حال عقب‌نشینی بوده و  تقریباً گوشه‌ای جمع می‌شوند. نیروهای خارجی چه آمریکایی‌ها و چه بقیه ناچارند از سوریه خارج شوند. عراق امن‌تر از گذشته خواهد بود و عربستان و امارات درباره یمن به این نتیجه خواهند رسید که ادامه فعالیت نظامی‌شان اثر ندارد و باید از راه سیاسی مسایل‌شان را حل کنند. امنیت کل منطقه ‌در آینده به دلیل حضور مردم و فعالیت مردم در کشورهای مختلف و ایستادگی مردم و ضربه‌های اساسی که به تروریسم در منطقه خورده است، بیشتر خواهد شد.»

روحانی در این بخش هم باز به اصلی بودن نقش مردم اشاره و تاکید کرد: «تا مردم و نیروهای مسلح ما در صحنه هستند، به نظر من خطر جنگ و یا تجاوزی نسبت به ایران وجود ندارد. این وابسته به وحدت و اتحاد و یکپارچگی و انسجام درونی ما است؛ من باید از مردم سپاسگزاری و تشکر کنم، می‌دانم امسال با مشکلات فراوانی مواجه بودند.»

رییس دولت دوازدهم همچنین اضافه کرد: «دنیا این همه فشار روانی می‌آورد و تبلیغ می‌کند، همه رسانه‌ها جمع می‌شوند، در فضای مجازی و حقیقی مردم به اغتشاش و اعتراض فرا خوانده می شوند و یک روزی را اعلام می‌کنند که مردم در خیابان‌ها بیایید ولی مردم ما نمی‌آیند یک تعداد معدود و ناچیزی  به خیابان می‌آیند، این نشان دهنده صبر و تحمل و بیداری و هوشیاری و توجه مردم است.»

روحانی با اشاره به آغاز اعمال تحریم‌های نفتی از سوی آمریکا، خاطرنشان کرد: «در زمینه مسائل نفتی و تحریم‌های آمریکا، به زودی هیات‌هایی را به همه کشورهای منطقه و صادرکنندگان نفت در منطقه و غیرمنطقه اعزام می‌کنم؛ در این زمینه مبنای ما صحبت کردن از طریق منطق است و ان‌شاءالله این روند را ادامه خواهیم داد.»

وی همچنین اظهار کرد: «مردم نباید هیچگونه نگرانی ای داشته باشند از اینکه دولت ایران، یا نظام ایران تصمیمی به تهاجم، ناآرامی و جنگ دارد به هیچ عنوان اینطور نیست به عنوان رییس شورای عالی امنیت ملی به مردم عرض می‌کنم که برنامه ما همچنان برنامه صلح‌آمیز است. البته در برابر حرف زور می‌ایستیم و وقتی می‌ایستیم پاسخ مثبت هم می‌گیریم و پاسخ هم گرفتیم. اجازه نمی‌دهیم منافع و حقوق ما زیر پا گذاشته شود. در برابر تجاوز همیشه مدافع خوب بودیم و هستیم ولی هیچ علامت و دلیلی را نمی‌بینم که در آینده منطقه ما با ناآرامی مواجه شود.»

رییس جمهور در ادامه این گفت و گوی زنده تلویزیونی به مسائل داخلی کشور پرداخت. او در این بخش تکیه خود را روی قدرت حضور مردم گذاشت و از طرفی با صحبت هایش نشان داد علاوه بر آشنا بودن با مشکلات و اعتراضات مردم، به دنبال راهکارهایی برای حل آنهاست و راه حل اصلی برون رفت از مشکلات را اتحاد و همدلی همه مردم با دولت و همه قوا و نیروهای فعال در کشور می داند.

وی در پاسخ به اینکه چقدر در جریان مطالبات و خواسته‌های مردم قرار دارید، تصریح کرد: «مگر می شود خبر نداشته باشم؟ اولاً اینکه مردم به طور مداوم با تلفن و نامه با ریاست جمهوری در تماس هستند، وزراء هم مرتب به شهرهای مختلف و استان‌های مختلف می‌روند و دائما استاندارها و وزراء را می‌بینم، در فضای مجازی هم مقداری وقت می‌گذارم و نظرات مردم را می‌بینم لذا حتماً از وضع مردم مطلع هستم. مردم ما امسال با فشار شدید مواجه بودند. یعنی از یک طرف مشکل آب داشتیم، به خاطر خشکسالی، در کنار آب مشکل برق پیدا کردیم چون برق آبی‌های ما دچار مشکل شد، در کنار آن مشکل محیط زیست داشتیم، در کنار آن مشکلات ارزی بوجود آمد و در بازار و زندگی مردم تأثیر گذاشت. اما در عین حال مردم ما، بسیار مردم نجیب و صبوری هستند؛ مردمی هستند که واقعاً مشکلات را با دست خودشان حل می کنند.»

او برای آسوده شدن خیال مردم از فعالیت شبانه روزی وزرا و همچنین گرفتن گزارش های مستمر از وزرا، معاونان و فرمانداران در رابطه با وضعیت کشور و مردم سخن گفت.

نکته جالب اشاره روحانی به اعتراضات خیابانی مردم در دی ماه بود. او در این بخش ابتدا به ریشه ماجرا پرداخت و نشان داد که از کسانی که در دی ماه ابتدا در یک شهر خاص برای مخالفت های جناحی و سیاسی خود تعدادی از مردم را به خیابان کشاندند و پس از آن جریان از دستشان خارج و منجر به کشیده شدن اعتراضات به سایر شهرها و ایجاد اغتشاش و سوءاستفاده برخی موج سواران مخالف نظام از آن شدند دل پری دارد. او این اعتراضات را یکی از دلایل اصلی جری شدن آمریکا و خروج ترامپ از برجام دانست که چند روز بعد از گرفتن نشانه هایی از داخل ایران رییس جمهور آمریکا برنامه خروج ایالات متحده را از برجام اعلام کرد.

البته رییس جمهور اعتراض مردم را در چارچوب قانون اساسی حق آنها دانست و گفت: «برای آزادی مردم باید فضای مناسبی وجود داشته باشد، مردم اگر اعتراضی دارند باید بتوانند در چارچوب قانون اعتراض‌شان را مطرح کنند، ما هم باید اعتراض مردم را ببینیم، بشنویم و به آن رسیدگی کنیم و این هیچ اشکالی هم ندارد.»

از سوی دیگر روحانی همانند سخنرانی خود در ۲۲ بهمن گذشته، باز هم به حل مشکلات اساسی از طریق ظرفیت استفاده از اصل ۵۹ یعنی رفراندوم اشاره و تصریح کرد: «اگر همه اصول قانون اساسی را با دقت اجرا کنیم و مردم بدانند که پای صندوق آراء آزاد هستند که رای خود را به صندوق بیندازند، هیچگاه نظام صدمه نخواهد دید اما اگر خدای نکرده مردم ببینند که در جامعه فسادی وجود دارد و ما با آن برخورد نمی‌کنیم، یا خدای نکرده می‌خواهیم در انتخابات فرد یا حزب خاصی را حاکم کنیم نتیجه تغییر خواهد کرد.»

وی افزود: «اگر ما دموکراسی را تعمیق ببخشیم و در همه زمینه‌ها به خواست مردم توجه کنیم و حتی اگر روزی در مساله‌ای مهم در کشور با اختلاف نظر مواجه شدیم، چرا پای صندوق‌های آراء نرویم؛ مگر به کمر اصل ۵۹ قانون اساسی بیل خورده است که از آن استفاده نکنیم. اگر روزی نیاز به اجرای این اصل شد بر اساس مقرراتی که قانون اساسی تعیین کرده، باید به صندوق‌ آراء مراجعه کنیم.»

 

رییس دولت تدبیر و امید دشمنی برخی گروه های مخالف جمهوری اسلامی را چندان مهم ندانست. او باز هم با تاکید بر اتحاد میان مردم، با بیان اینکه “نباید هیچ دغدغه‌ای نسبت به آینده نظام داشته باشیم”، اظهار کرد: «این موضوع به معنای این نیست که ما هیچ مشکلی نداریم، ما مشکل داریم اما برای حل آن نیز برنامه‌ریزی می‌کنیم و به دنبال برطرف کردنش هستیم. ما اگر به دنبال برجام رفتیم برای این بود که مردم راحت‌تر زندگی کنند حال برخی فکر می‌کنند ما برای این رفتیم که دوست داشتیم صرفا با شش کشور دنیا صحبت کنیم، نه ما به دنبال برجام رفتیم تا صادرات، حمل و نقل و بیمه ما راحت‌تر و آسان‌تر انجام شود. ما در واقع به دنبال راضی کردن مردم بودیم.»

بسته ارزی جدید دولت یکی از مواردی بود که رییس جمهور تلاش کرد با ارائه توضیحات مفصل درباره آن و یادآوری چند سال گذشته، هم سیاست جدید دولتش را روشن کند و هم از نگرانی مردم و التهابات بازار بکاهد. بسته ای که با استقبال بیشتر کارشناسان و فعالان اقتصادی مواجه شده است و طبق آن ارز دولتی تنها به برخی کالاهای اساسی اختصاص می یابد و از امروز نرخ ارز در بازار دوم و به صورت رقابتی مشخص می شود. با قانون جدید که مردم می توانند ارز خود را در اختیار بانک ها قرار دهند و تهعد بانک مرکزی برای تضمین آن، به نظر می رسد با زیاد شدن ارز در بازار و از طرفی رقابتی شدن بازار، ارز از التهابات به وجود آمده در روزها و ماههای اخیر خارج شود. رییس جمهور ارز را امروز عرِض (آبروی) ایرانیان دانست.

روحانی درباره این سیاست جدید ارزی گفت: «از فردا (۱۶ مرداد) که بسته جدید ارزی اعلام می‌شود مردم باید اطمینان داشته باشند که نوسانات مربوط به بازار ارز تاثیری بر رشد قیمت کالاهای اساسی نخواهد داشت و در این زمینه قرار شد فهرستی از سوی وزارتخانه‌های بهداشت، صمت و سایر وزارتخانه‌های مرتبط به بانک مرکزی ارائه شود تا با این فهرست که مربوط به کالاهای اساسی می‌شود بانک مرکزی ارز ۴۲۰۰ تومانی را به آن اختصاص دهد.»

وی با بیان اینکه “در بسته جدید ارزی کاملا مشخص خواهد بود که بانک مرکزی ارز را با قیمت ۴۲۰۰ تومان به چه کسانی و برای وارد کردن چه کالایی ارائه داده است”، اظهار کرد: «قرار بر این است که همه وزراء تا رسیدن کالاهای اساسی وارد شده با ارز ۴۲۰۰ تومانی به دست مردم بر این روند نظارت داشته باشند تا در این میان هیچ افزایش قیمتی رخ ندهد.»

روحانی خطاب به مردم گفت: «به مردم عزیز ایران می‌گویم که ما با کمک آنان از مشکلات عبور می‌کنیم این مشکلات اگر متحد شویم و در کنار هم باشیم، بلندمدت نخواهد بود. اگر صادرات را بیشتر کنیم، تولید را بالا ببریم انصاف را همه مراعات کنیم، با فساد مبارزه کنیم و شفافیت را بیشتر کنیم، از مشکلات عبور می‌کنیم، این مشکلی نیست که ما را زمین‌گیر کند. آمریکا قادر نیست کاری کند که ما در برابر او زانو بزنیم و  ملت ما این کار را نخواهد کرد. اما شرط آن این است که نسبت به هم انصاف داشته باشیم. منافع مردم و کشور را بیشتر در نظر بگیریم که اکثر قاطع مردم این چنین هستند. یک تخلفاتی در گوشه و کناری می‌شود و طبیعی است که در جامعه‌ای که رانت شروع شود، یک عده سراغ آن می‌روند.»

ریس جمهور همچنین تصریح کرد: «با مفسد و فاسد و کسی که اخلال می‌کند و فسادی را انجام می‌دهد و حقوق مردم را تضییع می‌کند باید قاطعانه برخورد کنیم و هیچ نباید رحم کنیم به آدمی که دولت با شرایط خاص در این شرایط ارز را تهیه کرده و در اختیارش گذاشته و او این ارز را به عنوان اینکه کالا را وارد می‌کند بیرون ببرد و برنگرداند و کالایش را هم وارد نکند.»

وی در پایان صحبت های خود باز هم مردم را محور اصلی قرار داد و  با تشکر از مردم به دلیل مشکلاتی که در ماه‌های اخیر داشتند، اظهار کرد: «از مردم تشکر می‌کنم که سختی‌های زیادی را در ماه‌های اخیر تحمل کردند و می‌خواهم بدانند که دولت برای حل مشکلات آنها تلاش کرده است و در یک زمینه آن کوشیده‌ایم ۳۰ درصد بهره‌وری آب را نسبت به سال گذشته بیشتر کنیم و با توسعه گلخانه‌ها و آبیاری مدرن در پی بیشتر کردن این میزان هم هستیم.»

روحانی همچنین تاکید کرد: «از اینکه میان گفت‌وگوی قبلی‌ام با مردم تا این گفت‌وگو فاصله زیادی ایجاد شد عذرخواهی می‌کنم و به مردم وعده می‌دهم که می‌توانیم در کنار هم مسائل را حل کنیم و امیدوارم بعد از این گفت‌وگوهایم با مردم را چه به صورت مصاحبه، چه نشست خبری و چه گفت‌وگوی مستقیم با مردم از طریق دوربین اطلاع‌رسانی‌ها را در زمینه اقدامات دولت بیشتر کنم و از وزیران خواسته‌ام که با برگزاری نشست‌های خبری و انجام مصاحبه‌های مطبوعاتی مردم را بیشتر در جریان اقدامات وزارتخانه‌هایشان قرار دهند.»

اظهارات رییس جمهور پس از مدتها می تواند آبی بر آتش التهاباتی باشد که مدتی است به خصوص با فشار از سوی آمریکا و برخی رسانه ها و البته اشتباهات مسئولین و فساد و رانت خواری تعدادی سوءاستفاده گر، باعث اختلالاتی در کشور شده است. روحانی تقریبا در جای جای صحبت های خود از سیاست خارجی گرفته تا حل مشکلات ارز، بر مردم  و اتحاد آنها با یکدیگر و مسئولین تاکید داشت و به نوعی مردم، نقش اول این گفت و گوی رییس قوه مجریه بودند. اظهاراتی که در آن هم صلابت در برخورد با کسانی که خوابهای آشفته ای برای ایران دیده اند وجود داشت و هم خاضعانه به ایرانیان آرامش تزریق می کرد تا شاید با تکیه بر همان اتحاد مورد تاکید رییس جمهور باز هم این کشور از بزنگاه تاریخی دیگری سربلند بیرون بیاید.

 

انتهای پیام

ایسنا /

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=969
  • 40 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.