تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

3

ضرر شهرداری از پروژه‌های بزرگ مالی

  • کد خبر : 96426
  • 03 مرداد 1401 - 12:44
ضرر شهرداری از پروژه‌های بزرگ مالی
رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: شهرداری املاک و دارایی‌های بسیاری دارد که در آن‌ها ذی‌نفع نیست و توانایی بهره‌برداری از آن‌ها را ندارد.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران، میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به گزارش‌های حسابرسی صورت گرفته توسط شورای شهر گفت: گزارش‌های حسابرسی دارای دو بخش است یک بخش توصیفی که وضع موجود را توصیف و تبیین می‌کند و بخش دیگر تجویزی است که در بستر آن تکالیف و ابلاغیه شهرداری تهران نشان داده می‌شود.

مظفر اظهار کرد: ۳۰۶ گزارش معوق حسابرسی از سال‌های ۹۶ تا ۹۹ تهیه شده است و این گزارش‌ها نشان می‌دهد در مناطق، مؤسسات، سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری بیش از ۵۶۱ میلیارد تومان چک‌های وصول نشده و مطالبه وجود دارد.

وی با بیان اینکه از این مبلغ ۳۲۴ میلیارد تومان مربوط به چک‌هایی هستند که رقم آنها بیش از یک میلیارد تومان است، اظهار کرد: البته اگر این چک‌ها را با توجه به نرخ روز محاسبه کنیم به بیش از هزاران میلیارد تومان می‌رسد و برخی از چک‌هایی که در مناطق وجود دارند مرتبط به دهه ۷۰ یا ۸۰ هستند.

مظفر با اشاره به تخلفات مالی صورت گرفته در مناطق و با تاکید بر اینکه طی سال‌های اخیر بی انضباطی‌های مالی بسیاری در مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران به وقوع پیوسته است گفت: باید تاکید کنم که ۵۵ میلیارد تومان چک‌های نکول شده و برگشت خورده در منطقه ۱۲ وجود دارد؛ همچنین سه دانگ از پاساژ علاالدین و دو دانگ از پاساژ کتان متعلق به شهرداری است اما نه اسناد مالکیت این مراکز به سمت شهرداری منتقل شده و نه از محل درآمد آن پاساژها شهرداری تهران عوائد مالی را کسب می‌کند.

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به دیگر تخلفات صورت گرفته در منطقه ۱۲ بیان کرد: ۹۰ سرقفلی مغازه و مجموعه تجاری و اداری طلب شهرداری تهران در این منطقه است که باید از طریق پیمانکاران منتقل شود و البته مبلغ این مغازه‌ها نیز قابل توجه هستند اما متأسفانه واگذاری آنها انجام نشده است.

وی ادامه داد: همچنین ۲۸ واحد آپارتمانی در منطقه ۱۲ به یک شرکت منتقل شده اما حساب کتاب نهایی و مانده حساب شهرداری از این شرکت وصول نشده است علاوه بر آن ۱۰ پارکینگ طبقاتی در خیابان مولوی نیز طلب شهرداری است و هنوز مطالباتش از آقای م. ر. ف وصول نشده همچنین بابت واگذاری ۴۱ واحد سرقفلی به آقای ح. ک مطالبات شهرداری وصول نشده است و در این زمینه مشکلاتی وجود دارد.

وی با اشاره به توافقنامه سال ۹۶ و پروژه مشارکتی مدرسه نجم‌آبادی با سازمان اوقاف بیان کرد: درحالی که توافقات این امر انجام شده اما اسناد مالکیت این پروژه به درستی منتقل نشده است و شفافیت در این زمینه وجود ندارد همچنین پروژه مشارکتی سجاد در سال ۷۳ با تعاونی ناجا و با فردی به نام ر.و.ز به عنوان متولی امر منعقد شد اما اسناد مالی و ثبت این پروژه هم هنوز تکمیل و وصول نشده است.

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تخلفات صورت گرفته در منطقه ۳ گفت: در منطقه ۳ پروژه ملک موسوم به ملاصدرا در جوار بزرگراه شهید چمران در سال ۹۶ به ارزش تقریبی ۴۸۰ میلیارد تومان واگذار شد اما نظریه کارشناس رسمی دادگستری در رابطه با قیمت‌گذاری این ملک وجود ندارد. همچنین در این منطقه هتل بین‌المللی دیدار وجود دارد اما علی رغم آنکه شش سال از ساخت آن گذشته کمتر از ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. همچنین پروژه لعل و مجتمع نونهالان نیز انتقال ثبت اسناد و دارایی ندارند.

مظفر در رابطه با تخلفات صورت گرفته در منطقه ۷ بیان کرد: در این منطقه با این معضل مواجه هستیم که بیش از ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان چک‌های نکول نشده شهرداری از اتاق تعاون شرکتها و افراد مختلف به عنوان طلب وجود دارد والبته اینها متعلق به دهه هفتاد و هشتاد هستند و اگر بخواهیم باز هم آنها را به تاریخ روز محاسبه کنیم رقمشان بسیار بالا می‌شود.

وی گفت: شهرداری منطقه ۷ برای اعطای وام به پرسنل خود از سال ۹۷ مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان را بلوکه کرده است که این موضوع مغایر با قانون است و در کنار آنکه ضوابط اعطای وام مشخص نیست و شفافیت وجود ندارد اصل بلوکه کردن پول برای این کار نیز غیرقانونی است.

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: همچنین برای مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) و مجتمع کنار مترو به ارزش تقریبی ۵۵ میلیارد تومان هیچ ثبت اسناد و انتقال دارایی به حساب شهرداری منطقه ۷ انجام نشده است.

وی با اشاره به تخلفات مالی صورت گرفته در منطقه ۲۰ اظهار کرد: در این منطقه سه قطعه زمین بابت پروژه باغ آهو از سوی شهرداری تهران به یکی از نهادهای دولتی واگذار شده اما تعیین تکلیف اسناد مالکیتی و شفاف سازی ثبت اسناد آن انجام نشده است و همچنین مجتمع سینمایی راگا و صدف شهرری نیز سهم هنوز تعیین تکلیف نشده است و بلاتکلیفی وجود دارد.

مظفر افزود: ۵۹۵ هکتار اراضی عشق آباد در کمربند سبز جنوب تهران دچار لطمه شده است و شهرداری موظف است گزارش کاملی در این رابطه ارائه دهد و در جهت رفع مشکلات اقدام کند همچنین پروژه خلیج فارس یک پروژه مشارکتی بوده که یک هکتار زمین نیز آورده شهرداری بوده اما شهرداری هیچ نفعی از آن نبرده است.

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه موارد بسیار زیادی از این دست وجود دارد که بنده تنها چند مورد آنها را ارائه کردم گفت: تمامی این موارد پس از قرائت در صحن شورا و تصویب به شهرداری ابلاغ می‌شود و در درجه اول اداره کل حقوقی شهرداری و معاونت امور مناطق و بخش‌های ستادی موظف هستند در جهت حل این عارضه‌ها اقدام کنند و ما الزام ایجاد کرده‌ایم که هر شش ماه یک بار گزارش عملکرد این موارد در جهت حسابرسی به صحن شورای شهر تهران تقدیم شود.

وی تصریح کرد: شورای شهر به عنوان نهاد نظارتی حتی اگر احدی از شهروندان نیز گزارشی در رابطه با یکی از مناطق و سازمان‌های شهرداری تهران ارائه دهند را کاملاً پیگیری می‌کند در اداره کل حقوقی نیز ممکن است مواردی وجود داشته باشد که در گزارش‌های حسابرسی منعکس نشده باشد که این موارد هم اگر به دست ما برسد حتماً به عنوان نهاد نظارتی آن را دنبال خواهیم کرد

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=96426
  • 41 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.