تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

2

ادامه آماده‌سازی استقلال در ترکیه/ حریفان استقلال چه تیم‌هایی هستند؟

  • کد خبر : 96029
  • 30 تیر 1401 - 15:06
ادامه آماده‌سازی استقلال در ترکیه/ حریفان استقلال چه تیم‌هایی هستند؟
سرمربی استقلال برای آماده‌سازی تیم خود برای فصل جدید لیگ برتر دو بازی تدارکاتی را برای محک‌زدن استقلال برنامه‌ریزی کرده است.

به گزارش سرویس ورزشی افق تهران، با اعلام باشگاه استقلال، شاگردان ساپینتو در اردوی ترکیه خود دو دیدار تدارکاتی را مقابل تیم‌های گنچلر بیرلیگی و فاتح کاراگومروک برگزار خواهند کرد که در واقع اولین حریفان تیم آبی تهران با هدایت سرمربی پرتغالی خواهند بود.

تیم گنچلر بیریگلی با هدایت «متین دیادین» اکنون در لیگ دسته اول فوتبال ترکیه حضور دارد. این تیم در فصلی که گذشت روی پله سیزدهم این رقابت‌ها ایستاد. گنچلر که یکی از القاب آن طوفان آنکارا است، در فصل ۱۸-۲۰۱۷ تیم هفدهم سوپرلیگ ترکیه  شد و به دسته پایین تر سقوط کرد. دو قهرمانی جام حذفی ترکیه از افتخارات مهم این باشگاه است اما بهترین سال فوتبالی این تیم در فصل ۰۳-۲۰۰۲ بود که به مقام سوم سوپر لیگ رسید و مجوز حضور در مسابقات لیگ اروپا را به دست آورد.

نماینده ترکیه در فصل ۰۴-۲۰۰۳ لیگ اروپا پس از حذف تیم‌های بلکبرن راورز، اسپورتینگ لیسبون و پارما مقابل والنسیا قرار گرفت و با وجود پیروزی یک بر صفر در بازی خانگی، بازی برگشت را دو بر صفر مقابل قهرمان آن فصل مسابقات واگذار کرد تا در دور یک هشتم نهایی از گردونه رقابت‌ها خارج شود. حالا تیم استقلال در اولین دیدار تدارکاتی فصل جدید به مصاف این حریف که قدمتی ۹۹ ساله دارد، می‌رود که این مسابقه امروز از ساعت ۱۷ به وقت محلی (حدود ۱۸:۳۰ به وقت ایران) آغاز می‌شود.

جذابترین دیدار پیش فصل استقلال شاید بازی با فاتح کارا گومروک ملقب به نوادگان فاتح یا قرمزومشکی باشد. این تیم اکنون آندره‌آ پیرلو سرمربی اسبق یوونتوس را روی نیمکت خود می‌بیند.

تیم ۹۶ ساله ترکیه‌ای که فصل گذشته به مقام هشتم سوپرلیگ رسید، اکنون بازیکنان سرشناس زیادی را در اختیار دارد و به نظر می‌رسد در فصل جدید یکی از مدعیان سطح اول فوتبال این کشور خواهد بود.

ایمیلیانو وی‌ویانو، دروازه‌بان اسبق تیم ملی ایتالیا، بولونیا، پالرمو، فیورنتینا و سامپدوریا که سابقه حضور در اینترمیلان و آرسنال را نیز دارد، اکنون شماره یک این تیم ترکیه‌ای است.

احمد موسی وینگر ۲۹ ساله و اسبق تیم‌های لستر سیتی و النصر عربستان با بیش از ۱۰۰ بازی ملی برای نیجریه، یکی دیگر از خرید‌های جذاب فاتح کاراگومروک به حساب می‌آید.

جیمی دورماز بازیکن اسبق تیم ملی سوئد که سابقه بازی در گنچلر بیرلیگی را نیز دارد، در تیم‌های مالمو، المپیاکوس، تولوز و گالاتاسرای بازی کرده که در کنار حدود ۵۰ بازی ملی او را تبدیل به یکی از مهره‌های باتجربه تیم پیرلو می‌کند.

اما گزینه جذاب خط حمله این تیم ترکیه‌ای، فابیو بروینی است که روزگاری وقتی شایعه جذب سردار آزمون مطرح شد، از پارما به آ اس رم رفت. درخشش بورینی باعث انتقال او به لیورپول شد. ساندرلند، میلان و هلاس ورونا نیز تیم‌های بعدی او بودند. اکنون این مهاجم ۳۱ ساله که پرورش یافته آکادمی و عضوی از تیم چلسی بوده و سابقه بازی در تمامی رده‌های تیم ملی ایتالیا را دارد، شاگرد پیرلو شده است.

در خط دفاع کانر ارکین، با سابقه بازی در زسکا موسکو، فنرباغچه، بشیکتاش و داشتن بیش از ۶۰ بازی ملی برای ترکیه، مهره‌ای با تجربه محسوب می‌شود.

مونیر لِوِنت مرکان بازیکن ۲۱ ساله آلمانی پرورش یافته آکادمی شالکه ۰۴ است. او سابقه حضور در تیم‌ ملی جوانان آلمان را نیز دارد که فصل گذشته به صورت قرضی پیراهن فاتح کارا گومروک را پوشید. به نظر می رسد این هافبک جوان یکی از مهره‌های قابل اتکای پیرلو برای فصل جدید سوپرلیگ باشد.

ام بایه دیاگنه مهاجم ۳۰ ساله و ۱۹۳ سانتی‌متری نیز یکی از مهره‌های قابل توجه خط حمله این تیم است. این بازیکن علاوه بر تیم ملی سنگال، پیراهن تیم‌های گالاتاسرای، کلاب بروژ و وست بروموویچ را نیز بر تن کرده. او سابقه حضور در یوونتوس را دارد و حالا بازیکن سرمربی پیشین این غول ایتالیایی شده است.

روز گذشته نیز قرارداد کالین کاظم ریچاردز مهاجم با تجربه با سابقه بازی در تیم‌های برایتون، شفیلد یونایتد،فنرباغچه، گالاتاسرای، سلتیک و فاینورد که ۳۷ بازی ملی برای ترکیه را نیز دارد، به این تیم پیوست.

علاوه بر این بازیکنان، جوان‌های زیادی نیز عضو تیم فاتح کاراگومروک هستند. سامد اونور (بازیکن ۲۰ ساله و سابق لرکوزن با سابقه حضور در تیم ملی نوجوانان ترکیه)، برکه دمیرکان (مهاجم ۱۹ ساله)، عدنان اوگور‌ (هافبک ۲۱ ساله با سابقه بازی در تیم ملی نوجوانان بلژیک)، افه تاتلی ( هافبک  ۲۰ ساله از آکادمی گالاتاسرای)، امیر یازیچی (مدافع ۲۰ ساله) و رایان بانیا (مدافع ۱۹۲ سانتی متری و ۲۳ ساله ورونا) از این دست هستند که این مساله نشان می‌دهد ستاره اسبق تیم ملی ایتالیا به جوانگرایی در تیمش توجه ویژه‌ای دارد و ممکن است هرکدام از این نفرات در آینده نزدیک تبدیل به بازیکنان مشهوری در سطح اروپا شوند.

هرچند مشخص نیست پیرلو کدام یکی از این بازیکنان را مقابل استقلال به میدان می‌‌فرستد اما با این تفاسیر، دو بازی تدارکاتی در نظر گرفته شده می‌تواند محک خوبی برای شاگردان ساپینتو و گامی موثر برای آماده سازی استقلال در پیش فصل لیگ بیست و دوم باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=96029
  • 12 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.