بررسی وضعیت طرح زوج و فرد در شورای ترافیک

ساکنان محدوده های دارای طرح ترافیک به ازای هر واحد مسکونی واقع در محدوده طرح ترافیک، از تخفیف ۵۰ درصدی عوارض یک خودرو نیز استفاه خواهند کرد.

 در به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران،  ساکنان محدوده طرح ترافیک امسال امکان خروج رایگان تا قبل از ساعت ۸:۳۰ و ورود رایگان به محدوده پس از ساعت ۱۷ را داشتند که برای این کار باید حساب شهروندی تشکیل می دادند و مدارک سکونت خود را ارائه می‌دادند، اما در سال جدید شهروندان ساکن در محدوده طرح ترافیک علاوه بر این امتیاز، به ازای هر واحد مسکونی واقع در محدوده طرح ترافیک، از تخفیف ۵۰ درصدی عوارض یک خودرو نیز استفاه خواهند کرد.

بر اساس مصوبه شورای شهر در سال آینده حداقل نرخ ورود به محدوده طرح ترافیک برای تردد خودروهایی با معاینه فنی برتر در ساعات غیرپیک ترافیک ۱۴ هزار و ۴۹۰تومان و حداکثر این نرخ برای خودروهای بدون معاینه فنی برتر که در ساعات پیک در محدوده عبور و مرور می کنند ۴۱هزار و ۴۰۰ تومان خواهد بود.

بنابراین پیش بینی می شود نرخ طرح ترافیک، حداکثر ۱۵ درصدافزایش یابد که با اعلام نرخ تورم توسط بانک مرکزی متغیرخواهد بود، به این صورت که اگر در پایان امسال نرخ تورم کمتر از ۱۵ درصد باشد، افزایش بهای طرح ترافیک از ۱۵درصد نیز کمتر اعمال می شود.

قرار است در نسخه ترافیکی سال ۹۸ که  از تیر ماه اجرا می شود محدوده زوج و فرد نیز به‌عنوان حلقه دوم طرح ترافیک با تغییرات بنیادی در قوانین تردد مجاز، به محدوده اصلی طرح ترافیک افزوده شود.

بنابراین با این طرح، تمام خودروها بدون توجه به  نوع پلاک خود در هر فصل قادرند از ۲۰ روز تردد رایگان در محدوده زوج یا فرد استفاده کنند.

انتهای پیام/