تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴ افزایش قیمت مسکن در تهران معرفی جاذبه‌‎های گردشگری تهران در دستور کار شهرداری تهران کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی واگن‌های چینی در تهران به زودی مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس قطع اینترنت برای برگزاری کنکور جزییات جدید از تغییر حقوق کارگران جمع آوری مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی تلاش تولیدکنندگان فولاد ایران برای کاهش تولید تحریم‌ها عامل کاهش مشتریان محصولات فولادی ایران افزایش ۲۰ درصدی مستمری بازنشستگان کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت سرنوشت لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نوشیدنی‌های مفید در میان وعده کودکان ممنوعیت ساخت و ساز در جوار تماشاخانه سنگلج استقلال پرافتخارترین تیم ایران در آسیا مشکل استقلال با مالک جدید پرسپولیس آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها انتقاد از عملکرد شهردار در بی‌توجهی به تکثر سلایق فرهنگی تهران پیش‌بینی وضعیت تورم در ایران شرکای تجاری معدنی در سال ۱۴۰۲ مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ رونق صادرات با حذف ارز نیمایی در صنعت فولاد حذف سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله بیماری‌های قلبی از شایع‌ترین علل مرگ‌ در دنیا افزایش کاذب قیمت مسکن در بازار افتتاح بلدیه تا روز تهران کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت تغییر روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت سرنوشت نامعلوم عمارت مسعودیه تهران

3

«مستوران» زیر ذره‌بین منتقدان

  • کد خبر : 94863
  • 20 تیر 1401 - 13:01
«مستوران» زیر ذره‌بین منتقدان
تهیه‌کننده برنامه «نقد اول» بیان کرد: در برنامه نقد اول از زاویه‌ای به قصه نگاه می‌کنیم که بیننده اگر برنامه ما را مشاهده کند پخته‌تر به سریال‌ها نگاه می‌کند.

گزارش سرویس فرهنگ و هنر افق تهران، مقداد مؤمن‌نژاد تهیه‌کننده برنامه «نقد اول» درباره این برنامه اظهار داشت: برنامه «نقد اول» از هفته گذشته با ساختار جدیدی شروع شد. این برنامه را با عنوان «نقد یک» در شبکه یک می‌شناسند اما حالا عنوانش «نقد اول» شده است. قرار است تقریبا نزدیک به ۲۶ قسمت در فصل اول تولید شود که تا آخر سال جاری به روی آنتن خواهد بود.

او افزود: در «نقد اول» از  زاویه متفاوتی به مجموعه‌های تلویزیونی به ویژه مجموعه‌های شبکه یک نگاه می‌کنیم. مثلا هفته گذشته درباره خانواده و روند شکل‌گیری خانواده در داستان تا قسمت هفت سریال که کارشناسان هم دیده بودند، صحبت کردیم. ما معمولا شنبه شب‌ها با خلاصه سریال، برنامه را ضبط می‌کنیم و دوشنبه شب‌ها پخش می‌کنیم.

مؤمن نژاد با بیان اینکه از زاویه‌ای به قصه نگاه می‌کنیم که بیننده اگر برنامه ما را ببیند پخته‌تر به سریال نگاه می‌کند، خاطر نشان کرد: موضوع امروز هم درباره «جبر و اختیار» است. یکی از شخصیت‌ها در جوانی عهدشکنی می‌کند و آن عهدشکنی در زندگی‌اش تأثیر می‌گذارد. کارشناسان درباره این عهدشکنی و اتفاقاتی که می‌افتد نتیجه گیری می‌کنند.

این تهیه‌کننده درباره تفاوت برنامه «نقد اول» با برنامه‌های مشابه گذشته گفت: قدیم‌ها کارگردان، بازیگرها و نویسنده‌ی سریال، بعد از پایان پخش سریال، دعوت می‌شدند و در یک قسمت درباره مجموعه‌شان صحبت می‌کردند که کار از کجا شروع شد و به کجا رسید ولی ما به صورت هفتگی و موضوع محور سریال را بررسی می‌کنیم و با نگاهی به سریال می‌پردازیم که شاید در ابتدا برای مخاطب ملموس نباشد.

او افزود: کارشناسان ما استاد دانشگاه هستند، پژوهشگراند و منتقد هم داریم که به لحاظ فنی و محتوایی سریال را بررسی می‌کنند؛ کارشناسان مذهبی هم داریم. مثلا هفته آینده درباره سحر و جادو می‌خواهیم صحبت کنیم. در سریال «مستوران» دیدیم که خانمی برای باردار شدن وارد سحر و جادو می‌شود.

مؤمن نژاد درباره آیتم‌های این برنامه گفت: در نقد اول آیتمی از تهران داریم که وارد خانه مردم می‌شویم و می‌بینیم که نگاه مردم به سریال چیست. به شهرستان‌ها هم می‌رویم. گزارشگران ما در خانه‌ی مردم، سریال را تماشا می‌کنند و نظراتشان را می‌پرسند. ریتم برنامه این هفته تندتر شده و چند آیتم چند دقیقه‌ای دارد و محتوامحور است.

تهیه‌کننده «نقد اول» در پاسخ به اینکه در این برنامه به سریال‌های شبکه‌های دیگر سیما هم پرداخته خواهد شد یا نه؟ گفت: مدیران هنوز به من در این خصوص چیزی نگفته‌اند. طبیعتا بعد از «مستوران» شبکه یک مجموعه‌ی دیگری پخش خواهد کرد که باید به آن بپردازیم.

او در پایان گفت: برنامه موضوع‌محور و اینگونه برنامه‌ریزی شده است تا در نهایت به هدفی که آخر سریال است برسد. «نقد اول» به سریال کمک می‌کند و به نوعی مکمل سریال از زاویه‌ای متفاوت است.

برنامه تلویزیونی «نقد اول» امروز دوشنبه ۲۰ تیر ماه بعد از پخش سریال «مستوارن» به روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

موضوع این قسمت از برنامه، «جبر و اختیار» است و ابوالفضل اقبالی، جامعه شناس و حجت الاسلام محمد حسین جمال زاده، پژوهشگر فلسفه و معارف دینی، کارشناسان این قسمت هستند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=94863
  • 26 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.