شهرداری مصوبه پارک حاشیه ای را اجرایی نکرده است

با اعلام رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر افق تهران، کرایه اتوبوس، مترو و تاکسی ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش می یابد.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران، محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، در ارتباط با افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی در سال آینده گفت: شهرداری هنوز لایحه افزایش کرایه‌ها را به شورای شهر ارسال نکرده است، پیشنهاد معاونت حمل و نقل به شهرداری فرستاده شده ولی هنوز این لایحه برای بررسی به شورا نیامده است و در این زمینه تأخیر وجود دارد.

علیخانی ادامه داد: قرار شده از هفته بعد نیز بررسی بودجه سال ۹۸ در دستور کار قرار گیرد و بررسی بودجه نیز زمانبر است و اینگونه موضوعات زودتر از این باید برای بررسی به صحن شورا بیاید.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تاکید کرد: کرایه حمل و نقل عمومی متناسب با نرخ تورم افزایش نخواهد یافت، تورم در حال حاضر بیش از ۴۰ درصد است و اگر قرار باشد نرخ کرایه‌ها براساس تورم افزایش پیدا کند، با قیمت‌های سرسام‌آوری مواجه می شویم، بنده هم فکر نمی‌کنم که کسی موافق افزایش این چنینی نرخ کرایه ها باشد.

وی تصریح کرد : پیش‌بینی می کنم مثل هر سال کرایه اتوبوس، مترو و تاکسی ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یابد، البته در مورد کرایه تاکسی ها باید بررسی‌های کارشناسی و دقیق تری انجام شود تا منافع تاکسی‌داران نیز در این شرایط نامساعد در نظر گرفته شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: باید کرایه‌های تاکسی براساس عوامل تعیین شده در مناطق مختلف تا اندازه ای تاکسی‌داران نیز انگیزه داشته باشند ایجاد شود، درخواست داریم که در لایحه جدید افزایش کرایه‌ها، منافع رانندگان تاکسی نیز لحاظ شود، چرا که این قشر نیز باید از حمایت‌های دولت و رانندگان تاکسی برخوردار شوند و ما نمی‌توانیم از جیب راننده تاکسی تخفیف دهیم.

انتهای پیام/