تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

2

روزهای سرد سینمای ایران

  • کد خبر : 94340
  • 10 تیر 1401 - 11:34
روزهای سرد سینمای ایران
از فهرست بلندبالای فیلم‌های پشت خط اکران، سه فیلم جدید از اواخر خردادماه راهی سینماها شدند که با وجود برنامه‌ریزی برای اکران‌های مردمی با حضور بازیگران و خواننده‌ها اتفاق چندان ویژه‌ای در افزایش تعداد مخاطبان سینما رخ نداده است.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر افق تهران، در روزهایی که برخی صاحبان فیلم‌ها و سینماها برای افزایش مخاطب و میزان فروش فیلم‌های روی پرده قیمت بلیت سینماها را شناور کرده‌اند، عده‌ زیادی بر این باورند که قیمت بلیت، تنها و اصلی‌ترین دلیل نرفتن مردم به سینما نیست و باید فیلم‌های مخاطب پسندی که تضمین بیشتری برای فروش آن‌ها وجود دارد اکران شوند.

با این حال از فهرست بلندبالای فیلم‌های پشت خط اکران، سه فیلم جدید از اواخر خردادماه راهی سینماها شدند که با وجود برنامه‌ریزی برای اکران‌های مردمی با حضور بازیگران و خواننده‌ها اتفاق چندان ویژه‌ای در افزایش تعداد مخاطبان سینما رخ نداده است.

البته شورای صنفی نمایش که پس از چند ماه با اعضای جدید دوباره تشکیل جلسه داده، هفته قبل درخواست جلسه‌ای اضطراری با شورای راهبردی اکران را داشت که باید دید نتیجه راهکار نمایندگان صنوف و مدیران سینمایی به کجا می‌رسد.

با این حال براساس آمار منتشر شده در سامانه مدیریت فروش و اکران (سمفا) فیلم‌های پرفروش سال تاکنون «انفرادی»، «سگ‌بند» و «موقعیت مهدی» هستند که روی هم یک میلیون و ۷۲۰ هزار آن‌ها را در سینما تماشا کرده‌اند.

در چند وقت اخیر هم فیلم‌های جدیدی به چرخه اکران اضافه شده‌اند از جمله، «روز ششم» به کارگردانی حجت قاسم‌زاده اصل با بازی مصطفی زمانی، امیر جعفری، مهران احمدی، جمشید هاشم‌پور و بهاره افشاری که تا صبح روز جمعه دهم تیرماه با حدود ۸۹۰۰ تماشاگر ۳۰۰ میلیون تومان بلیت فروخته است.

«طلاخون» به کارگردانی ابراهیم شیبانی نیز که از اول تابستان اکران شده، با نزدیک به ۱۰ هزار نفر تماشاگر تاکنون حدود ۳۴۰ میلیون تومان بلیت فروخته است. در این فیلم شهاب حسینی، حسام منظور و زری خوشکام بازی کرده‌اند.

از روز چهارشنبه هشتم تیر هم فیلم «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری با بازی نوید پورفرج، هدی زین‌العابدین و پوریا رحیمی‌سام پس از حضور در چند جشنواره خارجی راهی اکران شد و در این مدت حدود سه هزار بلیت با رقم کلی ۱۲۵ میلیون تومان فروخته است.

به‌جز این فیلم‌ها از اواخر خرداد «بی‌صدا حلزون» به کارگردانی بهرنگ دزفولی‌زاده روی پرده رفت که تاکنون با ۱۱ هزار ۸۰۰ تماشاگر ۴۰۰ میلیون تومان فروش داشته است.

«بدون قرار قبلی» به کارگردانی بهروز شعیبی نیز از ۱۸ خرداد تاکنون بیش از ۵۵ هزار نفر مخاطب داشته و حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هم بلیت فروخته است.

«هناس» ساخته حسین دارابی بیش از ۷۵ هزار نفر تماشاگر داشته و نزدیک دو میلیارد تومان هم فروش داشته است.

فیلم کمدی «نقره داغ» به کارگردانی محسن آقاخان با ۲۵ هزار نفر مخاطب، اندکی بیش از ۷۰۰ میلیون تومان بلیت فروخته است.

فیلم «علف زار» به کارگردانی کاظم دانشی هم فروش بیش از ۲۵۳ با یش از ۲۵۴ هزار نفر تماشاگر به رقم فروش هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسیده است.

«دموکراسی در روز روشن» علی عطشانی نیز با ۳۳۰۰ نفر مخاطب از ابتدای خردادماه حدود ۱۱۰ میلیون تومان فروش داشته است.

در بین فیلم‌های روی پرده دو فیلم مرتبط با کودک و نوجوان هم هستند که تعداد کم سانس‌ها و سینماهای آن‌ها قابل توجه است چرا که دسترسی مخاطبی که قصد تماشای این فیلم را دارد محدود می‌کند. این در حالی است که تماشاگران این دو فیلم یعنی «پسران دریا» و «والدین امانتی» دیدن آن‌ها را توصیه می‌کنند.

«والدین امانتی» به کارگردانی حسین قناعت که از ۱۸ خرداد روی پرده رفته،تا به امروز بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ بلیت فروخته و به رقم فروش ۴۷۷ میلیون تومان رسیده است. اما «پسران دریا» به کارگردانی افشین هاشمی و حسین قاسمی جامی با شکست کامل در گیشه روبرو شده و با تک سالن‌ها و سینماهایی که داشته، تا پیش از ظهر ۱۰ تیرماه کمتر از ۶۰۰ بلیت فروخته و ۱۸ میلیون تومان هم فروش داشته است!

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=94340
  • 35 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.