تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

2

با طب سنتی از گرمازدگی فرار کنید

  • کد خبر : 94159
  • 08 تیر 1401 - 10:55
با طب سنتی از گرمازدگی فرار کنید
متخصص طب ایرانی بیان کرد: افزایش ضربان قلب، سردرد، کوفتگی، بی قراری و ضعف بدن از علائم گرمازدگی است.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، علیرضا یارقلی متخصص طب ایرانی با اشاره به اینکه کودکان نسبت به گرمای هوا آسیب پذیرتر هستند گفت: کلافگی، سردرد، افزایش ضربان قلب، افت فشار خون و حتی غش کردن از علائم گرمازدگی شدید است.

یارقلی تاکید کرد: قبل از اینکه به این مرحله برسیم باید جلوی گرمازدگی را بگیریم.برای آن چند راهکار ساده وجود دارد. در ساعات میانی روز نباید در معرض آفتاب باشیم و بهتر است کارهای بیرون از خانه را در ابتدا یا پایان روز که هوا خنک تر است انجام دهیم.

وی توضیح داد: می توانیم ۵ قاشق غذاخوری بابونه به ۵ قاشق غذاخوری همراه گل سرخ را با یک لیتر آب جوشانده و همانطور که داغ است صاف کنیم و در ظرف اسپری ریخته و در هوای گرم روی صورت و اطراف صورت آب پاش کنیم. البته می‌توان به جای این جوشانده از گلاب به همراه عرق بابونه هم استفاده کرد. این ترکیب به خنک شدن بدن کمک کرده ، تشنگی را کم کرده و از عوارض گرمازدگی جلوگیری می‌کند.

وی افزود: نوشیدن شربت سکنجبین برای جلوگیری از گرمازدگی بسیار موثر است و آب بدن را تامین می کند. شبِ قبل از نوشیدن آن ، می توان قسمت تخم دار خیار را در شربت ریخته و فردا مصرف کرد. شربت سکنجبین عطش را کم می‌کند و مقاومت انسان را در برابر گرما افزایش می‌دهد.

متخصص طب ایرانی کشورمان یادآور شد: مربای زرشک و آلبالو در تابستان بسیار خوب است و می‌توان از شربت‌های این دو میوه به عنوان نوشیدنی استفاده کرد. ضمن اینکه نوشیدنی‌هایی که حاوی تخم شربتی و سکنجبین باشند می‌توانند از گرمازدگی جلوگیری کرده و تشنگی کم کنند.

یارقلی تاکید کرد: استفاده از شربت سکنجبین و افشانه بابونه و گل سرخ بستگی به این دارد که چه مدت در هوای گرم قرار بگیریم و چقدر تعریق داشته باشیم. اگر در خانه باشیم روزی یکبار نوشیدن شربت کافی است اما اگر در معرض آفتاب باشیم؛ شاید مجبور شویم هر ۱۰ دقیقه از افشانه گلاب و بابونه استفاده کنیم.

وی درباره علائم گرمازدگی گفت: افزایش ضربان قلب، سردرد، کوفتگی، بی قراری و ضعف بدن از علائم گرمازدگی است. در اولین فرصت باید خودمان را به سایه برسانیم و سر، صورت وگردن خود را با آب بشوییم. با این‌کار عوارض گرمازدگی تا ۸۰ درصد کاهش می‌یابد. استفاده از افشانه بابونه و گل سرخ و نوشیدن آب خنک و شربت بدون یخ به بهبود گرمازدگی بسیار کمک می‌کند.

یارقلی یادآور شد: چای نعناع مزاجی گرم دارد و شل کننده خوبی است. اما چای نعناع به تنهایی برای جلوگیری از گرمازدگی توصیه نمی‌شود. بسیاری از افراد برای رفع تشنگی آب زیادی می‌خورند، شکمشان باد می‌کند اما همچنان تشنه هستند. معده این افراد بلغم شور و غلیظ دارد. چای نعناع در این افراد می‌تواند جلوی عطش آنها را بگیرد. چای هم با طبع گرم و خشک خود سردی معده را از بین برده و جلوی تشنگی را هم می گیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=94159
  • 42 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.