تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

3

مجوز فیلم توقیف شده «چپ، راست» صادر می‌شود؟

  • کد خبر : 93594
  • 01 تیر 1401 - 11:49
مجوز فیلم توقیف شده «چپ، راست» صادر می‌شود؟
تهیه‌کننده سینما بیان کرد: فیلم «چپ، راست» آماده اکران است و سینماداران نیز علاقه دارند تا این فیلم اکران شود، البته هنوز منتظریم تا سازمان سینمایی مجوز اکران فیلم را صادر کند.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر افق تهران، امیرحسین حیدری تهیه‌کننده سینما درباره آخرین وضعیت فیلم «چپ، راست» گفت:‌ گفت‌وگوهای خوبی بین سازندگان فیلم و وزارت ارشاد صورت گرفته و امیدواریم با تعاملات انجام شده پروانه نمایش صادر و این فیلم اکران شود. براساس بررسی‌هایی که انجام دادیم قطعا اگر این فیلم اکران شود می‌تواند بخشی از مخاطبان را به سالن‌های سینما بیاورد و ما شاهد رونق سینماها باشیم.

این تهیه‌کننده سینما با اشاره به اجرای طرح بلیت شناور در برخی سالن‌های سینما بیان کرد: اجرای چنین طرحی فی‌نفسه خوب است اما نباید فراموش کنیم که چرخه اکران سه ضلع تهیه‌کننده، پخش‌کننده و سینمادار را شامل می‌شود و هر تصمیم و اتفافی در نمایش فیلم‌ها باید بصورت قانونی و با رضایت هر سه طرف در نشست‌های صنفی عملی شود و حتی می‌توان علاوه بر شناور بودن قیمت بلیت سانس‌های سینما، قیمت محل نشستن تماشاگران نیز مانند کنسرت‌ها شناور باشد. اگر چنین طرحی قرار است بصورت گسترده اجرا شود باید تبدیل به قانون شود و آیین‌نامه اکران نیز تغییر کند و تکلیف مسائل مختلف حوزه اکران مشخص شود و همه سینماداران، پخش‌کنندگان و تهیه‌کنندگان در کل کشور بتوانند از این فرصت استفاده کنند.

حیدری با اشاره به اینکه حال سینما این روزها خوب نیست، افزود : اینکه گفته شود به دلیل قیمت بالای بلیت استقبال خوبی از سینما نمی‌شود حرف کاملا دقیقی نیست. گروهی آگاهانه به دنبال این هستند که  سینما را از سبد خانواده‌ها حذف کنند و مردم سینما را فراموش کنند. ما امروز نیاز به معرفی دوباره سینما به مردم و احیای آن و تشویق مردم به تماشای دورهمی فیلم در سینما داریم و همه بخش‌های سینما باید یک کمپین واحد برای آشتی مردم با سینما تشکیل بدهند.

او با انتقاد از رفتار تلویزیون دربرابر فیلم‌های سینمایی گفت: موضع صداوسیما با فیلم‌های سینمایی مشخص نیست و معلوم نیست به تبلیغات فیلم‌ها به عنوان تبلیغ فرهنگی نگاه می‌کند یا تجاری. صداوسیما از بودجه عمومی استفاده می‌کند یعنی از  پول تک‌تک ما برای صداوسیما هزینه می‌شود، پس باید همه بتوانیم از خدمات صداوسیما استفاده کنیم، اما متاسفانه برای تلویزیون فقط پول مهم است و بسیاری از محصولاتی که تبلیغ می‌کند حتی اثرگذاری و اصالت آن‌ها ثابت نشده است.

این تهیه‌کننده و پخش‌کننده تاکید کرد: اگر صداوسیما به فیلم‌ها نیز نگاه تجاری دارد، پس نباید در پخش تیزرهای تلویزیونی بین فیلم‌ها تفاوت قائل باشد. از سوی دیگر امکانات رسانه‌ای و تبلیغاتی صداوسیما متعلق به همه مردم است و فیلمسازان نیز جزء همین مردم هستند و باید بتوانند از این امکانات بدون هیچ تبعیضی استفاده کنند.

«چپ، راست» به کارگردانی حامد محمدی و تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی در سال ۱۳۹۸ ساخته شده که در دولت قبل پروانه نمایش از سازمان سینمایی دریافت کرد، اما مجوز اکران این فیلم هم مانند چند اثر سینمایی دیگر لغو شد تا اصلاح‌های دیگری بر فیلم اعمال شود. با این حال هنوز خبری از صدور پروانه نمایش فیلم نشده است.

در این فیلم که داستانی از دو خانواده با گرایش‌های دو جناح سیاسی چپ و راست روایت می‌شود، رامبد جوان، سارا بهرامی، پیمان قاسمخانی و ویشکا آسایش بازی کرده‌اند.

انتهای پیام /

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=93594
  • 43 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.