تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳ فعالیت شبانه‌روزی خطوط بی‌آرتی پایتخت ثبت سه اثر تاریخی در فهرست آثار ملی پایتخت جزئیات افزایش وام ودیعه مسکن مخصوص کارگران رسیدگی به افزایش تعطیلات پایان هفته پس از بازگشایی مجدد مجلس افزایش ۳۰ میلیون لیتری تولید بنزین و نفت‌گاز تا پایان ۱۴۰۵ درمان اضطراب عامل کاهش خطرات قلبی شایع‌ترین علائم حمله قلبی ضرورت رفع موانع حضور مردم در فعالیت‌های اقتصادی تاکید بر تصویب طرح ساماندهی نیروهای قراردادی و شرکتی افزایش ۵ برابری بودجه سال آینده شهرداری تهران

2

ماجرای شایعه رفتن «زاکانی» از شهرداری

  • کد خبر : 93486
  • 30 خرداد 1401 - 12:26
ماجرای شایعه رفتن «زاکانی» از شهرداری
سخنگوی شورای شهر تهران درباره ماجرای رفتن علیرضا زاکانی شهردار تهران به دولت بیان کرد: شهردار تهران مشغول فعالیت شبانه‌روزی در این مجموعه است و تمایلی به جابه‌جایی ندارند.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران، انتخابات شورای ششم شهر و روستا ۲۸ خرداد سال گذشته برگزار شد. این انتخابات همزمان با انتخابات ریاست جمهوری بود و مردم تهران با رأی قاطع به لیست شورای ائتلاف انقلاب اسلامی به فعالیت ۲۱ نفر در لیست رأی قاطع و مثبت دادند. فعالیت شورای شهر ششم در پایتخت تقریبا از نیمه مرداد آغاز شد و مهم ترین اولویت آنها که انتخاب شهردار بود نیز انجام گرفت.

اعضای شورای ششم در دومین جلسه خود «علیرضا زاکانی» را با ۱۸ رای از مجموع ۲۱ رای، به عنوان شهردار تهران انتخاب کردند. پس از یک ماه حکم علیرضا زاکانی توسط وزیر کشور دولت رئیسی ابلاغ شد و ۱۱ شهریور به صورت رسمی کار خود را در شهرداری تهران آغاز کرد.

حدود ۹ ماه از فعالیت مدیریت شهری جدی می‌گذرد و در این مدت شهرداری در حوزه های مختلف از جمله آسیب‌های اجتماعی و تامین مسکن به ویژه در مناطق جنوبی و مرکزی تهران ورود یافته است و همواره مدیران شهری می‌گویند در جهت بهبود وضعیت شهر تهران به ویژه مناطق جنوبی و محروم برنامه‌های مفصلی دارند و اقداماتی هم در این راستا آغاز شده است.

بیش از ۲۰۰  روز است که علیرضا زاکانی شهردار تهران، اداره شهر را برعهده گرفته است. اقدامات متعددی در شهر صورت گرفت. خزانه واحد ایجاد شد تا شفاف‌سازی به صورت کامل صورت گیرد. همچنین در حوزه حمل و نقل ، خدمات شهری، اجتماعی و … هم اقداماتی انجام شد.

برنامه‌ها در حال اجرا و تحقق است، در کنار این موضوع اما اخیر موضوعاتی درباره رفتن زاکانی از شهرداری تهران مطرح شده و اظهارنظرهای مختلفی در فضای مجازی صورت گرفته است.

واکنش سخنگوی تهران به ماجرای رفتن زاکانی

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران درباره ماجرای رفتن علیرضا زاکانی شهردار تهران به دولت گفت: این مسأله و ماجرا موضوع جدیدی نیست چندین بار و به صورت مداوم در رسانه‌های غیررسمی در مورد افراد و اشخاص مختلف که در بخش‌هایی مشغول فعالیت هستند، گمانه‌زنی می‌شود که شهردار تهران از جمله این افرادی است که گمانه‌زنی در مورد مسؤولیت آن انجام گرفته است.

گاهی گمانه‌زنی‌ها بسیار از حد واقعی دور و مخل خدمت است

وی گفت:‌ گاهی این گمانه‌زنی‌ها بسیار از حد واقعی دور و مخل خدمت می‌شود، مثلا در مورد فعالیت جدید آقای زاکانی پیش‌بینی‌های دور از واقعیت انجام گرفته و چنین چیزی مطرح نیست و اگر هر زمانی بخواهند ایشان از شهرداری به بخش دیگری مانند دولت بروند، با هماهنگی شورا و رئیس شورای شهر انجام می‌گیرد.

 جابه‌جایی‌ها عجیب نیست و بسته به تشخیص خرد جمعی همواره امکانپذیر است

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: به طور کلی جابه‌جایی‌ها عجیب نیست و بسته به تشخیص خرد جمعی همواره امکانپذیر است ولی اکنون در مورد آقای زاکانی هیچ جابه‌جایی قرار نیست انجام بگیرد و هیچ رایزنی‌ هم در این زمینه صورت نگرفته است.

نه رایزنی صورت گرفته و نه زاکانی تمایل به رفتن از شهرداری دارد

نادعلی گفت: شهردار تهران مشغول فعالیت شبانه‌روزی در این مجموعه است و رفتن ایشان نه ما در شورا به صلاح می‌دانیم و نه ایشان تمایل به جابه‌جایی دارند.

وی درباره حضور علیرضا زاکانی در جلسات هیأت دولت گفت:‌ نمایندگان مردم در شهر مطالبات زیادی از دولت دارند در جلسات هم‌اندیشی با آقای زاکانی این موضوعات را به صورت رفت و برگشتی مطرح کرده ایم.

حضور مداوم زاکانی در هیات دولت/پیگیری مطالبات در حال انجام

نادعلی بیان داشت: خوشبختانه کارها به خوبی پیش رفته نمونه این هماهنگی پیش از این بین دولت و شهرداری وجود نداشته و گام‌های خوبی در جهت تحقق مطالبات شهروندان صورت گرفته است.

سخنگوی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد:‌ان‌شاءالله این تعاملات همچنان ادامه خواهد داشت و بهینه‌تر خواهد شد و در موضوعاتی مانند بروزرسانی حمل و نقل عمومی بیشتر از آن بهره‌مند خواهیم بود.

چمران: زاکانی در شهرداری می ماند

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران هم در این زمینه اظهارداشت: من چیزی در خصوص رفتن علیرضا زاکانی از شهرداری به دولت نشنیده ام و شایعه ای است که مطرح می شود، اظهار کرد: من از خود آقای زاکانی و نزدیکان او چیزی نشنیده ام و ان‌شاء الله، زاکانی شهردار تهران خواهد ماند.

میثم مظفر عضو شورای شهر تهران هم در این زمینه گفت: این موضوع در حد گمانه زنی سیاسی در شبکه‌های اجتماعی است و هیچ منشأ و منبع موثقی ندارد.

البته آقای رئیسی در ابتدای دولت به آقای زاکانی برای حضور در دولت پیشنهاد‌هایی داده بودند اما آقای زاکانی برای شهرداری تهران کاندیدا و با رای اعتماد شورا انتخاب شدند. نمایندگان مردم در شورای شهر و مجموعه شهرداری خود را بخشی از جبهه بزرگ خدمت‌رسانی به مردم و در کنار دولت خدمتگزار می‌دانند.

محمدامین توکلی زاده معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران در حساب کاربری خود در فضای مجازی نوشت: شایعه کرده‌اند دکتر زاکانی به دولت می‌رود. فراموش کرده‌اند شهردار تهران عضو هیئت دولت است.

وی افزود: قبول مسئولیت سنگین شهرداری تهران با مشورت رئیس جمهور محترم انجام شده و همواره دکتر زاکانی تأکید کرده ما موظفیم به دولت انقلابی و مردمی کمک کنیم و در حال حاضر مهم‌ترین کمک ما جهاد خدمت به مردم تهران است.

برنامه‌های جهادی برای تغییر و تحول در شهر تهران

در مدتی که شهردار تهران به ساختمان بهشت آمده اقدامات زیادی صورت گرفته و گفته می شود تغییر و تحول بزرگ در راه است. شهردار تهران در این مدت برای حمایت از ساخت ۱۸۰ هزار واحد مسکونی از جمله ۲۰ هزار واحد در بافت های فرسوده، اردوی جهادی مسکن راه اندازی کرد. افزایش تسهیلات بانکی برای ساخت هر واحد در بافت های فرسوده از ۱۲۰ میلیون تومان به ۴۵۰ میلیون تومان از دیگر اقدامات بوده است.

در حوزه اجتماعی در مدیریت شهری جدید، ساماندهی بیش از ۷۰۰۰ معتاد متجاهر، شناسایی و پلمب ۲۹۱ مرکز خرید و فروش مواد مخدر و ۴۱ خانه سرخ‌پوش، آزادسازی ۸۰ درصد دره فرحزاد و ایجاد کمپ‌های ترک اعتیاد مجزا برای سالمندان، کودکان و زنان اولین بار انجام شد.نهضت واکسیناسیون کرونا برای همه مردم تهران به‌ویژه اقشار آسیب‌پذیر از جمله کودکان کار، بی‌خانمان‌ها، مهاجران و اتباع خارجی فاقد شناسنامه و معتادان با راه‌اندازی ۷۲ مرکز جدید واکسیناسیون ثابت و سیار علاوه بر ظرفیت‌های قبلی راه‌اندازی شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=93486
  • 46 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.