تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

4

تفاوت‌های سلامتی در بزرگسالان

  • کد خبر : 93452
  • 30 خرداد 1401 - 10:33
تفاوت‌های سلامتی در بزرگسالان
بهبود رژیم غذایی و رفتار‌های ورزشی در افراد مسن ممکن است به جبران پیری کمک کند.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، بر اساس نتایج جدید، استرس به شکل رویداد‌های آسیب‌زا، فشار شغلی، عوامل استرس‌زای روزمره و تبعیض – پیری سیستم ایمنی را تسریع می‌کند و به طور بالقوه خطر ابتلا به سرطان، بیماری‌های قلبی عروقی و بیماری‌های ناشی از عفونت‌هایی مانند COVID-۱۹ را افزایش می‌دهد. مطالعه. این تحقیق می‌تواند به توضیح نابرابری‌ها در سلامت مرتبط با سن، از جمله تلفات نابرابر بیماری همه گیر، و شناسایی نقاط احتمالی برای مداخله کمک کند.

این تحقیق که در ۱۳ ژوئن در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم (PNAS) منتشر شد، می‌تواند به توضیح نابرابری‌ها در سلامت مرتبط با سن، از جمله عوارض نابرابر بیماری همه گیر کمک کند.

اریک کلوپاک، نویسنده ارشد این مطالعه، محقق فوق دکترا در USC گفت: “با افزایش جمعیت سالمندان جهان، درک نابرابری‌ها در سلامت مرتبط با سن ضروری است. تغییرات مرتبط با سن در سیستم ایمنی نقش مهمی در کاهش سلامت ایفا می‌کند. این مطالعه به روشن شدن مکانیسم‌های دخیل در پیری سیستم ایمنی کمک می‌کند.

با بالا رفتن سن افراد، سیستم ایمنی بدن به طور طبیعی کاهش چشمگیری را آغاز می‌کند، وضعیتی به نام ایمونوسنسانس رخ می‌دهد.
با بالا رفتن سن، مشخصات ایمنی فرد ضعیف می‌شود و شامل تعداد زیادی گلبول سفید فرسوده در گردش و تعداد کمی گلبول سفید تازه است که آماده مقابله با مهاجمان جدید هستند.

پیری سیستم ایمنی نه تنها با سرطان، بلکه با بیماری‌های قلبی عروقی، افزایش خطر ابتلا به ذات الریه، کاهش کارایی واکسن‌ها و پیری سیستم اندام مرتبط است.اما چه چیزی باعث تفاوت‌های شدید سلامتی در بزرگسالان همسن می‌شود؟

محققان مجموعه داده‌های عظیمی را از مطالعه بهداشت و بازنشستگی دانشگاه میشیگان، یک مطالعه طولی ملی در مورد وضعیت اقتصادی، بهداشتی، تاهل، خانواده و سیستم‌های حمایت عمومی و خصوصی آمریکایی‌های مسن‌تر را جویا شدند و به آن‌ها ارجاع دادند.

برای محاسبه قرار گرفتن در معرض اشکال مختلف استرس اجتماعی، محققان پاسخ‌های یک نمونه ملی شامل ۵۷۴۴ بزرگسال بالای ۵۰ سال را تجزیه و تحلیل کردند.

آن‌ها به پرسشنامه‌ای پاسخ دادند که برای ارزیابی تجربیات پاسخ‌دهندگان با استرس اجتماعی، از جمله رویداد‌های استرس‌زای زندگی، استرس مزمن، روزمره طراحی شده بود.

سپس نمونه‌های خون شرکت‌کنندگان از طریق فلوسیتومتری، یک روش آزمایشگاهی که سلول‌های خونی را در جریان عبور یک به یک در جریانی باریک از مقابل لیزر، شمارش و طبقه‌بندی می‌کند، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

همانطور که انتظار می‌رفت، افرادی که امتیازات استرس بالاتری داشتند، پروفایل‌های ایمنی قدیمی تری داشتند، با درصد کمتری از مبارزان تازه بیماری و درصد بالاتری از گلبول‌های سفید فرسوده خون.

کنترل برخی منابع استرس ممکن است غیرممکن باشد، اما محققان می‌گویند ممکن است راه حلی وجود داشته باشد.

سلول‌های T  یکی از اجزای حیاتی ایمنی  در غده‌ای به نام تیموس بالغ می‌شوند که درست در جلو و بالای قلب قرار دارد. با افزایش سن، بافت تیموس آن‌ها کوچک می‌شود و با بافت چربی جایگزین می‌شود و در نتیجه تولید سلول‌های ایمنی کاهش می‌یابد. تحقیقات گذشته نشان می‌دهد که این روند توسط عوامل سبک زندگی مانند رژیم غذایی نامناسب و ورزش کم تسریع می‌شود که هر دو با استرس اجتماعی مرتبط هستند.

کلوپاک گفت: در این مطالعه، پس از کنترل آماری رژیم غذایی نامناسب و ورزش کم، ارتباط بین استرس و تسریع پیری ایمنی چندان قوی نبود. این بدان معناست که افرادی که استرس بیشتری را تجربه می‌کنند، عادت‌های غذایی ضعیف‌تری دارند و ورزش می‌کنند، که تا حدودی توضیح می‌دهد که چرا پیری ایمنی تسریع‌شده‌تری دارند.بهبود رژیم غذایی و رفتار‌های ورزشی در افراد مسن ممکن است به جبران پیری ایمنی مرتبط با استرس کمک کند.

علاوه بر این، سیتومگالوویروس (CMV) ممکن است یک هدف برای مداخله باشد. CMV یک ویروس رایج و معمولاً بدون علامت در انسان است و به عنوان اثر قوی در تسریع پیری سیستم ایمنی شناخته شده است. مانند زونا یا تبخال، CMV در بیشتر مواقع غیرفعال است، اما می‌تواند فعال شود، به خصوص زمانی که فرد استرس زیادی را تجربه می‌کند.در این مطالعه، کنترل آماری برای CMV مثبت نیز ارتباط بین استرس و تسریع پیری ایمنی را کاهش داد.

به گفته محققان، واکسیناسیون گسترده CMV می‌تواند یک مداخله نسبتا ساده و بالقوه قدرتمند باشد که می‌تواند اثرات پیری ایمنی ناشی از استرس را کاهش دهد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=93452
  • 11 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.