تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

3

راهنمای جامع صحیح‌ترین روش تمیز کردن انواع عینک

  • کد خبر : 93039
  • 07 تیر 1401 - 14:46
راهنمای جامع صحیح‌ترین روش تمیز کردن انواع عینک
آب پاکیزه  از مهم‌ترین تمیز کننده‌هاست و می‌تواند نقش مهمی در شستشو و تمیز کردن عینک داشته باشد. دلیل اصلی کاربرد آب در نخستین مرحله کار، رفع گرد و غبار و ذراتی است که روی شیشه عینک نشسته و در صورت استفاده از دستمال برای پاک کردن آنها باعث ایجاد خراش و ساییدگی در عدسی عینک و آسیب به آن خواهند شد.

افق تهران؛ تمیز کردن عینک و تاثیر مثبت و بالایی که  در دید رشن و واضح اشیاء دارد این روزها به موضوع بحث بین عینکی‌ها تبدیل شده است. از مواد پاک کننده برای این کار تا شیوه مورد استفاده در صورت انتخاب نادرست می‌توانند موجب خراش عدسی‌ها و تاری آنها یا آسیب به دیگر بخش‌های عینک شوند.در این مطلب شما را با شیوه صحیح تمیز کردن عینک آشنا می‌کنیم.

تمیز کردن عینک را اصولی انجام دهیم!

عینک علاوه بر نقش مهمی که به‌عنوان اکسسوری و لوازم مکمل مد داراست، در نمونه‌های طبی به‌عنوان بخشی از ملزومات حفظ سلامتی چشم نیز محسوب شده و تاثیر بالایی در مراقبت از این عضو مهم بدن را داراست.

در حالی که خرید عینک آفتابی بیشتر به‌عنوان بخشی از استایل شیک‌پوشی و مراقبت از چشم‌ها در مقابل اشعه مضر آفتاب مد نظر است، نمونه‌های طبی اغلب با هدف حفظ حالت طبیعی عدسی چشم و رفع نواقص بینایی به‌کار می‌روند.

اما در هر دو حالت، تمیز کردن عینک به‌عنوان یکی از ملزومات شخصی که در طول روز استفاده بارها با آن تماس داریم از اهمیت زیادی برخوردار است.

کثیف و لکه‌دار شدن شیشه‌های عینک باعث تاری دید شده و در درازمدت به ضعف بیشتر و بیماری های چشم‌ نیز منجر می‌شود. همین‌طور این لکه‌ها که از مواد آلاینده، چربی و گرد و غبار تشکیل می‌شوند به‌نوبه خود می‌توانند به چشم آسیب زده و شرایط بهداشتی آن را زیر سوال ببرند.

اما نکته مهم در تمیز کردن عینک، به‌کارگیری شیوه‌ای است که ضمن رفع هرگونه لکه و کثیفی از سطح شیشه‌ها، به عدسی و دیگر بخش‌های عینک نیز آسیب وارد نکند.

در این مورد، انتخاب ماده شوینده و وسیله‌ای که با آن شیشه‌ها را پاک می‌کنیم از اهمیت بالایی برخوردار است. در کنار این موارد، انجام صحیح مراحل کار به‌طوری که در پایان شیشه‌هایی کاملا تمیز و براق داشته باشیم نیز قسمتی از این پروسه است.

اما پیش از انتخاب این مواد، بد نیست مروری بر مواردی داشته باشیم که باعث لکه‌دار و کثیف شدن عینک می‌شوند. به این ترتیب بهتر خواهیم توانست روش مناسب برای تمیز کردن عینک خود را انتخاب کنیم.

چرا و چگونه عینک ما کثیف می‌شود؟

با آنکه بیشترین سهم از تمیز کردن عینک معمولا به شیشه‌های آن مربوط می‌شود، اما نباید از یاد ببریم که دسته‌ها، پدهای بینی و کل فریم عینک نیز از دیگر بخش هایی هستند که به‌مرور زمان دچار آلودگی شده و نیاز به تمیز کردن پیدا می‌کنند.

موارد آلوده کننده عینک بسیار متنوع بوده و از گرد و غبار و ذرات چربی تا بخار هوا و مواد شیمیایی اطراف ما را شامل می‌شوند. در هنگام استفاده از ماسک و یا پیچیدن شال گردن دور بینی و دهان، رطوبت ناشی از تنفس نیز به این موارد اضافه شده و بر روی شیشه عینک می‌نشیند. در صورتی که نسبت به رفع این موارد به شکل اصولی و صحیح اقدام نشود، لکه‌ها بر روی شیشه‌ها و سایر بخش‌های عینک تثبیت شده و علاوه بر دشواری پاک کردن آنها، با خطر آسیب به عدسی و ساییدگی آن نیز روبرو خواهیم بود.

بر این اساس بهتر است کار تمیز کردن عینک را در کمترین زمان ممکن و با استفاده از ملزومات و مواد مناسب انجام دهیم. ضمنا با شناخت نوع لکه و مواد آلاینده، انتخاب بهتری نسبت به مواد پاک کننده مناسب برای رفع آنها خواهیم داشت.

در ادامه مطلب شما را با روش اصولی تمیز کردن عینک به صورت گام به گام آشنا می‌کنیم.

با ما همراه بمانید.

چگونه عینک خود را در ۷ مرحله کاملا تمیز کنیم؟

  • گام اول: ملزومات مورد نیاز برای این کار را آماده کنید!

این ملزومات شامل محلول پاک کننده یا اسپری ویژه، پد مخصوص در قالب دستمال میکروفایبری و یک برس نرم و کوچک است. اگر از اسپری آماده برای تمیز کردن عینک استفاده نمی‌کنید، می‌توانید با ترکیب چند قطره مایع ظرفشویی بدون اسانس و عطر و مقداری آب نیم گرم و تصفیه شده در یک ظرف کاملا تمیز و فاقد چربی این کار را انجام دهید.

در مورد دستمال نیز میکروفایبر به‌دلیل خاصیت بالای جذب لکه‌ها و رطوبت و نیز نداشتن پرز و نرمی فوق‌العاده که مانع از ساییدگی شیشه عینک می‌شود برای این کار مناسب است.

کاربرد برس در این مجموعه نیز پاک کردن ملایم دسته‌ها، پدهای بینی و حاشیه فریم عینک است که ممکن است به‌دلیل آلودگی بیشتر یا رسوب چربی و مواد زائد به‌آسانی تمیز نشوند.

  • گام دوم: عینک را با آب تمیز و ولرم یا گرم بشویید!

آب پاکیزه  از مهم‌ترین تمیز کننده‌هاست و می‌تواند نقش مهمی در شستشو و تمیز کردن عینک داشته باشد. دلیل اصلی کاربرد آب در نخستین مرحله کار، رفع گرد و غبار و ذراتی است که روی شیشه عینک نشسته و در صورت استفاده از دستمال برای پاک کردن آنها باعث ایجاد خراش و ساییدگی در عدسی عینک و آسیب به آن خواهند شد.

بهتر است برای این کار از آب داغ استفاده نشود، زیرا دمای بالای آب می‌تواند بر روی برخی از انواع عدسی تاثیرات نامناسبی به جا بگذارد.

  • گام سوم: تمیز کردن عینک را با مواد شوینده آغاز کنید!

در این مرحله می‌توانید با ملایمت شیشه‌ها و سایر بخش‌های عینک را با محلول یا اسپری تمیز کنید. پیشنهاد می‌کنیم این کار را از سایر بخش‌های عینک شروع آغاز کرده و شستن شیشه‌ها را به آخرین مرحله موکول کنید. در این صورت شرایط شستشو بهتر بوده و شیشه‌ها مجددا به لکه آلوده نخواهند شد.

بهتر است در این مرحله پدهای بینی و دسته‌های عینک را به ملایمت با برس یا پارچه مخصوص ماساژ داده و از هرگونه آلودگی پاک کنید.

  • گام چهارم: آب اضافه را خارج و مرحله نهایی تمیز کردن عینک را آغاز کنید!

در این مرحله عینک را به ارامی تکان داده و آب باقیمانده بر روی شیشه و سایر اجزاء را خارج کنید. با این کار از بروز لکه‌های تازه بر روی آن در اثر خشک شدن آب نیز جلوگیری می‌شود.

  • گام پنجم: کار تمیز کردن عینک را نهایی کنید!

شیشه‌ها را به روش چرخشی و دایره‌وار با دستمال خشک کرده و پس از وارسی دوباره بابت نبود هرگونه لکه و آلودگی عینک را در پد مخصوص پیچیده و داخل جعبه قرار دهید.

و در پایان…

عینک‌های طبی و آفتابی هر دو به تمیز کردن نیاز دارند، اما نمونه‌های طبی اغلب به دلیل کاربرد روزانه بیشتر به پاک کردن و شستشو احتیاج پیدا می‌کنند.

پیشنهاد می‌کنیم کلیه مراحل تمیز کردن عینک را به‌دقت و گام به گام انجام داده و در پایان نیز با خشک کردن و قرار دادن آن در جای مخصوص از بروز آسیب به عینک جلوگیری نمایید.

به یاد داشته باشید که مراقبت از عینک و پاکیزه نگاه داشتن آن می‌تواند به معنای مراقبت از چشم‌ها نیز باشد.

کارشناسان حاضر در فروشگاه عینک فراشاد، ضمن عرضه انواع عینک طبی و آفتابی، آماده راهنمایی در مورد روش‌های تمیز کردن عینک و مراقبت از آن به مشتریان گرامی هستند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=93039
  • 50 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.