تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

جزئیات طرح یارانه‌ای دولت برای دهک‌های یک تا پنج عبور تولید فولاد ایران از مرز ۳۲ میلیون تن پیش بینی تشدید اوضاع نابسامان یارانه‌ها در سال ۱۴۰۳ دره خرم‌آباد و روستای بیشه در شرف ثبت جهانی ضرورت ترویج فرهنگ دوچرخه سواری در شهر تهران بازسازی و بهره برداری از کوشک امیر سلیمانی بررسی دلایل کمبود دارو در مجلس ضرورت جذب سرمایه گذاری خارجی در صنعت پتروشیمی رگبار باران از دوشنبه در تهران اقدامات شهرداری تهران برای برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی از امروز اعلام نرخ جدید بهره بین بانکی افزایش شدید نرخ‌ رهن و اجاره در بازار مسکن در تهران رکورد صادرات نفت به بالاترین میزان ۶ سال اخیر جزئیات مصوبه اصلاح قانون مجازات اسلامی توسعه کمربند سبز تهران در سال جاری غربالگری بیماری SMA از امسال علائم هشداردهنده حمله قلبی تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس محکومیت باشگاه پرسپولیس به نشر اکاذیب انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی

1

«پست»، حرکت خود را به سمت هوشمند سازی آغاز کرده است

  • کد خبر : 92678
  • 22 خرداد 1401 - 14:52
«پست»، حرکت خود را به سمت هوشمند سازی آغاز کرده است
شرکت ملی پست حرکت خود را به سمت هوشندسازی آغاز و در صورت تداوم این این روند آن را به نتیجه خواهد رساند.

به گزارش افق تهران؛ «هفته نامه عصر ارتباط» برای اطلاع از برنامه‌های شرکت پست در زمینه هوشمند سازی گفتگویی با حسین غضنفری معاون فنی و بازرگانی این شرکت داشته است که گزارش آن در ادامه آمده است.

اهمیت مساله «هوشمند سازی در حوزه پست» یکی از نکاتی است که همواره به عنوان امری اجتناب ناپذیر و لازم الاجرا بر آن تاکید شده است.در همین زمینه چندی پیش زارع‌پور وزیر ارتباطات با تأکید بر اینکه پست باید هوشمند شود، اعلام کرد: «برای حفظ این سرمایه ملی، پست باید به سمت هوشمندسازی حرکت کند و در غیر این صورت به راحتی حذف می‌شود.»

معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست ضمن تشریح اقدامات شرکت پست در راستای هوشمندسازی گفت: «در سال‌های اخیر اقدامات قابل توجهی در زمینه هوشمندسازی پست صورت گرفته است که مهمترین آنها را می‌توانیم استقرار سیستم تفکیک مرسولات پستی به صورت هوشمند در تهران و تعدادی از مراکز استان‌ها بدانیم. این محل اتصال جریان داده‌ها به جریان فیزیکی کالاها است که پایه ترین بخش و عنصر هوشمند سازی در شبکه‌های پستی محسوب می‌شود.»

وی ضمن تاکید بر اهمیت هوشمندسازی خدمات پستی گفت: «هوشمند سازی خدمات در پست تنها راه (شکل گیری) زنجیره تامین در فرایندهای عملیاتی از جمع آوری(گرفته تا) رهسپاری توزیع نهایی و سطوح مدیریت و تصمیم گیری است. این موضوع با بهره گیری و مشارکت بخش خصوصی بوده و امیدواریم با استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان محقق شود.»

غضنفری همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در شرکت ملی پست در جهت ارائه خدمات وب سرویس گفت: «ارائه خدمات وب سرویس تولید بارکد به بیش از ۲۴۰ شرکت باعث شده که گام‌های اولیه هوشمندسازی به خوبی برداشته شود و لازم است این فرایند در قسمت‌های مختلف نیز ادامه پیدا کند.»

معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست در ادامه با اشاره به استفاده پست از فناوری‌های نوین افزود: «شرکت ملی پست هم با توسعه زیرساخت در نظر دارد با استفاده از هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء، تکنولوژی‌هایی مثل صندوق‌های هوشمند توزیع که اصطلاحا به آن لاکرز می‌گویند را راه‌اندازی کرده و با مجموعه فرایندهای عملیاتی و مدیریتی مبتنی بر داده به سمت هوشمندسازی حرکت کند.»

حسین غضنفری معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست در پاسخ به این پرسش که آیا برای یکپارچه‌سازی سامانه‌ها در شرکت ملی پست برنامه مشخصی وجود دارد و به طور مشخص آیا برنامه تدوین شده ای برای ایجاد سامانه یکپارچه پستی داریم یا خیر و مشخصه‌های آن چیست گفت: «موضوع یکپارچه سازی سامانه‌های عملیاتی شرکت ملی پست از موضوعات چالشی بسیار جدی شرکت است اما به دلیل گستردگی و پیچیدگی خدمات و فرایندهای پستی و همچنین به سبب ماهیت چند وجهی خدمات شامل فیزیکی، الکترونیکی و اینکه ما در یک شبکه مویرگی فعالیت داریم و عملیات انتقال از یک شبکه به شبکه جدید بسیار پیچیده است و باید کاملا مطالعه شده باشد تقریبا این مورد نیازمند زمان و طرح خیلی دقیقی است.»

معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست در خصوص مناقصه‌هایی که برای سامانه یکپارچه‌سازی پست انجام شده نیز گفت: « RFP این سامانه تهیه و چند بار هم مناقصه اش برگزار شده است ولی نتیجه دلخواه را نگرفته ایم. لازم است در این RFP بهبودهایی صورت گیرد و دوباره این کار انجام شود. قطعا این امر از مهمترین مسایل شرکت ملی پست خواهد بود که در حال بررسی و پیگیری است.»

غضنفری در خصوص نتایج و فواید یکپارچه سازی در شرکت پست نیز گفت: «مهمترین اثر این طرح این است که هوشمندسازی توسط مشتریان درک خواهد شد، کیفیت بالاتر سرویس‌های پستی در کنار این مهم خدمات ارزش افزوده مثل خدمات زمان و حدودی تحویل در یک بازه زمانی یک تا دوساعته به مشتری امکان تغییر آدرس تحویل یا زمان تحویل توسط گیرنده تا روز قبل تحویل و ارایه سرویس‌های ترکیبی فیزیکی و الکترونیکی امکان‌پذیر خواهد بود.»

باتوجه به تاکید وزیر ارتباطات بر هوشمند سازی در شرکت ملی پست و برنامه های مدیر عامل شرکت ملی پست از یک سو و تشریح برنامه‌ها و اقدامات عملی شرکت ملی پست جهت هوشمند سازی توسط معاون فنی و بازرگانی این شرکت از سوی دیگر، به نظر می‌رسد شرکت پست حرکت خود را به سمت هوشندسازی آغاز و در صورت تداوم این این روند آن را به نتیجه خواهد رساند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=92678
  • 16 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.