تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

عبور تولید فولاد ایران از مرز ۳۲ میلیون تن پیش بینی تشدید اوضاع نابسامان یارانه‌ها در سال ۱۴۰۳ دره خرم‌آباد و روستای بیشه در شرف ثبت جهانی ضرورت ترویج فرهنگ دوچرخه سواری در شهر تهران بازسازی و بهره برداری از کوشک امیر سلیمانی بررسی دلایل کمبود دارو در مجلس ضرورت جذب سرمایه گذاری خارجی در صنعت پتروشیمی رگبار باران از دوشنبه در تهران اقدامات شهرداری تهران برای برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی از امروز اعلام نرخ جدید بهره بین بانکی افزایش شدید نرخ‌ رهن و اجاره در بازار مسکن در تهران رکورد صادرات نفت به بالاترین میزان ۶ سال اخیر جزئیات مصوبه اصلاح قانون مجازات اسلامی توسعه کمربند سبز تهران در سال جاری غربالگری بیماری SMA از امسال علائم هشداردهنده حمله قلبی تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس محکومیت باشگاه پرسپولیس به نشر اکاذیب انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها

2

تهدیدهای غرب بلوف است

  • کد خبر : 92522
  • 20 خرداد 1401 - 14:25
تهدیدهای غرب بلوف است
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی بیان کرد: تهدیدهایی که می‌شنویم مبنی بر برگشتن تحریم‌ها و به وجود آمدن جنگ، همه بلوف است، زیرا اولاً هم‌اکنون نیز تمام تحریم‌ها علیه ایران در حال اعمال شدن است، ثانیاً اگر قصد جنگ داشتند باید زودتر از این‌ها، حمله می‌کردند.

به گزارش سرویس سیاسی افق تهران، محمدکاظم انبارلویی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ضمن بی‌پایه و اساس خواندن ادعاهای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تصویب قطع‌نامه ضد ایرانی اخیر شورای حکام گفت: اگر کارنامه گفتگوهای ۲۰ ساله گذشته جهوری اسلامی ایران با سه کشور شرور اروپایی و آمریکای جنایتکار را پیگیری کنیم، متوجه می‌شویم که استکبار جهانی خودش را در حوزه طلبکار و ایران را بدهکار جلوه می‌دهد. به دروغ گفتند که ایران می‌خواهد به سلاح هسته‌ای متوسل شود، در حالی که خودشان دارای انبوهی از سلاح‌های هسته‌ای هستند.

وی اضافه کرد: ایران بارها اعلام کرده که سلاح هسته‌ای نمی‌سازد و این کار را هم به دلیل خوشایند غرب و اروپا انجام نمی‌دهد؛ بلکه به دلایل ایدئولوژیک و حقوق بشر است. آن‌ها این دروغ را ابداع کردند و جمهوری اسلامی هم برای اثبات حقانیت خویش، عضو سازمان انرژی اتمی جهانی شد. در دولت‌های گذشته نیز اتهاماتی را به ایران وارد کرده بودند که توانستیم به آن‌ها پاسخ دهیم.

انبارلویی با بیان اینکه ایران پس از برجام به تعهدات خویش عمل کرده است، اظهار کرد: آژانس ۱۷ بار اعلام کرد ایران به تعهدات خویش عمل کرده؛ اما آمریکا و اروپا به قرارداد پایبند نماندند و وقتی به جهان ثابت شد، آن‌ها در موضع بدهکار قرار گرفتند. اکنون برای فرار از این وضعیت، ادعاهای پوچ و بی‌اساسی را مطرح کردند تا وضع را به نفع خودشان تغییر دهند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: جالب این است که این ادعاها از سوی رژیم صهیونسیتی مطرح شده که خودش دارای سلاح هسته‌ای بوده، عضو آژانس هم نیست و حتی اجازه نمی‌دهد که مأموران آژانس در فاصله ۱۰۰ کیلومتری تأسیسات دیمونا قرار بگیرند. خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران مقابل این بازی‌های تبلیغاتی آن‌ها ایستاد. وزارت خارجه و سازمان انرژی اتمی موضع مناسبی گرفتند و آژانس را تهدید به خروج از عضویت آژانس در صورت ادامه دادن به فریب‌کاری کردند.

وی ضمن اشاره به اینکه روسیه، چین، هند و پاکستان به این قطع‌نامه رأی ندادند. گفت: جمعیت این کشورها معادل نیمی از جمعیت جهان است. ۳۰ عضو دیگر شورای حکام که رأی مثبت دادند، به ۵۰۰ میلیون نفر هم نمی‌رسند. این‌ها اگر بخواهند به بازی خود ادامه دهند، ایران اهرم‌هایی برای اعمال فشار به آمریکا، اروپا و رژیم صهیونیستی دارد که از آن استفاده خواهد کرد.

انبارلویی افزود: تهدیدهایی که می‌شنویم مبنی بر برگشتن تحریم‌ها و به وجود آمدن جنگ، همه بلوف است، زیرا اولاً هم‌اکنون نیز تمام تحریم‌ها علیه ایران در حال اعمال شدن است؛ ثانیاً اگر قصد جنگ داشتند باید زودتر از این‌ها یعنی زمانی که پهباد پیشرفته‌شان یا پایگاه عین‌الاسد را زدیم، حمله می‌کردند؛ اما خودشان می‌دانند که با ایران نمی‌توانند مقابله کنند. در یک چشم به هم زدن، تمام تعادل نظامی آن‌ها در دنیا برهم خواهد خورد. تهدیدهای نظامی و قطع‌نامه‌ای آن‌ها قطعاً نمی‌تواند بر ایران تأثیری داشته باشد و ملت و دولت به راه‌شان ادامه خواهند داد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با تأکید بر اینکه ایران باید در واکنش به این اقدام آن‌ها، عضویت خویش در آژانس را به تعلیق درآورد، ابراز کرد: آژانس نه تنها به تعهدات خویش عمل نکرده بلکه در نقش جاسوس صهیونیست‌ها نیز ظاهر شده است. آن‌ها اطلاعات دانشمندان ایرانی را به رژیم صهیونیستی داده‌اند و مانع پیشرفت ایران می‌شوند. ایران باید با یک حرکت انقلابی، به تعامل یک‌طرفه خویش با آژانس پایان داده و به آمریکا و رژیم صهیونیستی درسی بدهد که عبرت تاریخی دیگران شود.

انبارلویی درباره برخورد آژانس با کشور کره شمالی خاطرنشان کرد: غربی‌ها و اروپایی‌ها کمک کردند که کره شمالی، بمب هسته‌ای خویش را بسازد. ایران که به هر حال قصد ساخت سلاح هسته‌ای را ندارد؛ اما دیدیم که کشورهای کمک‌کننده به کره شمالی از ساخت سلاح و بمب اتمی آن‌ها جلوگیری نکردند. این بازی‌ها صرفاً بهانه‌ای برای فشارهای اقتصادی و سیاسی به ایران است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=92522
  • 33 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.