تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

افزایش قیمت مسکن در تهران معرفی جاذبه‌‎های گردشگری تهران در دستور کار شهرداری تهران کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی واگن‌های چینی در تهران به زودی مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس قطع اینترنت برای برگزاری کنکور جزییات جدید از تغییر حقوق کارگران جمع آوری مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی تلاش تولیدکنندگان فولاد ایران برای کاهش تولید تحریم‌ها عامل کاهش مشتریان محصولات فولادی ایران افزایش ۲۰ درصدی مستمری بازنشستگان کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت سرنوشت لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نوشیدنی‌های مفید در میان وعده کودکان ممنوعیت ساخت و ساز در جوار تماشاخانه سنگلج استقلال پرافتخارترین تیم ایران در آسیا مشکل استقلال با مالک جدید پرسپولیس آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها انتقاد از عملکرد شهردار در بی‌توجهی به تکثر سلایق فرهنگی تهران پیش‌بینی وضعیت تورم در ایران شرکای تجاری معدنی در سال ۱۴۰۲ مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ رونق صادرات با حذف ارز نیمایی در صنعت فولاد حذف سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله بیماری‌های قلبی از شایع‌ترین علل مرگ‌ در دنیا افزایش کاذب قیمت مسکن در بازار افتتاح بلدیه تا روز تهران کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت تغییر روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت سرنوشت نامعلوم عمارت مسعودیه تهران نامه رسمی فدراسیون فوتبال به AFC برای تغییر مالکیت پرسپولیس و استقلال

3

افزایش خطر ابتلا به افسردگی با بیماری‌های التهابی روده

  • کد خبر : 92347
  • 19 خرداد 1401 - 9:55
افزایش خطر ابتلا به افسردگی با بیماری‌های التهابی روده
تحقیقات جدید نشان می‌دهند بین بیماری التهابی روده و افسردگی ارتباط وجود دارد. افراد مبتلا به بیماری‌های التهابی روده ۹ برابر بیشتر از جمعیت عمومی دچار افسردگی می‌شوند.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، بیماری‌های التهابی روده شامل بیماری کرون و کولیت اولسراتیو است. علاوه بر درد جسمی که این بیماری‌ها می‌توانند به مبتلایان تحمیل کنند، مطالعه جدید نشان داد که این گروه از بیماران با خطر ابتلاء به افسردگی روبرو هستند.

محققان همچنین دریافتند که خواهران و برادران افراد مبتلا به این اختلال هم بیشتر احتمال ابتلاء به افسردگی را دارند. افراد مبتلا به بیماری‌های التهابی روده ۹ برابر بیشتر از جمعیت عمومی دچار افسردگی می‌شوند؛ خواهر و برادرهایشان که مبتلا به بیماری‌های التهابی روده نبودند، تقریباً دو برابر بیشتر احتمال ابتلاء به اختلال خلقی داشتند.

در عین حال، افراد مبتلا به افسردگی دو برابر بیشتر احتمال ابتلاء به بیماری‌های التهابی روده را داشتند، و براساس این مطالعه، خواهران و برادران آنها بیش از ۱.۵ برابر بیشتر در معرض ابتلاء به بیماری‌های التهابی روده بودند.

دکتر «بینگ ژانگ»، نویسنده اصلی از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، گفت: «این تحقیق یک همپوشانی بالینی بین هر دو شرایط را نشان می‌دهد و اولین مطالعه برای بررسی ارتباط دوطرفه بین بیماری‌های التهابی روده و افسردگی در خواهرها و برادرها است.

ژانگ در ادامه افزود: «این یافته که افراد مبتلا به بیماری‌های التهابی روده بیشتر مستعد افسردگی هستند، معقول است زیرا بیماری‌های التهابی روده باعث ایجاد علائم مداوم دستگاه گوارش شده و می‌تواند برای زندگی یک بیمار بسیار مختل کننده باشد. و افزایش خطر افسردگی در بین خواهران و برادران بیماران مبتلا به بیماری‌های التهابی روده ممکن است در صورتی که خواهران و برادران در مراقبت از بیمار نقش داشته باشند، بیانگر خستگی مراقب باشد.»

به گفته ژانگ، عوامل استرس زا محیطی، میکروبیوم های روده و ژنتیک از جمله عواملی هستند که ممکن است در ارتباط دوطرفه بین بیماری‌های التهابی روده و افسردگی نقش داشته باشند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=92347
  • 21 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.