تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

0

داخلی سازی موتور تا تولید سیستم ترمز لکوموتیو در گروه مپنا در نهمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی

  • کد خبر : 91062
  • 07 خرداد 1401 - 21:41
داخلی سازی موتور تا تولید سیستم ترمز لکوموتیو در گروه مپنا در نهمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی
گروه مپنا با حضور در نهمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته با ارائه دستاوردهای تخصصی حوزه ریلی، امضای قراردادها و تفاهمنامه‌های مختلف، رونمایی از موتور 2.4 مگاوات مهندسی شده در شرکت توگا و سیستم ترمز لکوموتیو تولید شده در شرکت فناورهای ریلی مپنا، این رویداد را با دست پُر به پایان رساند.

به گزارش افق تهران، گروه مپنا با حضور در نهمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته با ارائه دستاوردهای تخصصی حوزه ریلی، امضای قراردادها و تفاهمنامه‌های مختلف، رونمایی از موتور ۲٫۴ مگاوات مهندسی شده در شرکت توگا و سیستم ترمز لکوموتیو تولید شده در شرکت فناورهای ریلی مپنا، این رویداد را با دست پُر به پایان رساند.

بابک احمدی، مدیرعامل بخش حمل و نقل ریلی شرکت مپنا، حضور مپنا در نمایشگاه حمل و نقل ریلی را بسیار مثبت و ثمربخش ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر مپنا در صنعت حمل و نقل ریلی کشور پیشرو است و زنجیره ارزشی که در این صنعت ایجاد کرده، قابل چشم‌پوشی نیست. همچنین گروه مپنا سهم بسزایی در توسعه ابعاد مختلف این صنعت از زیرساخت‌ها تا ناوگان، سرویس، بهره برداری و حمل و نقل دارد، بنابراین حضور مپنا در این نمایشگاه تخصصی، بسیار کلیدی و پررنگ بود.

دستاوردها
از مهم‌ترین دستاوردهای حضور مپنا در نهمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی می‌توان به امضای قراردادهای ۲۰ دستگاه واگن مسافری با شرکت «ریل سیر کوثر»، ۱۰۰ دستگاه واگن باری لبه بلند برای حمل مواد معدنی با شرکت «پرتو بار فرابر خلیج فارس» و ۲۰ دستگاه لکوموتیو با شرکت «واگن پارس» از زیرمجموعه‌های صنعت حمل و نقل ریلی گروه مپنا اشاره کرد.

همچنین دستور رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی مبنی بر عقد قرارداد ۲۰۰ دستگاه لکوموتیو با کنسرسیومی که به رهبری مپنا در کشور ایجاد شده، تفاهم‌نامه‌ای برای خرید ۴۰۰ دستگاه واگن حمل غلات با شرکت «آذرکیا تجارت»، ۲۰۰ دستگاه واگن لبه کوتاه با شرکت «آروین تبریز» و خرید ۱۰۰ دستگاه واگن چهار محوره با شرکت «ریل‌پرداز سیستم» از دیگر دستاوردهای حضور مپنا در این نمایشگاه بود.

این قراردادها و تفاهم‌نامه‌ها بر اساس پیش‌بینی‌ها موجب ۵۰ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی در صنعت ریلی کشور خواهد شد.

رویدادها
مدیرعامل بخش حمل و نقل ریلی مپنا، حضور گروه مپنا در این رویداد را نمایش تمامی ظرفیت‌های کمی، کیفی و قابل اتکای شرکت‌های زیرمجموعه مپنا دانست و تصریح کرد: تا پیش از عرضه آخرین تلاش‌ها و دستاوردهای داخلی این حوزه، بحث واردات لکوموتیو مطرح شده بود که با تعامل مثبت بین صنایع مختلف، وزارت راه و شهرسازی، وزارت صمت و مجلس شورای اسلامی، این تصمیم منتفی شد.

از جمله رویدادها و دستاوردهای برجسته حضور مپنا در نهمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی می‌توان به رونمایی موتور ۲٫۴ مگاوات مهندسی شده توسط شرکت توگا اشاره کرد. با تجاری‌سازی این موتور علاوه بر تغذیه صنایع ریلی، می‌توان از آن در صنایع دریایی و نیروگاههای کوچک نیز استفاده کرد.

احمدی با اشاره به اهمیت کسب دانش طراحی موتور گفت: در آینده می‌توانیم خانواده‌ای از موتورهای مختلف داشته باشیم و تأمین قطعات یدکی و هزینه تعمیرات و نگهداری این موتورها را با تقویت توان داخلی به حداقل برسانیم و منافع کاملی را برای بهره بردار، صنعتگر و مشتری ایجاد کنیم.

رویداد دیگر این دوره از نمایشگاه حمل و نقل ریلی برای گروه مپنا رونمایی از سیستم ترمز لکوموتیو بود. این تکنولوژی که طبق گفته مدیرعامل بخش ریلی مپنا حاصل دو سال کار مستمر و سنگین در شرکت فناورهای ریلی مپنا بود، توسط وزیر راه و شهرسازی رونمایی شد. با تولید داخلی این سیستم ترمز، شرکت مپنا در کنار دو تامین‌کننده بزرگ ترمز در دنیا که هم اکنون حدود ۹۰ درصد این صنعت را در اختیار دارند، مطرح می‌شود.

مدیرعامل بخش ریلی گروه مپنا درباره برنامه‌های آینده حمل و نقلی این شرکت گفت: انواع سیستم‌های ترمز و واگن‌های مسافری، باری و مترو به طور جدی در دستور کار مپناست و امیدواریم سال آینده یک دستگاه لکوموتیو جدید با نام MAP30 از برند مپنا و سیستم ترمز واگنهای مسافری و باری را در مپنا تولید و عرضه کنیم.

گفتنی است نهمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته از سوم تا ششم خرداد با حضور شرکت‌های فعال این حوزه در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران برپا شد و غرفه بزرگ گروه مپنا در سالن ۸ و ۹ نمایشگاه، با ارائه انواع دستاوردها و رویدادهای گوناگون میزبان متخصصان و فعالان حوزه ریلی ایران و دنیا بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=91062
  • 9 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.