روندصعودی قیمت نفت در بازار

علی رغم تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران و کاهش تولید اوپک روز جمعه قیمت نفت برنت به بالاترین رقم خود در سال ۲۰۱۹ رسید.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران، در شرایطی که تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران و ونزوئلا و همچنین کاهش تولید اوپک و متحدانش میزان عرضه نفت در بازار را کم کرده است، روز جمعه  قیمت نفت برنت به بالاترین رقم خود در سال ۲۰۱۹ رسید.

امروز قیمت هر بشکه نفت برنت برای اولین بار از ابتدای سال جاری میلادی به بالای ۶۵ دلار رسید، اما دوباره به سطح ۶۴ دلار و ۹۸ سنت بارگشت،  قیمت نفت برنت امروز نیم درصد افزایش داشته است، اکنون قیمت نفت برنت در بالاترین سطح ۳ ماه پیش قرار گرفته  و در آستانه ثبت رشد هفتگی ۴.۵ درصدی است.

امروز قیمت نفت خام آمریکا نیز با ۰.۶ درصد رشد نسبت به مبلغ پایانی جلسه قبل به ۵۴ دلار و ۷۴ سنت رسید.

اوپک و برخی عرضه کنندگان غیراوپکی نفت مثل روسیه در راستای برقراری توازن در بازار و افزایش قیمت ها در حال کاهش عرضه نفت خود هستند، اواخر سال میلادی گذشته اوپک و متحدانش به این نتیجه رسیدند که تولید نفت خود را تا مرز ۱.۲ میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

عربستان اعلام کرده ، تولید نفت خود را در ماه مارس بیش از رقمی که توافق شده کاهش دهد، وزارت انرژی روسیه نیز عنوان کرده، این کشور تولید نفت خود را در مقایسه با ماه اکتبر ۸۰ تا ۹۰ هزار بشکه در روز کاهش داده است.

بانک آمریکا مریل لینچ در گزارشی نوشته است : با توجه به کاهش تولید داوطلبانه کشورهایی مثل عربستان، کویت و امارات و تحریم های ایران و ونزوئلا، قیمت متوسط هر بشکه نفت در سال ۲۰۱۹ به ۷۰ دلار برسد، انتظار داریم عرضه نفت اوپک در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۹ نسبت به سه ماهه پایانی سال پیش  ۲.۵ میلیون بشکه در روز کاهش یابد.

انتهای پیام/