تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳ فعالیت شبانه‌روزی خطوط بی‌آرتی پایتخت ثبت سه اثر تاریخی در فهرست آثار ملی پایتخت جزئیات افزایش وام ودیعه مسکن مخصوص کارگران رسیدگی به افزایش تعطیلات پایان هفته پس از بازگشایی مجدد مجلس افزایش ۳۰ میلیون لیتری تولید بنزین و نفت‌گاز تا پایان ۱۴۰۵ درمان اضطراب عامل کاهش خطرات قلبی شایع‌ترین علائم حمله قلبی ضرورت رفع موانع حضور مردم در فعالیت‌های اقتصادی تاکید بر تصویب طرح ساماندهی نیروهای قراردادی و شرکتی افزایش ۵ برابری بودجه سال آینده شهرداری تهران گروه‌های مشمول بلیت رایگان و نیم‌بها موزه‌ها طلسم‌شکنی ایران در ترکمنستان با طعم صعود تمرین پرسپولیسی‌ها باز هم بدون سرمربی مضرات نوشیدن آب یخ در افطار جزئیات آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک نفت و گاز عامل اصلی رشد اقتصادی کشور در سال ۱۴۰۲ رُشد تولید فولاد خام ایران سوخت جایگزین راه حلی برای کاهش مصرف بنزین اجاره خانه‌های اشتراکی در تهران جزئیات طرح تشدید مجازات همکاری با کشورهای متخاصم

1

مشکل مسکن در کشور حل خواهد شد

  • کد خبر : 90448
  • 02 خرداد 1401 - 9:20
مشکل مسکن در کشور حل خواهد شد
یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: مجلس در قانون جهش تولید مسکن راهکارهای کارشناسی را پیش بینی کرده و ساماندهی بازار مسکن، اجرای دقیق این قانون با همیاری شخص رئیس جمهور و تمام ارکان دولت را می طلبد.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران، علی اصغر خانی  عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت بازار مسکن به ضرورت ساماندهی آن تاکید و بیان کرد: مجلس و کمیسیون عمران کار تخصصی برای ساماندهی بازار مسکن انجام داد و در قانون جهش تولید مسکن، تقریبا همه مواردی که برای ساماندهی بازار مسکن لازم بود را پیش بینی کرد که اگر دولت این قانون را به درستی اجرایی کند، مشکل مسکن در سطح کشور حل خواهد شد.

وی در ادامه اظهار کرد: بر اساس قانون جهش تولید مسکن دستگاه های دولتی باید زمین های مازاد خود را برای ساخت مسکن تخصیص دهند، اگر این اتفاق رخ دهد حجم عظیمی از زمین برای ساخت مسکن به بازار عرضه خواهد شد. از سوی دیگر در این قانون بانک ها موظف شدند تا تسهیلات با سود پایین برای ساخت و خرید مسکن ارائه کنند.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در این قانون برای ساخت مسکن در روستاها تاکید کردیم که تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی با سود ۵ درصد ارائه شود. ما در این قانون حتی در بحث تامین مصالح ساختمانی نیز حمایت هایی را پیش بینی کردیم. از سوی دیگر دولت را موظف به ساخت سالیانه یک میلیون واحد مسکونی کرده ایم که در طول ۴ سال، ۴ میلیون واحد مسکونی ساخته خواهد شد در حالی که نیاز سالیانه ما حدود ۸۵۰ هزار واحد است. اگر این رقم ساخته شود دیگر تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار مسکن برقرار می شود.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه با بیان اینکه زمانی قیمت مسکن بالا می رود که عرضه و تقاضا با هم همخوانی نداشته باشد، تاکید کرد: حالا که ما رقم ساخت مسکن را سالانه یک میلیون تعیین کردیم، میزان عرضه از تقاضا پیشی می گیرد و قیمت ها شکسته خواهد شد پس نسخه شفابخش مسکن، اجرای قانون جهش تولید مسکن از سوی دولت است. نه فقط وزارت راه و شهرسازی بلکه شخص رئیس جمهور و سایر ارکان دولت باید در مسیر اجرای این قانون همکاری لازم را داشته باشند.

خانی در پایان گفت: ۲۸۶ رشته در سطح کشور به بخش مسکن متصل است؛ زمانی که حوزه مسکن پویا شود، خیلی از این بخش ها نیز به حرکت درخواهد آمد. همه ارکان دولت برای اجرای این قانون باید دست به دست هم دهند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=90448
  • 30 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.