تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

3

جلوگیری از ابتلا به افسردگی با مصرف کافئین

  • کد خبر : 90244
  • 11 فروردین 1402 - 8:05
جلوگیری از ابتلا به افسردگی با مصرف کافئین
کافئین به محافظت در برابر دیابت، سکته مغزی، بیماری قلبی، افسردگی و سایر بیماری‌ها به افراد کمک می کند.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران؛ برخی از افراد می‌توانند شبانه روز قهوه بنوشند و احساس خوبی داشته باشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است تنها پس از نوشیدن چند جرعه قهوه دچار عصبانیت، اضطراب یا سردرد شوند.

به نقل از هلث نیوز،یک فنجان ۸ اونسی قهوه حدود ۸۰ تا ۱۰۰ میلی‌گرم کافئین دارد، به این معنی که طبق توصیه بالا، یک فرد بالغ متوسط می‌تواند با خیال راحت چهار یا پنج فنجان قهوه در روز بنوشد. با این حال، کافئین را می‌توان در چای سبز، نوشابه، نوشیدنی‌های انرژی‌زا، شکلات و برخی دارو‌ها نیز یافت.

البته این محرک طبیعی می‌تواند انرژی و استقامت شما را افزایش دهد، تمرکز ذهنی را افزایش داده و التهاب را کاهش دهد. در درازمدت، ممکن است به محافظت در برابر دیابت، سکته مغزی، بیماری قلبی، افسردگی و سایر بیماری‌ها کمک کند.

با این حال، کافئین بیش از حد می‌تواند بر سلامتی شما تاثیر بگذارد و منجر به بی‌خوابی، افزایش فشار خون و تپش قلب شود. کلینیک کلیولند هشدار می‌دهد که این خطرات برای افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی، مشکلات قلبی عروقی یا فشار خون بالا بیشتر است.

خوشبختانه، راه‌هایی برای کاهش عوارض جانبی کافئین وجود دارد و دوباره احساس می‌کنید که خودتان هستید.

کلینیک کلیولند توضیح می‌دهد که این محرک نیمه عمر حدود پنج ساعت دارد، به این معنی که در مدت ۱۰ ساعت یا بیشتر از بدن شما خارج می‌شود. پس چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

زمانی که غرق در کار هستید، زیاده‌روی در مصرف کافئین آسان است. یک فنجان قهوه می‌نوشید، یک تکه شکلات می‌خورید، یک فنجان دیگر قهوه می‌نوشید و غیره. زمانی شما شروع به احساس عصبانیت می‌کنید. ضربان قلب شما بالا می‌رود، معده شما درد می‌کند و دستان شما می‌لرزند.

یکی از راه‌های رفع این مشکلات افزایش مصرف آب است. نوشیدن یک لیوان آب به ازای هر فنجان قهوه برای جلوگیری از کم آبی توصیه می‌شود. روش دیگر، نوشیدنی‌های الکترولیتی است.

به محض اینکه وقت آزاد داشتید بدن خود را به حرکت درآورید. بر اساس مطالعه‌ای که در سال ۱۹۹۸ در مجله پزشکی و علم در ورزش منتشر شد، فعالیت بدنی ممکن است به کاهش اضطراب ناشی از کافئین کمک کند.

آخرین، اما نه کم‌اهمیت، ممکن است مدیتیشن، تنفس عمیق، یوگا و سایر تکنیک‌های تمدد اعصاب برای آرام کردن ذهن و کاهش تنش پس از نوشیدن بیش از حد قهوه باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=90244
  • 25 بازدید

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.