تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

1

گلایه‌های قهرمان المپیک توکیو

  • کد خبر : 89843
  • 26 اردیبهشت 1401 - 8:40
گلایه‌های قهرمان المپیک توکیو
ملی‌پوش طلایی تپانچه کشورمان در بازی‌های المپیک توکیو بیان کرد: حمایت فدراسیون، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش همیشه خیلی خوب بوده اما انتظار می‌رود بهتر شود.

به گزارش سرویس ورزشی افق تهران، جواد فروغی قهرمان المپیک توکیو در جمع خبرنگاران در خصوص تعویق بازی‌های آسیایی، اظهارداشت: ما به این شوک‌ها عادت کرده‌ایم؛ مسابقات مصر را هم که از دست دادیم، مسابقات فوق‌العاده مهمی بود. لیگ برتر سال ۱۴۰۰ را نیز از دست دادیم که آن هم یک شوک به بدنه فدراسیون بود. بحث لغو المپیک توکیو به دلیل کرونا مطرح بود که مسابقات برگزار شد اما در مورد بازی های آسیایی چین خبر ناگهانی بود آن هم برای کشور چین که زمانی که درگیری و آمار مرگ و میر در همه کشورها بالا می رفت اعلام کرده بود که بیماری کنترل شده است. از طرفی آنها به صورت ناگهانی و بدون اینکه از قبل احتمال لغو ان را اعلام کنند تعویق بازی‌ها را اعلام کردند.

قهرمان المپیک توکیو در پاسخ به این پرسش که آیا این تعویق بازی‌های آسیایی فرصت است یا تهدید گفت: این تعویق یک بدی دارد که آن هم این است که مسابقات مهم بعد از آن مثل قهرمانی جهان مصر هم قطعا به تعویق می‌افتد. رسم این است که قهرمانی جهانی که اولین سهمیه المپیک در آن توزیع می شود بعد از بازی‌های آسیایی برگزار شود، این بدبیاری‌ها پشت سر هم می‌آید، البته به قول آقای نصر آن روی سکه را باید ببینیم این  تعویق فرصت بیشتری را برای آمادگی تیراندازان فراهم می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به نظر شما بازی‌های آسیایی هانگژو کلا لغو خواهد شد یا خیر، یادآور شد: بعید می‌دانم. کشوری که برگزاری بازی‌های آسیای را قبول می‌کند از نظر منابع انسانی و امکانات بسیار هزینه کرده است. اعتبار خود را وسط گذاشته و بعید می‌دانم آن را لغو کند بنابراین احتمال لغو آن بسیار کم است چون رسم این است که مسابقات در تابستان برگزار شود قطعا در بهار و تابستان سال آینده برگزار خواهد شد.

فروغی در ادامه در مورد عملکرد خود در این روزها اظهارداشت: درست است که من در مسابقات آزاد قهرمان شدم اما از عملکرد خودم راضی نبودم و خودم را بیشتر و بهتر از اینها می‌دیدم. احساس می‌کنم برای بالا بردن سطح کیفی و کمی عملکرد تیراندازان جای کار هست. این موضوع می‌طلبد که کادر فنی با انرژی و انسجام بیشتری تمرینات و اردوها را ادامه دهند. من حس می‌کنم به یک یا دو اردوی خارجی هم نیاز داریم همانطور که در جام جهانی برزیل تغییرات آب و هوایی و فاصله‌های زیاد را تجربه کردیم و در ذهن و عملکرد ورزشکاران بی تاثیر نیست.

وی به حمایت هر چه بیشتر وزارت و کمیته ملی المپیک از این رشته اشاره کرد و گفت: اکنون می‌طلبد که مقدمات را بهتر کنند البته حمایت فدراسیون، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش همیشه خیلی خوب بوده اما انتظار داریم بهتر شود. برای همه حتی بی سوادترین فرد این مملکت روشن شده است که تیراندازی رشته ای مدال آور است بنابراین می طلبد که بیشتر روی آن سرمایه گذاری شود. بازیکنان هم باید طوری عمل کنند که بتوانند افرادی که از این رشته حمایت می کنند را رو سفید کنند.

فروغی در مورد مسابقات جام جهانی برزیل، عنوان کرد: ما از نظر مشکلات سفر چند ضربه در برزیل خوردیم؛ مشکلاتی مثل فاصله زیاد، برخورد نامناسب پلیس فدرال در سائوپائولو و تعداد پروازهای زیاد سر راه ما بود. برخورد پلیس فدرال برزیل با ما وحشتناک بود. این همه سفر من و دیگر ملی‌پوشان به کشورهای مختلف داشته‌ایم و برخوردهای مختلف را دیده‌ایم هیچ‌گاه این شکلی نبود. در برزیل کار را خیلی برای ما و خودشان سخت گرفتند، خیلی کند و بی حال پیش می رفتند، ایرادهای بنی اسرائیلی می‌گرفتند که ما تصور می‌کردیم از روی عمد ما را معطل می‌کنند تا از پرواز جا بمانیم وگرنه چک کردن ۱۵ سلاح حداکثر یک یا دو ساعت زمان بیشتر نمی‌خواهد. در برگشت هم بعد از ۴ ساعت معطلی گفتند دوباره سلاح‌ها را بیاورید. تعداد زیاد پروازها هم روی ذهن ورزشکاران بی‌تاثیر نیست.

وی در ادامه در مورد عملکرد ورزشکاران در جام ‌جهانی برزیل، افزود: عملکرد تیراندازان در برخی موارد جای بحث دارد. در برخی رشته ها ضعیف‌تر ظاهر شدیم. از طرفی در این مسابقات برخی از کشورهای آسیایی هم نبودند اما ورزشکاران آمریکا و اروپا باقدرت ظاهر شدند. نمره‌ها و رکوردهای تیراندازان در این مسابقات نشان از سطح قابل قبول این رویداد داشت. سطح مسابقات عالی نبود ولی خوب بود. برای محک زدن ورزشکاران ایرانی خوب بود. ما هم در برخی رشته ها خوب بودیم اما در بیشتر رشته‌ها باید نقاط ضعف برطرف شود.

ملی‌پوش تپانچه در خصوص قوانین جدید در مسابقات تیراندازی گفت: فاجعه بار است. به خاطر دارم که در لهستان برای اولین بار تغییرات اعمال و این تغییرات در برزیل تکرار شد. ما فکر می‌کردیم تغییراتی که در لهستان لحاظ شد، تثبیت شده است و در این مسابقات اجرا می‌شود. ما برای آن تمرین کرده بودیم، ولی شب قبل از مسابقه مربی به ما گفت که قوانین با مسابقات لهستان نیز متفاوت است. این تغییرات که ادامه داشت برای ما جالب و به گونه‌ای به شوخی و بازی تبدیل شده بود که فقط باید دنبال این بودیم که چه کنیم چه نکنیم. حتی زمانی که برای مقدماتی تیمی وارد خط شدیم از نصر پرسیدیم که زمان قلق و آماده سازی ۳ یا ۵ دقیقه است؟ باز زمان آن تغییر کرده بود. این تغییرات نسبت به لهستان بهتر شده است. تغییرات در مسابقات لهستان شکایت خیلی از ورزشکاران را به دنبال داشت. اکنون قوانین چیزی بین لهستان و فرم قبل آن است. هنوز به فرم قبلی نرسیده که ورزشکار پسند باشد اما بهتر شده است.

قهرمان و تاریخ‌ساز رشته تیراندازی در المپیک در مورد اینکه آیا ریاست جدید فدراسیون توانسته مشکلاتی از قبیل بحث مهمات را برطرف کند، تصریح کرد: لازم است که فدراسیون قدرت  خود را در بیرون مرز محک بزند و ببیند که چقدر می‌تواند مهمات وارد کند. خدا را شکر در بحث اعزام‌ها و سفرها شرایط بهتر است. مثلا در جام جهانی مصر با وجودی که فشار زیادی روی کادر ریاست جدید که تنها چند روزی کار خود را شروع کرده بود وجود داشت اما در همان دو سه روز کارها را پیش بردند البته که به نتیجه نرسیدند. بعد از آن هماهنگ کردن سفری مثل برزیل نیاز به روزها و هفته‌های کاری زیادی داشت اما در ایام تعطیلی عید بدون حاشیه پیش رفتند که خیلی عملکرد خوبی بود. بحث فشنگ و مهمات که بحث سنگینی است فدراسیون باید بیرون از مرز خودش را محک بزند. باید دید که چقدر فدراسیون می تواند مهمات خرید کند و چقدر آن را وارد کشور کند. حتی باید دید که چقدر می تواند وارد خرید سلاح بشود. در بحث خرید سلاح ما تحریم هستیم و کار سخت است. هنوز به آن شرایط نرسیدیم و نیاز به زمان است. هنوز فدراسیون در این موقیعت خود را محک نزده است.

فروغی در پاسخ به این سوال که آیا پول و بودجه خرید مهمات وجود دارد یا با مشکلات مالی هم روبه رو خواهید بود، گفت: چند باری از سردار قربانی شنیده‌ام که شخصا و با قاطعیت می‌گوید نگران منابع مالی برای اعزام، سفرها، امکانات و خریدها نباشید. باید ببینیم در عمل چه خواهد کرد. فعلا چون انجام نشده و این موقعیت پیش نیامده نمی توان قضاوتی کرد، باید منتظر باشیم.

وی در ادامه به توجه نشدنش بعد از کسب مدال المپیک اشاره کرد و گفت: اگر ورزشکاری بعد از گرفتن مدال سجده‌ای کرد یا به پرچم کشورش احترام گذاشت یا به هر نحوی خوشحالی خود را با احترام به دینش و مملکتش نشان داد به خاطر این روزی نبوده که شما از او تجلیل بکنید یا اینکه اسمش را جزو آیتم‌ها بیاورید. یا نخواستند مدال من را ببینند یا نمی دانم چطور از مدال من راحت گذشتند. تمام ویژگی‌هایی که برای یک ورزشکاری مدال آور می‌توان لحاظ کرد در مدال من بود اما جزو ۱۰ یا ۱۵ مدال بین کاندیداها مطرح نشد چه اینکه بخواهند به صورت ویژه بُلد شود.

وی گفت: مدال من اولین مدالی است که در طول تاریخ المپیک در روز اول گرفته و مدالی بود که توسط مسن‌ترین ورزشکار کسب شد. اولین مدال طلای تاریخ تیراندازی بود که با رکورد هم همراه بود. مدالی بود که رنک ایران را برای چند ساعتی بالاتر از همه کشورها قرار داد. اگر این مدال را از این جهات بررسی کنند برترین مدال کشور است اما ساده از کنار آن گذشتند. داشتیم عزیزانی را که حتی یک حرکتش در صحنه‌های برتر بوده، اما مدالش ویژگی داشته و در چند جا بررسی شده است اما این مدال را یا نخواستند ببینند و یا می خواهند افراد یا رشته‌های خاصی را مطرح کنند. نمی دانم اینها سبب شد که ندید بگیرند و به راحتی از آن بگذرند.

وی در پایان به عنوان یک پرستار در مورد شرایط شیوع کرونا در کشور خاطرنشان کرد: خدا را شکر بر این مشکل فائق آمدیم باید منتظر باشیم تا سرود پیروزی را بخوانیم هر چند که نباید دشمن که این بیماری است را دست کم گرفت. به عنوان پرستار عرض می‌کنم دیگر نیازی به سخت گیری نیست اما اگر نیاز به دست دادن با افراد نیست دست ندهیم یا فاصله را بیشتر کنیم. بهداشت را بدون اعمال سختگیری رعایت کنیم. فعلا خطر رفع شده مگر اینکه باز از کشورهای دیگر مواردی برسد. آمار شانگهای دو ماه پیش با ۲۶ تا ۲۷ میلیون جمعیت بالا بود به طوری که قرنطینه شد و هنوز هم قرنطینه برقرار است. اگر چین عامل نشود و باز یک ویروس جدید نفرستد شرایط خوب است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=89843
  • 30 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.