تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳ فعالیت شبانه‌روزی خطوط بی‌آرتی پایتخت ثبت سه اثر تاریخی در فهرست آثار ملی پایتخت جزئیات افزایش وام ودیعه مسکن مخصوص کارگران رسیدگی به افزایش تعطیلات پایان هفته پس از بازگشایی مجدد مجلس افزایش ۳۰ میلیون لیتری تولید بنزین و نفت‌گاز تا پایان ۱۴۰۵ درمان اضطراب عامل کاهش خطرات قلبی شایع‌ترین علائم حمله قلبی ضرورت رفع موانع حضور مردم در فعالیت‌های اقتصادی تاکید بر تصویب طرح ساماندهی نیروهای قراردادی و شرکتی افزایش ۵ برابری بودجه سال آینده شهرداری تهران گروه‌های مشمول بلیت رایگان و نیم‌بها موزه‌ها طلسم‌شکنی ایران در ترکمنستان با طعم صعود تمرین پرسپولیسی‌ها باز هم بدون سرمربی مضرات نوشیدن آب یخ در افطار جزئیات آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک نفت و گاز عامل اصلی رشد اقتصادی کشور در سال ۱۴۰۲ رُشد تولید فولاد خام ایران سوخت جایگزین راه حلی برای کاهش مصرف بنزین اجاره خانه‌های اشتراکی در تهران جزئیات طرح تشدید مجازات همکاری با کشورهای متخاصم سودجویی از رقابت در فروش نفت ایران بارش باران و وزش باد شدید در تهران استقبال ورود گردشگران از در کوچه تکیه دولت ممنوعیت اتراق در بوستان‌ها به دلیل هشدار هواشناسی

2

اختصاص بن کالای الکترونیکی به کالاها

  • کد خبر : 89642
  • 24 اردیبهشت 1401 - 9:10
اختصاص بن کالای الکترونیکی به کالاها
نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت قول اختصاص دو ماه کمک معیشتی به مردم داده است و برنامه‌شان این است که بعد از دو ماه به کالاها، بن کالای الکترونیکی بدهند.

به گزارش سرویس سیاسی افق تهران، علی نیکزاد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که نظر مجلس درباره افزایش رقم یارانه به ۴۰۰ هزار تومان چیست آیا این طرح به بهبود وضعیت معیشتی مردم کمک می‌کند یا خیر، گفت: ۱۸ میلیارد دلار ارز ترجیهی داریم. یعنی ما از منابع مختلف ارز ۴۲۰۰ تومانی را تهیه می‌کردیم. بنابراین این موضوع باید حذف می‌شد چون دیگر نمی‌توان به آن مسیر ادامه داد زیرا در آن فساد، رانت و غیره وجود داشت.

وی افزود: حالا دولت آمده گفت فعلا در مدت دو ماه کمک معیشتی به مردم می‌دهم و از طرف دیگر هم امروز قیمت‌ها را نسبت به قیمت ارز آزاد کرده است و برنامه‌شان این است که بعد از دو ماه به کالاها، بن کالای الکترونیکی بدهد. این کار درستی است. چون نمی‌شود به نام مردم ۱۸ تا ۲۰ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی به کام تعدادی خاص شود.

نیکزاد تصریح کرد: امروز باید اطلاع رسانی شود، مردم در جریان موضوع قرار گرفته و مراقبت کنند تا بازار تنظیم شود. امروز این ارز ۴۲۰۰ تومانی به جیب برخی اشخاص ریخته نمی‌شود، بلکه با متعادل کردن قیمت‌ها، مابه‌التفاوت ارز آزاد و دولتی به جیب عموم مردم و ۹ دهک جامعه ریخته می‌شود. اما ای کاش به جای آنکه یارانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی بدهیم، به همه رقم یکسانی تعلق می‌گرفت. بنابراین همه باید از این کار حمایت کنند تا بساط ارز رانتی برچیده شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=89642
  • 42 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.