تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

9

اردوغان برنامه‌های ۱۰۰ روز اول دولت خود را اعلام کرد

  • کد خبر : 896
  • 13 مرداد 1397 - 16:18
اردوغان برنامه‌های ۱۰۰ روز اول دولت خود را اعلام کرد

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه برنامه عملی ۱۰۰ روزه اول کابینه جدید ریاست جمهوری را ارائه کرد. به گزارش سرویس سیاسی افق تهران، اردوغان در مراسم رونمایی از این برنامه ۱۰۰ روزه اعلام کرد که آنها برنامه‌های میان مدت خود را نیز تا پایان ماه اوت اعلام خواهند کرد: “ما تلاش‌ها و کارهای خود را برای […]

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه برنامه عملی ۱۰۰ روزه اول کابینه جدید ریاست جمهوری را ارائه کرد.

به گزارش سرویس سیاسی افق تهران، اردوغان در مراسم رونمایی از این برنامه ۱۰۰ روزه اعلام کرد که آنها برنامه‌های میان مدت خود را نیز تا پایان ماه اوت اعلام خواهند کرد: “ما تلاش‌ها و کارهای خود را برای برنامه استراتژیک ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ آغاز کرده‌ایم. تلاش‌ها برای تدوین این استراتژی در ماه نوامبر به پایان می‌رسد.”

وی ادامه داد: بیش از ۱۰۰۰ پروژه در طول ۱۰۰ روز کامل می‌شود اما ۴۰۰ پروژه بسیار مهم است. ۴۸ پروژه مربوط به صنعت دفاعی – نظامی کشور است. ترکیه در پروژه‌های صنایع دفاعی – نظامی بسیار مصمم است.

اردوغان درباره سیستم قضایی در کشور نیز افزود: ما راه زیادی را برای بهبود و ترمیم پس از ریشه کن کردن فتو در سیستم قضایی پیموده‌ایم.

رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به سیاست خارجه در عرصه بین‌المللی افزود: نمایندگی‌های دیپلماتیک ترکیه در سراسر جهان از ۱۶۳ به ۲۴۰ افزایش می‌یابد. کنسولگری‌ها در موصل و بصره دوباره فعال می‌شوند و قرار است یکی از فرماندهان ترکیه در نمایندگی ماموریت ناتو در عراق منصوب شود.

وی درباره روابط با آمریکا هم گفت: ما انتظار داریم که کارهای مشترک با آمریکا در منبج بدون هیچ تاثیری از مشکلات موجود میان دو طرف ادامه یابد.

وی ادامه داد: ترکیه به دنبال افزایش تعداد سوری‌هایی که به مناطق امن در سوریه بازمی‌گردند، است. آنکارا در نظر دارد این رقم را به ۲۵۰ هزار نفر برساند.

رئیس‌جمهور ترکیه تاکید کرد: حمایت خود را از مردم فلسطین ادامه می‌دهیم. مردم فلسطین با حملات غیرانسانی و غیرقانونی اسرائیل مواجه هستند.

اردوغان در بخش اقتصادی نیز تاکید کرد: ما با جنگ اقتصادی مواجه هستیم اما نگران نباشید ما پیروز خواهیم شد.

او ادامه داد: نزدیک به ۴۰ میلیارد لیر ترکیه از منابع عمومی مدیریت خواهد شد و ترکیه در نظر دارد که درآمد بیشتر سالانه نزدیک به سه تا چهار میلیارد دلار به دست آورد.

همچنین او در ادامه اظهاراتش از شهروندان ترکیه خواست که ارزهای خارجی و طلاهای خود را به لیر ترکیه تبدیل کنند.

رئیس‌جمهور ترکیه در بخش دیگری از اظهاراتش افزود که بازارهای هند، روسیه،‌ مکزیک و چین در دوره جدید برای صادرات محصولات ترکیه در اولویت قرار خواهند گرفت.

رئیس‌جمهور ترکیه درباره حوزه انرژی در این کشور هم گفت: برنامه‌های ترکیه برای توسعه بخش داخلی انرژی ادامه خواهد داشت.

او افزود: تاسیس اولین نیروگاه هسته‌ای ترکیه در دستور کار قرار دارد و دومین نیروگاه نیز در منطقه سینوپ ساخته خواهد شد و قرار است سومین نیروگاه نیز در شمال غربی ترکیه ساخته شود.

اردوغان درباره تاسیس فرودگاه جدید استانبول گفت: یکی از مهمترین پروژه‌های برنامه ۱۰۰ روزه فرودگاه جدید استانبول است که از ۲۹ اکتبر عملیاتی می‌شود.

این فرودگاه جدید استانبول یکی از سه فرودگاه بزرگ در جهان است که در مرحله اول ظرفیت جا به جایی ۹۰ میلیون مسافر در سال را دارد.

 

انتهای پیام

آناتولی/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=896
  • 27 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.