تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها انتقاد از عملکرد شهردار در بی‌توجهی به تکثر سلایق فرهنگی تهران پیش‌بینی وضعیت تورم در ایران شرکای تجاری معدنی در سال ۱۴۰۲ مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ رونق صادرات با حذف ارز نیمایی در صنعت فولاد حذف سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله بیماری‌های قلبی از شایع‌ترین علل مرگ‌ در دنیا افزایش کاذب قیمت مسکن در بازار افتتاح بلدیه تا روز تهران کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت تغییر روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت سرنوشت نامعلوم عمارت مسعودیه تهران نامه رسمی فدراسیون فوتبال به AFC برای تغییر مالکیت پرسپولیس و استقلال جزئیات فروش آنلاین میوه در میادین و میوه و تره‌بار تهران شیوه‏‏‌های معدن‌کاری با مسئولیت اجتماعی تغییر سقف برداشت از حساب بانکی افزایش تعطیلی‌ها مخالف تحقق شعار سال بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس تاثیر تحریم‌های تازه بر نفت ایران ۵۸ ‌درصد عرضه شمش فولادی بدون مشتری ریزش دیوار دومین بنای خشتی و گلی ایران تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا ورود ۵۰۰۰ اتوبوس جدید تا پایان سال به تهران آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز ضرورت ارائه لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران انتقاد از عملکرد شهرداری در توجه به معماری ایرانی- اسلامی انتقاد از نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها اعلام زمان شارژ کالابرگ اردیبهشت ماه ابلاغ دستورالعمل واردات ماشین‌آلات معدنی تصویب فوریت طرح برخی معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دولتی قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن

4

ضرورت بازی‌های بین‌المللی برای والیبال زنان

  • کد خبر : 89510
  • 22 اردیبهشت 1401 - 12:12
ضرورت بازی‌های بین‌المللی برای والیبال زنان
رییس کمیته آموزش فدراسیون والیبال بیان کرد: والیبال زنان به بازی‌های بین‌المللی بیشتری نیاز دارد. باید تجربه بازیکنان اضافه شود و سبک بازی بومی خود را پرورش دهیم و سرعت و تنوع تاکتیکی بیشتری را داشته باشیم

به گزارش سرویس ورزشی افق تهران، جواد مهرگان رییس کمیته آموزش فدراسیون والیبال روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، درباره کسب عنوان چهارمی تیم باریج اسانس کاشان در رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های والیبال زنان آسیا، اظهار داشت: تیم‌هایی که در این مسابقات شرکت کردند، لژیونرهای زیادی داشتند و اگر باریج هم از بازیکنان لژیونر استفاده می‌کرد می‌توانست عملکرد بهتری داشته باشد. باشگاه‌ها نباید صرفا از بازیکنان ملی استفاده کنند و خوب است تا به استفاده از والیبالیست‌های خارجی هم روی آوریم. هر چند این موضوع به سیاست باشگاه‌ها باز می‌گردد.

وی درباره اعزام تیم‌های رده پایه به جام کورناکیا ایتالیا، گفت: فعالیت‌های خوبی شروع شده و تیم‌های نوجوانان و جوانان مشغول تمرین هستند و در دیدارهای بین‌المللی شرکت می‌کنند. امیدوارم بتوانیم در مسیر رشد حرکت کنیم.

مشاور سابق تیم ملی والیبال زنان با اشاره به اینکه مقایسه والیبال زنان با مردان اشتباه است و منطقی نیست، خاطرنشان کرد: حتی مقایسه والیبال زنان چین و ترکیه با مردان این کشورها هم درست نیست. تفاوت‌های فرهنگی و اجتماعی در والیبال مردان و زنان وجود دارد و باید با ثبات در اجرای برنامه‌ها گام در مسیر موفقیت برداریم. نه آنکه یک مدیری تغییر کند و بعد از آن تمامی برنامه‌ها هم تغییر کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که تفاوت الکساندرا کمپدلی با سرمربی پیشین خارجی تیم ملی والیبال ایران و مربیان داخلی چیست؟ یادآور شد: اکنون نمی‌توانم درباره تفاوت صحبت کنم. او باید به همراه تیم ملی در مسابقات مختلف شرکت کند و بانوان را تمرین دهد و نقاط ضعف آنها را برطرف کند تا در مسابقات خود را نشان دهد. کمپدلی هیچ شناختی از تیم ندارد و باید دوباره برنامه ریزی کند. هیچ چوب جادویی این وسط وجود ندارد تا تیم را یکماهه بالا ببرد و هم چیز با برنامه‌ریزی با ثبات امکان‌پذیر است.

مهرگان: باید در والیبال زنان جاه‌طلب باشیم/ هیچ چوب جادویی برای پیشرفت نداریم

مهرگان اضافه کرد: در اجرای برنامه‌ها برای تیم ملی والیبال زنان نباید تصمیمات احساسی و عجولانه گرفته شود. با تصمیمات آنی و زودگذر هیچ اتفاقی نمی‌افتد. همه باید برای گام برداشتن در مسیر رو به جلو صبور باشند. درست نیست که بازیکنان هشت ماه در اردو تمرین کنند زیرا از نظر عاطفی، تحصیلی و توسعه اجتماعی تحت تاثیر قرار می‌گیرند و دچار مشکل می‌شوند. باید در استان‌ها مراکز قهرمانی را پرورش دهیم و این موضوع کلید موفقیت است.

رییس کمیته آموزش فدراسیون والیبال با اشاره به اینکه والیبال زنان به بازی‌های بین‌المللی بیشتری نیاز دارد، گفت: باید تجربه بازیکنان اضافه شود و سبک بازی بومی خود را پرورش دهیم و سرعت و تنوع تاکتیکی بیشتری را داشته باشیم. به آموزش تکنیکی بازیکنان بیشتر اهمیت دهیم و خلاقیت بازی را بالا ببریم و این مسایل رمز موفقیت والیبال زنان است.

وی ادامه داد: موفقیت‌ها به یکباره ایجاد نمی‌شود و این موضوع نیازمند پورسه‌ای طولانی است. همچنین باید لیگ برتر تقویت شود. زیرا این موضوع هم سبب پیشرفت تیم ملی والیبال زنان خواهد شد. ما هر چند رشد می‌کنیم اما سرعت رشد تیم ملی والیبال زنان کافی نیست و کشورهای دیگر به سرعت در حال پیشرفت هستند و فاصله ما با آنها زیاد است. باید جاه‌طلب‌ باشیم و برنامه‌ریزی جدی‌تری انجام دهیم. تصور نکنیم که باقی رقبا نشسته‌اند تا پیشرفت کنیم. آنها به سرعت در حال جهانی شدن هستند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=89510
  • 31 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.