تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

3

ضرورت اصلاح ارز ترجیحی در آرد و گندم

  • کد خبر : 89065
  • 17 اردیبهشت 1401 - 11:37
ضرورت اصلاح ارز ترجیحی در آرد و گندم
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: نباید سفره‌های مردم دچار خدشه و آسیب شود.

به گزارش سرویس سیاسی افق تهران، غلامرضا مرحبا درباره اصلاح ارز ترجیحی برخی از کالاهای اساسی، اظهار کرد: آرد و گندم از ابتدا مشمول دریافت یارانه می‌شدند، لذا مشکل قاچاق آرد و گندم مدت‌هاست که گریبانگر دولت‌ها است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس افزود:  ماکارانی با آرد حاصل از واردات گندم با ارز ترجیحی تولید می‌شود ولی محصول تولیدی را با ارز آزاد صادر می‌کنند و سود آن به جیب تولید کننده می‌رود در حالی که این یارانه از جیب مردم پرداخت می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه جلوگیری از قاچاق کالاهای اساسی مردم از جمله آرد، و مدیریت نظام یارانه‌ای امری مهم و ضروری است،‌ گفت: به رغم اینکه مجلس و دولت با اصلاح ارز ترجیحی موافق هستند،‌ ولی گران کردن آرد یا حذف یارانه آرد،‌ تنها راه حل بر طرف کردن مشکل این بخش نیست. البته دولت هم بنایی برای حذف یارانه آرد یا دارو ندارد.

نماینده مردم آستارا و تالش در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حال حاضر به دلیل گرانی‌ها و تورمی که در مسائل اقتصادی کشور وجود دارد، مردم نسبت به گران شدن نان حساس هستند. از طرفی در بیشتر خبازی‌ها نان با کیفیت و ظاهر مناسب عرضه نمی‌شود. به عبارتی شاهد به هم ریختگی در این صنعت هستیم و باید شیوه اختصاص یارانه و عرضه نان در کشور اصلاح شود.

مرحبا با تاکید بر اینکه مدیریت اصلاح ارز ترجیحی شامل بهبود صنعت آرد و نان کشور هم خواهد شد، گفت: باید شیوه هایی برای کنترل و مدیریت یارانه‌ها در نظر بگیریم که سفره مردم که یکی از اقلام مهم آن نان است، دچار خدشه نشود.
انتهای پیام /

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=89065
  • 28 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.