پهنه رودکی می تواند فرصتی رابرای آسایش شهروندان فراهم کند

 رئیس کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران درباره جزییات سهمیه طرح ترافیک به خبرنگاران در سال آینده توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران در خصوص افزایش میزان سهمیه طرح ترافیک خبرنگاران در سال آینده اظهار داشت: افزایش سهمیه در دست کمیته نیست بلکه شورا تعیین می‌کند، شورا ۳ درصد سهمیه برای موارد خاص مشخص کرد که شامل خبرنگاران هم می‌شد.

وی افزود: در جلسه مشترکی که کمیسیون اجتماعی و حمل‌ونقل شورای شهر تهران برگزار کردند از وزارت ارشاد هم دعوت به عمل آمد، همچنین تعدادی از مدیران حوزه مطبوعات، خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها، رسانه‌های مجازی و معاونت حمل‌ونقل نیز حاضر بودند.

محمد جواد حق شناس تصریح کرد: سه جلسه طولانی در این خصوص برگزارکردیم و نظرات را جمع‌آوری کردیم، همچنین معاونت حمل‌ونقل ترافیک پیش‌نویس آیین‌نامه‌ای فراهم کرد، در نهایت نظرسنجی ها انجام شد تا ایراداتی که سال گذشته مطرح شده بود امسال برطرف شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران در خصوص این که سال گذشته نمایندگان مجلس که خبرنگار نبودند نیز طرح خبرنگاری دریافت کردند گفت: رویکرد ما این است که محدودیت های بیشتری ایجاد کنیم تا شهروندان به سمت استفاده از حمل‌ونقل عمومی گرایش پیدا کنند، همچنین افرادی که طرح ترافیک دریافت نمی‌کنند به آنها کارت مترو و اتوبوس داده می‌شود.

به گفته رئیس کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران این اقدام در راستای ارتقای فرهنگ استفاده از حمل‌ونقل عمومی و کاهش استفاده از خودروی شخصی است.

انتهای پیام/