تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

4

تجدید میثاق کارگران ذوب آهن اصفهان با آرمان‌های شهدا

  • کد خبر : 88688
  • 06 اردیبهشت 1401 - 12:48
تجدید میثاق کارگران ذوب آهن اصفهان با آرمان‌های شهدا
تعدادی از کارگران سخت کوش ذوب آهن اصفهان به نمایندگی از کل کارکنان این مجتمع بزرگ صنعتی با حضور در گلستان شهدای اصفهان، با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق نمودند.

به گزارش افق تهران، در این آیین که مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرمانده بسیج کارگری استان اصفهان و جمعی از بسیجیان و مسئولین حضور داشتند، پس از قرائت فاتحه و اهدای شاخه های گل بر مزار مطهر شهدای کارگری و سرداران شهید ، یکی از راویان دفاع مقدس، خاطراتی زیبا از شهدای کارگری و سرداران شهید استان اصفهان بیان کرد.

شهید شاخص کارگری

شهید عبد الرسول زرین یکی از شهدای کارگری است که پیکر پاکش در گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده شده است. این شهید والا مقام از خانواده بزرگ کارگری و از شهدای شاخص کارگری کشور است که به عنوان چریک و تک تیر انداز برتر جهان نام گرفته و تعداد ۷۰۰ شلیک موفق نظامی را در کارنامه پر افتخار خود به ثبت رساند، بطوریکه سردار شهید حاج حسین خرازی از این شهید عزیز به عنوان”گردان تک نفره” یاد می کردند.

۴۵ درصد شهدای کارگری کشور متعلق به استان اصفهان است

استان اصفهان یکی از استان‌های برجسته و منحصربه‌فردی است که با تقدیم بیش از ۲۳۰۰۰ شهید ، ۴۸۲۰۰ جانباز و ۳۵۰۰ آزاده ، برترین آمار ایثارگری کشور را به خوداختصاص داده است. این استان با تقدیم ۱ دهم از کل شهدای انقلاب اسلامی، سهم بسزایی در حفظ و حراست از انقلاب اسلامی داشته است . اصفهان دارای ۱۰۸۵ خانواده دو شهیدی ، ۵۹ خانواده سه شهیدی ، ۷ خانواده چهار شهیدی ، ۳ خانواده پنج شهیدی و ۳ خانواده شش شهیدی است . همچنین ۵۶ شهید اصفهان، خود پدر شهید بوده اند.

گلستان شهدای اصفهان با ۷۴۴۷ شهید به‌عنوان دومین گلزار شهدای جهان اسلام شناخته شده است که در این مرکز سالانه بیش از ۵۰‌ مراسم مختلف معنوی و معرفتی برگزار می‌شود که میزبان خیل عظیم ره جویان شهدا است.

۶۵ درصد جمعیت استان اصفهان از قشر کارگری هستند، این استان با دارا بودن یک میلیون و ۱۰۰ هزار کارگر بزرگترین استان کارگری کشور به شمار می رود. و در دوران دفاع مقدس تعداد ۶ هزار و ۴۰۰ شهید کارگر را تقدیم نموده و ۴۵ درصد شهدای کارگری کشور را به خود اختصاص داده است.

مراسم تجدید میثاق مسئولین و کارگران شهرستان لنجان با شهدا

در اولین روز هفته کارگر تعدادی از مسئولین همراه با کارگران تلاشگر صنایع و سازمان‌ها و شهرداری های شهرستان لنجان با حضور در محل گلزار شهدای شهر سده لنجان و گل باران قبور مطهر شهدای گرانقدر با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق نمودند.

در این مراسم معنوی که تعدادی از کارگران سخت کوش، بسیجیان و ایثارگران ذوب آهن اصفهان نیز حضور داشتند، محمدی فرماندار شهرستان لنجان، در سخنانی، تلاش و همت کارگران را نوعی جهاد دانست و نسبت به راه اندازی خانه کارگر جهت دفاع از حقوق کارگران تاکید نمود.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین صادقی امام جمعه شهر سده ضمن قدردانی از تلاش‌های کارگران عزیز، خواستار توجه و رسیدگی بیشتر به وضعیت معیشتی این عزیزان شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=88688
  • 19 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.