تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

12

۷۰ درصد از اختلالات بزرگسالی، نتیجه آسیب‌های کودک‌آزاری است

  • کد خبر : 886
  • 13 مرداد 1397 - 15:24
۷۰ درصد از اختلالات بزرگسالی، نتیجه آسیب‌های کودک‌آزاری است

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی، گفت: کودک آزاری باعث می شود فرد در آینده با انواع اختلالات روان شناختی مواجه شود و نتواند به ظرفیت های کامل خود دست پیدا کند. به گزارش سرویس اجتمتعی افق تهران، حبیب الله مسعودی فرید درباره آزار و اذیت کودکان، گفت: آسیب اجتماعی در کودکان از لحاظ تعداد در رتبه […]

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی، گفت: کودک آزاری باعث می شود فرد در آینده با انواع اختلالات روان شناختی مواجه شود و نتواند به ظرفیت های کامل خود دست پیدا کند.

به گزارش سرویس اجتمتعی افق تهران، حبیب الله مسعودی فرید درباره آزار و اذیت کودکان، گفت: آسیب اجتماعی در کودکان از لحاظ تعداد در رتبه بالایی قرار ندارد اما از نظر ماندگاری و اثرگذاری بسیار ماندگار است.

او گفت: آسیبی که به یک فرد ۴۰ ساله وارد می شود ماندگاری و تأثیرات کمتری دارد اما اگر کودکی دائم تحت آزار مزمن و در شرایط سخت باشد، تأثیر بیشتری در بزرگ سالی بر روی فرد خواهد داشت.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی به تحقیقات انجام شده اشاره کرد و افزود: مطالعاتی که در دنیا انجام شده نشان می دهد که کودک آزاری شدیدی که منجر به فوت نمی شود، حداقل ۷۰ درصد از هزینه های ناشی از بهره وری فرد در بزرگسالی را شامل می‌شود. چرا که ممکن است از لحاظ روان شناختی فرد دچار آسیب شود و سلامت وی در خطر باشد.

فرید گفت: کودک آزاری باعث می شود فرد در آینده با انواع اختلالات روان شناختی مواجه شود و نتواند به ظرفیت های کامل خود دست پیدا کند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی افزود: در همه دنیا این گونه است که حداکثر ۳۰ درصد از عوارض کودک آزاری همان عوارض مربوط به دوران کودکی است.

او گفت: ۷۰ درصد از اختلالات در بزرگسالی ناشی از کاهش بهره وری فرد است چون هم اثر کودک آزاری بیشتر است و هم تبعات آن شدیدتر است. به همین دلیل برخورد با کودک آزاری باید در اولویت اقدامات نهادهای حمایتی، مسئولان و مجلس قرار گیرد و به این موضوع توجه بیشتر داشته باشیم چرا که روح و روان کودکان ما در معرض خطر قرار دارد.

 

انتهای پیام

خبرآنلاین

 

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=886
  • 50 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.